![]() |
[Kadet] Kilka pytań - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Kadet (/forumdisplay.php?fid=138) +---- Wątek: [Kadet] Kilka pytań (/showthread.php?tid=25438) Strony: 1 2 |
Kilka pytań - lukasz3120 - 05-05-2014 20:59:47 Witam, z nudów postanowiłem wziąć się zam mojego kadeta, mam kilka pytań ![]() 1) Czy warto zakładać te chińskie cylindry + tłok 60cm? Chciałbym tym rometem zrobić jeszcze z 500km, raczej więcej już nie zrobi, czy nie rozleci się to? ![]() ![]() 2) Jak powinien poruszać się wał, tam gdzie zagłada się tłok? Mój rusza się w górę i na dół całkowicie luźno, bez oporów, jak podniosę go ręką w górę to swobodnie opada (nie wiem jak to dokładnie opisać ![]() 3) O czym powinienem pamiętać zakładając cylinder, tłok, głowicę, pierścienie? Miałem jeszcze kilka pytań ale wyleciały mi z głowy ![]() ![]() Edit Jest jakaś różnica między tym : http://allegro.pl/gmoto-cylinder-s60-tuning-romet-ogar-kadet-20-i4145224391.html a tym : http://allegro.pl/cylinder-60-cm3-romet-tuning-motorynka-ogar-i4202968185.html RE: Kilka pytań - simi81 - 05-05-2014 21:21:05 1) najlepiej zrób szlif starego lub kup jakiś oryginalny w dobrym stanie,napewno dłużej pojeździ. 2) nie rozumiem 3) na tłoku masz strzałkę, musi być ona skierowana w stronę kanału wydechowego podczas zakładania, czyli w dół. RE: Kilka pytań - Jakchwal205 - 05-05-2014 21:24:57 1.lepiej jak chcesz to załuż 50ccm almotu lub orginalny a te cylindry to jeden wielki szajs. 2.wał powinien tak chodzić,musi ruszać się delikatnie na boki ![]() 3.musisz pamiętać zeby nie przyszczypnąć pierscieni żeby nie pekły i mozesz nasmarować cylinder przed zqkładaniem. 4.nie mażadnej różnicy szajs to szajs RE: Kilka pytań - bartoszek5k - 05-05-2014 22:47:33 2) Wał nie może mieć luzu góra-dół. Czyli jak masz w GMP w nie może mieć lusu w stronę silnika i w stronę kierownicy RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 14:54:25 A da sie jakoś sprawdzić czy stary cylinder jest już po szlifie? Bo kupiłbym tylko tłok z pierścieniami ale nie wiem jaki rozmiar. RE: Kilka pytań - charper - 06-05-2014 16:03:47 Najlepiej zmierzyć czymś bardzo dokładnym, bo różnice między kolejnymi szlifami to 0,25mm RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 16:11:14 Kurde, nie bardzo mam jak zmierzyć ![]() RE: Kilka pytań - Matinek - 06-05-2014 17:29:21 Nie bedzie komprechy ![]() 40 na pewno nie masz bo szlify w dawnych czasach byly do 39mm. RE: Kilka pytań - Bartek - 06-05-2014 18:09:17 Stary cylinder masz ZMD ? Jeśli tak to kup do niego oryginalny tłok na 1 szlif. Na pewno będzie lepszy niż ten zestaw made in china. Wał luzów nie może mieć.. Musisz uważać na pierścienie i dobrze trafić w zamki by nie uszkodzić pierścieni.. A tłok ma strzałkę w którą stronę ma być zwrócony. Zrobisz co uważasz ale wolałbym kupić używkę lub almot RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 20:57:26 A jeszcze mam pytanie, czy do kadeta da rade włożyć silnik 019 bez przeróbek? Na razie i tak nie stać mnie za bardzo, ale może kiedyś ![]() ![]() RE: Kilka pytań - nie_mientki - 06-05-2014 21:03:41 Da się bez większych przeróbek. Ale jak nie ogarniasz 023 to nie pchaj się w 019. RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 06-05-2014 21:07:01 Pytałem tak tylko ![]() ![]() RE: Kilka pytań - Bartek - 07-05-2014 10:32:22 W 019 jedyny ich mankament to te biegi które lubią sobie wypadać ale jak masz pewny patent to nie będziesz miał problemów z biegami ![]() Co do silnika WSK'i w tej ramie to radziłbym Ci odpuścić bo te ramy same z siebie pękały przy główce ramy.. RE: Kilka pytań - lukasz3120 - 07-05-2014 12:59:48 Pierścienie na tłoku nie powinny mieć żadnych luzów? Tzn. powinny być nie do ruszenia czy jednak mają mieć lekki luz? RE: Kilka pytań - serzie-ogar205 - 07-05-2014 13:29:03 Delikatny luz nie szkodzi. |