![]() |
[Chart] Problem z kierunkowskazami - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: [Chart] Problem z kierunkowskazami (/showthread.php?tid=25968) |
Problem z kierunkowskazami - Mularinho10 - 24-05-2014 23:09:56 Witam, mój problem jest następujący; Gdy mam stacyjkę na 2 to kierunki ładnie działają, a gdy mam na 3 to światła są a kierunki nie działają po czasie jak się jeden załączył to było minimalne światło i tylne światło tez mrugało. Co to może być? Pozdrawiam RE: Problem z kierunkowskazami - kw112 - 24-05-2014 23:12:04 Słaby akumulator lub masa. Sprawdź styki i jakie masz żarówki w kierunkach. Powinny być 6V 21W RE: Problem z kierunkowskazami - Mularinho10 - 24-05-2014 23:37:34 Akumulator nowy a żarówki tez mam takie i nowe. RE: Problem z kierunkowskazami - skalpel155 - 25-05-2014 17:01:08 A 3 pozycja to czasem nie była "awaryjna"? Tzn że były tylko światła chyba z tego co pamiętam. RE: Problem z kierunkowskazami - BigSoft - 25-05-2014 18:55:23 0 - brak zasilania, moduł zwarty do masy (brak iskry) 1 - zasilanie - światło stop, kierunkowskazy, klakson, ładowanie (słabsze, jedna cewka) 2 - zasilanie - światło stop, kierunkowskazy, klakson, podświetlenie licznika, pozycyjne tylne, ładowanie (dwie cewki ładują razem, mocniejsze), światło przednie mijania/drogowe z cewek świetlnych; 3 - zasilanie - światło pozycyjne tylne; podświetlenie licznika; moduł zwarty do masy (brak iskry). RE: Problem z kierunkowskazami - Mularinho10 - 26-05-2014 00:10:42 Zauważyłem jeszcze jedno jak odłączyłem na chwile przednie światło to kierunki działały czyli wychodzi na to, że za mało prądu podaje?? RE: Problem z kierunkowskazami - BigSoft - 26-05-2014 00:20:14 Wychodzi na to, że coś masz pomieszane w instalacji, bo przednie światło jest zasilane fabrycznie z osobnych cewek świetlnych, prądem przemiennym i niezależnie od akumulatora. Natomiast kierunkowskazy są zasilane prądem stałym z akumulatora. W Charcie można rozróżnić trzy niezależne obwody: - prądu stałego (akumulator, stop, światło pozycyjne tylne, podświetlenie licznika, klakson, kierunkowskazy); - prądu przemiennego (światło przednie zasilane z osobnych cewek świetlnych); - układ zapłonowy (pracujący przy napięciu dochodzącym do 300-400V). RE: Problem z kierunkowskazami - misiek7991 - 26-05-2014 19:43:20 Dołączam się do tematu bo mam podobny problem z kierunkami. Czy jest to normalne, że przy zupełnie nowym akumulatorze (napięcie 6,26 V) przy włączonych kierunkach i świetle postojowym przygasa ono ? tak samo jest z podświetleniem licznik. (zatem można wykluczyć złe zmasowanie) Czytałem gdzieś, że jest to normalne bo duży prąd płynie do kierunków (7A) RE: Problem z kierunkowskazami - BigSoft - 26-05-2014 21:21:20 Podłącz sobie woltomierz bezpośrednio do klem akumulatora i odpal kierunkowskazy. Jeżeli połączenia z masą są na pewno dobre (czyste, zabezpieczone przed korozją), to takie przygasanie może wynikać z małego prądu rozruchowego akumulatora lub ogólnie kiepskiej jego jakości, ewentualnie niedoładowania. Poza tym zależy też jak przygasa, bo przy tak małym akumulatorze i tak dużym poborze prądu zawsze coś tam przygaśnie. RE: Problem z kierunkowskazami - misiek7991 - 26-05-2014 21:53:44 Akumulator to Novelbat 6n11a-1b Wydaje mi się że to jednak słaba jakość aku bo przy trąbieniu też światło przygasa może minimalnie ale ja to zauważam. Czy zmiana przerywacza na 12v lub zmiana na elektroniczny+ żarówki led dużo by zmieniły ? RE: Problem z kierunkowskazami - BigSoft - 26-05-2014 22:53:54 Skoro masz akumulator 6V i instalację 6V (wraz z układem ładowania), to skąd pomysł na przerywacz 12V? Zmiana żarówek zwykłych na ledy owszem obniży zapotrzebowanie na energię, a najlepsze wyjście, to przerobienie instalacji na 12V. |