Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Pytania o pierścienie i silnik 017 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Pytania o pierścienie i silnik 017 (/showthread.php?tid=29188)



Pytania o pierścienie i silnik 017 - Majonez2375 - 10-09-2014 20:26:57

Witam Big GrinD
Mój roman strasznie dzwoni a nawet się tłucze , jest to wina pierścieni i pytanie czy moge kupić same pierścienie ? bo tłok i cylinder ZMD w dobrym stanie jest ma 1928 km przejechane i jeszcze raz tyle pojeździ spokojnie tłok tez w dobrym .
A drugie pytanie to ile wyciągnie silnik 017 i jakie ma przełożenie bo komar kolegi ma 017 koła 19 i zębatke 38z,a ja 50 t-1 koła 19 i też zebatke 38z i mój ciągnie mierzone Gps 46 km a jego 48 , czy jak zmienie pierścienie to będzie szybszy ?? Wiem że głupio pytam ale dużo to zmieni wydrze na lekko ponad 50 ?? I jakie 017 ma przełożenie na skrzyni bo 50 t-1 ma 1:1 a 017 ??

Ps. Napis na tłoku "NB" to znaczy nominał no nie ? Big GrinD


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - Majonez2375 - 11-09-2014 18:35:09

Widze że nie ma sensu użytkowanie nadal tego forum bo nikt juz o niego nie dba kiedyś jak coś napisaleś to miałeś ze 100 odpowiedzi wszyscy chcieli pomóc a teraz ciężko żeby 1 dostać ... Romet idzie do mechanika


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - DominiX - 11-09-2014 19:06:21

Jak się będziesz bulwersował to tym bardziej nikt nie pomoże...

Co do tematu to możesz dać same nowe pierścionki o ile cylinder jest w db/bdb stanie (bez rys bez progu itd)

PS Nie ma sensu odprowadzać do mechanika w tak błahej sprawie.


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - gincu99 - 11-09-2014 19:09:40

troche cierpliwości przecież każdy musi coś w domu zrobić praca szkoła
oczywiście że można same pierścienie napewno coś mocy doda bo sprężanie się polepszy wymień i tyle czsem można pomyśleć troche
017 też ma 1:1 przełożenie tylko w t-1 są 3 biegi i jest to rozbite na 3
a czy nominał to weź suwmiarkę i zmierz 38.00mm to nominał


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - Majonez2375 - 11-09-2014 20:59:12

(11-09-2014 19:09:40)gincu99 napisał(a):  troche cierpliwości przecież każdy musi coś w domu zrobić praca szkoła
oczywiście że można same pierścienie napewno coś mocy doda bo sprężanie się polepszy wymień i tyle czsem można pomyśleć troche
017 też ma 1:1 przełożenie tylko w t-1 są 3 biegi i jest to rozbite na 3
a czy nominał to weź suwmiarkę i zmierz 38.00mm to nominał

Tak zrobie Big GrinD Mierzyć tam w rowkach czy normalnie Smile
Już wiem nb to Symbol nominowany tłok to jest takie cos jak 0,5 szlifu Big GrinD


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - gincu99 - 11-09-2014 21:16:13

normalnie zmierz


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - bartoszek5k - 11-09-2014 21:33:20

(11-09-2014 20:59:12)Majonez2375 napisał(a):  
(11-09-2014 19:09:40)gincu99 napisał(a):  troche cierpliwości przecież każdy musi coś w domu zrobić praca szkoła
oczywiście że można same pierścienie napewno coś mocy doda bo sprężanie się polepszy wymień i tyle czsem można pomyśleć troche
017 też ma 1:1 przełożenie tylko w t-1 są 3 biegi i jest to rozbite na 3
a czy nominał to weź suwmiarkę i zmierz 38.00mm to nominał

Tak zrobie Big GrinD Mierzyć tam w rowkach czy normalnie Smile
Już wiem nb to Symbol nominowany tłok to jest takie cos jak 0,5 szlifu Big GrinD
Nie, to jest "klasa" Bo dawniej nie koniecznie wszystko było idealnie i musieli jakoś podobierać różnice w tłokach i cylindrach dlatego stworzona klasyfikacje NA,NB,NC i tłok NA musi iść do cylindra z nominacją NA. Bo w uproszczeniu gdyby niedokładność wynosiła 10 to każda klasa miała swój max i min wytycznik w tym przykładnie NA (1-3) NB (4-6) NC (7-10)

Tak ja to rozumiem


RE: Pytania o pierścienie i silnik 017 - Majonez2375 - 11-09-2014 21:52:04

o to to :DDD o to mi chodziło Smile)