Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
139fmb eksploatacja - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Dwa kółka (/forumdisplay.php?fid=172)
+--- Wątek: 139fmb eksploatacja (/showthread.php?tid=27553)



139fmb eksploatacja - Bzyk126 - 14-07-2014 16:56:08

Siema
Ostatnio zakupiłem chinola z popularnym silnikiem czterosuwowym 139fmb/ zestaw 72ccm. A więc; motorower jest nawet, włącznie z silnikiem w ładnym stanie i chciałbym aby w takim stanie pozostał jak najdłużej (przynajmniej do końca jego kadencji pod moim kierownictwem Big Grin) w końcu zakupiłem go z myślą o dojazdach do pracy w wakacje i rekreacyjnych przejażdżkach, a nie do katowania czy cuś Wink. Problem polega na tym, że na trasach rzędu >40km silnik strasznie się nagrzewa- gorąca jest nawet kopka, potrafi on "zasłabnąć" na chwię, a potem znowu dobrze o.O
Wiem że te silniki potrafią zrobić naprawdę duże przebiegi, jest to (chyba) kwestia odpowiedniej eksploatacji. A więc JAK poprawnie eksploatować silnik, aby zrobić jak najwięcej bezawaryjnych kilometrów? Z jaką prędkością jeździć? Na jakich obrotach? Proszę o jakieś porady xD Big Grin
PS.
Dodam, że zazwyczaj podczas jazdy wskazówka prędkościomierza nie schodzi poniżej 60 km/h.
Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Dodam jeszcze, że olej był zmieniany jakieś 600km temu (klasa lepkości 10w40- syntetyk).
Sory Administratorów jeżeli pomyliłem dział- przenieście do właściwego jeśli można Wink


RE: 139fmb eksploatacja - krzysiu1505 - 14-07-2014 17:03:18

Wskazówka nie schodzi poniżej 60km/h? Spróbuj mniej pałować silnik, poza tym te chińce tak mają, silnik jest słabo chłodzony(poziomy cylinder, no i przepływ powietrza zaburzają zawory), już w zetce(z pionowym cylindrem) jest lepiej.


RE: 139fmb eksploatacja - Bzyk126 - 14-07-2014 17:19:16

Hm.. no może i racja, ale co ciekawe kartery nagrzewają się po dłuższej jeździe prawie tak samo jak cylinder i głowica; prawie znaczy- (są nieco 'zimniejsze'- woda się na nich nie 'gotuje') Wie ktoś może w jakim zakresie temperatur pracuje silnik- w sensie w jakim zakresie oscyluje temperatura silnika podczas jazdy?


RE: 139fmb eksploatacja - DominiX - 14-07-2014 18:42:52

Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin


RE: 139fmb eksploatacja - kw112 - 14-07-2014 18:50:56

(14-07-2014 16:56:08)Bzyk126 napisał(a):  Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?

Ustaw mu rozrząd i zawory, może przerabiała go osoba, która nie ustawiła porządnie rozrządu.
Temperatura pracy dla silnika AC to około 110*C. Jeżeli on ci się przegrzewa warto sprawdzić pompę oleju, zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i czy nie jest przestawiony. Jak jest dobrze ustawiony to nic mu się nie powinno dziać.

(14-07-2014 18:42:52)DominiX napisał(a):  Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin

Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje.
Wiesz coś o tym silniku? Ten silnik bardzo się udał dla chińczyków.


RE: 139fmb eksploatacja - Bzyk126 - 14-07-2014 22:39:31

Rozrząd jest jakby faktycznie o jeden ząbek przestawiony do tyłu, spróbuję w najbliższym czasie ustawić, sprawdzę też przerwę na zaworach, jak nie to pozostaje mi wstawienie chłodnicy. Tak na marginesie: co sądzicie o chłodnicach oleju do tego silnika? Fabryczna pompa da radę? Czy to wgle warto zakładać??


RE: 139fmb eksploatacja - fosa - 14-07-2014 22:53:02

ja polecam co sezon olej zmieniać w silniku, sprawdzać stan łańcuszka rozrządu i przede wszystkim nie pałować, bo będzie pierścienie jadło. Te silniki strasznie się grzeją. Jakaś chłodnica na pewno by poprawiła sprawę.


RE: 139fmb eksploatacja - Damian4570 - 15-07-2014 22:49:51

Chyba lepszym rozwiązaniem będzie założenie chłodzenia wodnego na cylinder, czyli zmiana cylindra i głowicy Cię czeka - pod warunkiem, że masz czas i pieniądze na zabawę w takie rzeczy best A i montaż chłodnicy oczywiście.


RE: 139fmb eksploatacja - bartoszek5k - 15-07-2014 23:50:34

Ej ludzie ogarnijcie się! Miliony sztuk jeździ tego po drogach z zestawem 72ccm i 99% pewnie nawet nie myśli o chłodnicy bo jest nie potrzebna. Tu musisz mieć coś źle ustawione bo nie możliwe żeby się tak po prostu grzał


Odp: 139fmb eksploatacja - Latos - 16-07-2014 01:23:15

Nie wiem czy ma to cos wspolnego ale czy takie dzialanie moze powodowac zbyt mala ilosc paliwa w mieszance?

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2


RE: 139fmb eksploatacja - chart21050 - 25-07-2014 15:22:51

Jak się lubi pałować 72cm3 to się chłodnica oleju przydaje, polukaj sobie w necie jak to wygląda, dostajesz chłodnice z adapterem, nic nie trzeba przerabiać po prostu przykręcasz i dolewasz więcej oleju ( 100-150 ml). I masz chłodzenie oleju, silnik się mniej grzeje za około 160zł. Nie trzeba nic przerabiać na jakieś chłodzenie wodne.