Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 200] Wolne obroty - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Ogar 200] Wolne obroty (/showthread.php?tid=28604)



Wolne obroty - MrF4k - 21-08-2014 00:02:49

Siemka
Od kiedy uruchomiłem tą czeską bestię z polskim temperamentem(chodzi o ogra 200) mam wielki z wolnymi obrotami. Gaźnik wgl nie reaguje na obroty śrubką, regulacja linki też nic nie daje. Zaplon ustawiony idealnie, motorek pali od strzała, bez problemu odpalę go ręką z kopki. Gaźnik wyczyszczony, filtr powietrza uszczelniony, na obroty wkręca sie normalnie. Co moze być przyczyną ? Jakieś lewe powietrze ? Simer od strony zapłonu ?


RE: Wolne obroty - Kaskader na komarze - 21-08-2014 00:05:25

Dołączam się do pytania. Big Grin


RE: Wolne obroty - 175mateusz - 21-08-2014 11:19:17

Też przez to przechodziłem u mnie problem polegał na tym ze chwilę pochodził na wolnych i gasł. pomogła regulacja poziomu paliwa blaszką w komorze pływakowej. Niestety opisana tutaj na forum regulacja na suwmiarkę u mnie nie zdała egzaminu, musiałem regulować i po prostu się przejechać. teraz jest ustawione ok i trzyma wolne obroty. Spróbuj jeszcze przestawić iglicę o jedno nacięcie wyżej. Pozdrawiam (ps.simmering też zmieniałem i to nic nie dałoBig Grin)


RE: Wolne obroty - budzikjacek136 - 22-08-2014 15:13:13

Odwieczny problem 223, właśnie wolne obroty. Szczerze mówiąc osobiście nie mam żadnego 'złotego środka' na to. Zawsze probowałem ustawić jak największe obroty na lince gazu, bo żadna regulacja na Jikovie nie pomagała.


RE: Wolne obroty - RometDobra - 25-08-2014 01:30:55

Miałem ten sam problem , u mnie zapaliłem troche pochodził i gasł . Ale bywało też tak że chodził bardzo dobrze na niskich ale to jak go dobrze podpompowałem Smile , pomogła wymiana gaźnika (nie kupowałem ze sklepu nowego) , ponieważ przpustnica była wyrobiona i dlatego ogarek nie trzymał wolnych teraz trzyma wolne jak komarek i na zimnym i ciepłym silniku Smile


RE: Wolne obroty - charper - 25-08-2014 01:49:27

ja nigdy nie miałem takiego problemu. Musisz mieć gdzieś nieszczelność. Może wyreguluj gaźnik. kiedy naciśniesz pływak palcem do dna komory pływakowej to kołniezyk na pływaku powinien być na równo z powierzchnią benzyny lub np. milimetr pod powierzchnią benzyny. Podnieś też iglicę bo to może od tego, objawy podobne.


RE: Wolne obroty - marvel34 - 19-09-2014 23:21:48

Moim zdaniem winowajcą jest przepustnica wybita przez to nie reaguje na wkręcanie śruby od regulacji.. Smile U mnie tak się działo..


RE: Wolne obroty - SYR3N - 20-09-2014 08:38:08

kilka dni temu miałem ten problem, kupiłem nową przepustnice i cyka jak WSK


RE: Wolne obroty - krzysiu1505 - 20-09-2014 13:36:51

Pierwsze pytanie: jakie dysze i jaki króciec(z okrągłym czy kwadratowym przelotem)? Drugie pytanie: czy połączenia między króćcem a gaźnikiem i króćcem a cylindrem są szczelne? Trzecie pytanie: czy poziom paliwa jest dobrze ustawiony? Jeśli nie ma żadnych nieszczelności i poziom paliwa w komorze jest dobrze ustawiony to nie powinno być żadnych problemów z regulacją, linkę ustawia się tak śrubą przy manetce żeby była jak najmniej naciągnięta, ale żeby nie było luzu, i wtedy idzie bez problemu wyregulować. Problem z wolnymi obrotami mogą zaś stwarzać pewne przeróbki silnika, przystosowujące silniki Jawa 223 do naszego "Prawa o ruchu drogowym", z króćcem na czele, u mnie na silniku z okrągłym króćcem nie szło wyregulować obrotów, ale już po "odblokowaniu" silnika ustawiłem bez problemu.


RE: Wolne obroty - SYR3N - 20-09-2014 16:23:45

(20-09-2014 13:36:51)krzysiu1505 napisał(a):  Pierwsze pytanie: jakie dysze i jaki króciec(z okrągłym czy kwadratowym przelotem)? Drugie pytanie: czy połączenia między króćcem a gaźnikiem i króćcem a cylindrem są szczelne? Trzecie pytanie: czy poziom paliwa jest dobrze ustawiony? Jeśli nie ma żadnych nieszczelności i poziom paliwa w komorze jest dobrze ustawiony to nie powinno być żadnych problemów z regulacją, linkę ustawia się tak śrubą przy manetce żeby była jak najmniej naciągnięta, ale żeby nie było luzu, i wtedy idzie bez problemu wyregulować. Problem z wolnymi obrotami mogą zaś stwarzać pewne przeróbki silnika, przystosowujące silniki Jawa 223 do naszego "Prawa o ruchu drogowym", z króćcem na czele, u mnie na silniku z okrągłym króćcem nie szło wyregulować obrotów, ale już po "odblokowaniu" silnika ustawiłem bez problemu.

nie wiem, czy wiesz, ale teraz robią linki z za krótkim pancerzem i dlatego może być problem, dlatego obroty trzeba regulować przepustnicą