Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Komar] Proszę o pomoc./Komar - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Komar] Proszę o pomoc./Komar (/showthread.php?tid=25915)



Proszę o pomoc./Komar - wwojtass - 22-05-2014 17:56:30

Witam.
Kilka lat temu dostałem od wujka starego komara, stał w piwnicy nie ruszany, kompletnie nie wiem co z nim zrobić żeby wszystko chodziło poprawnie, bo nie chce odpalić. Wszystkie części chyba są nikt nic z niego nie wykręcał. Jeżeli możecie to pomóżcie proszę.


RE: Proszę o pomoc./Komar - szczupak54 - 22-05-2014 18:19:28

Iskra jest ?
Wyczyść gażnik i bak .


RE: Proszę o pomoc./Komar - wwojtass - 22-05-2014 19:32:04

Ta, iskra jest bo jakieś dwa lata temu odpalał jeszcze


RE: Proszę o pomoc./Komar - nie_mientki - 22-05-2014 19:36:42

(22-05-2014 19:32:04)wwojtass napisał(a):  Ta, iskra jest bo jakieś dwa lata temu odpalał jeszcze

Argument normalnie nie do podważenia.


RE: Proszę o pomoc./Komar - wwojtass - 22-05-2014 19:38:25

Jest, sprawdzałem niedawno.


RE: Proszę o pomoc./Komar - gregorian2008 - 22-05-2014 19:51:31

niedawno czyli dziś wczoraj pól roku temu? sprawdź iskrę wyczyść gaźnik zmień świece i kranik przeczyść i nalej świeżego paliwa


RE: Proszę o pomoc./Komar - nie_mientki - 22-05-2014 19:53:45

Widzę żeś oporny. Ale sympatyczny więc spróbujemy łopatologicznie.

1. Zapłon
Stwierdzamy czy iskra jest. Wykręcamy świecę i przytykamy ją do metalowego elementu(najlepiej silnika) z założoną fajką. Używamy startera. Jeśli iskra jest ustawiamy przerwę na świecy(zadanie domowe-poszukaj jakiej) i ustawiamy zapłon(zadanie domowe numer dwa-poszukaj jak).
2. Paliwo
Po dłuższym(a czasem i krótszym) postoju trzeba przeczyścić bak, kranik i gaźnik(jak?-są poradniki, praca domowa numer trzy). Gaźnik ustawiamy(poszukaj jak-praca domowa numer cztery). Dla potrzeb warsztatowych można podlać łyżkę paliwa bezpośrednio do cylindra. Ale jeśli gaźnik przytkany to tylko odwlekanie nieuniknionego. Więc po co?
3. Kompresja
Najlepiej sprawdzić manometrem, ale metoda "na palec" da radę stwierdzić czy takowa jest. Jeśli tak, a dwa powyższe punkty odhaczone, to cudów nie ma-musi odpalić.

Oczywiście stan łożysk, uszczelniaczy, tarcz sprzęgła, gładzi, tłoka, pierścieni,... po dłuższym postoju to wielka niewiadoma. Na Twoim miejscu, od razu zrobiłbym gruntowny przegląd i w razie konieczności kapitalkę.


RE: Proszę o pomoc./Komar - wwojtass - 22-05-2014 20:09:02

(22-05-2014 19:53:45)nie_mientki napisał(a):  Widzę żeś oporny. Ale sympatyczny więc spróbujemy łopatologicznie.

1. Zapłon
Stwierdzamy czy iskra jest. Wykręcamy świecę i przytykamy ją do metalowego elementu(najlepiej silnika) z założoną fajką. Używamy startera. Jeśli iskra jest ustawiamy przerwę na świecy(zadanie domowe-poszukaj jakiej) i ustawiamy zapłon(zadanie domowe numer dwa-poszukaj jak).
2. Paliwo
Po dłuższym(a czasem i krótszym) postoju trzeba przeczyścić bak, kranik i gaźnik(jak?-są poradniki, praca domowa numer trzy). Gaźnik ustawiamy(poszukaj jak-praca domowa numer cztery). Dla potrzeb warsztatowych można podlać łyżkę paliwa bezpośrednio do cylindra. Ale jeśli gaźnik przytkany to tylko odwlekanie nieuniknionego. Więc po co?
3. Kompresja
Najlepiej sprawdzić manometrem, ale metoda "na palec" da radę stwierdzić czy takowa jest. Jeśli tak, a dwa powyższe punkty odhaczone, to cudów nie ma-musi odpalić.

Oczywiście stan łożysk, uszczelniaczy, tarcz sprzęgła, gładzi, tłoka, pierścieni,... po dłuższym postoju to wielka niewiadoma. Na Twoim miejscu, od razu zrobiłbym gruntowny przegląd i w razie konieczności kapitalkę.

Wielkie dzięki.


RE: Proszę o pomoc./Komar - emilson14 - 22-05-2014 20:26:58

1.Gaźnik
2. Zapłon
3.Świeca
i możesz odpalać Smile