![]() |
Simson S51 kadetmena - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193) +--- Wątek: Simson S51 kadetmena (/showthread.php?tid=23129) |
Simson S51 kadetmena - kadetmen - 23-02-2014 23:31:57 Skoro wszyscy coś prezentują , to może i ja pokażę mojego Simsona .Otóż kupiłem go jakoś w październiku 2013 roku i wtedy wyglądał tak ![]() Silnik po odpaleniu chodził głośniej niż rozwalony kombajn , ale mimo tego był dość mocny i osiągał te licznikowe 60 parę .Za Simsona dałem 1080 zł,ale był tylko 10 km ode mnie tak więc pojechałem po niego rowerem (rower został u wujka ) .Simsonem ów zrobiłem ok. 300 km po czym rozebrałem go w mak . Podczas rozbierania silnika ,moje oczy były narażone na dość okrutne widoki , m.in. ![]() ![]() Ponadto prawy karter miał małe pękniecie na otworem przez który przechodziła śruba , a wał korbowy wydawał dziwne dźwięki i nie kręcił się najlepiej : http://www.youtube.com/watch?v=q3o_tmZNyiM&feature=youtu.be Silnik po rozebraniu leżał parę tyg. po czym miałem już wystarczającą ilość gotówki aby zrobić małe zakupy (wszystkie wym. części nowe ) -wał Mza -cylinder,głowica 60 Almot -tarcze sprzęgła DDR -gaźnik BVF 16n1 -podrobione łożyska skf (o tym zaraz ) -jakieś podkładki dystansowe,segery,śrubki i nakrętki. Jako ,że nie miałem jeszcze wszystkich części aby złożyć silnik , "uzbroiłem" najpierw lewy karter .Gdy uważniej przyjrzałem się łożysku nabitego na wał , stwierdziłem iż to jakaś tandeta .Gdy wujek się dowiedział o mej porażce , powiedział ,że weźmie mi na firmę jakieś dobre łożyska .Za ok. miesiąc przywiózł mi nowy komplet łożysk firmy FAG .W między czasie kupiłem jeszcze nowe org koło zębate (małe) 2 biegu . Dotarły do mnie także części z hurtowni Kniazw (czekoladę dali gratis ![]() Będąc u wujka ,wyczaiłem ,że leży u niego silnik Simsona .Bez zwlekania wygrzebałem go i okazało się,że kartery w nim są w dużo lepszym stanie niż te moje ,ale też mają drobne wyłamania .Silnik dostałem cały za darmo .W domu go rozebrałem i wymyłem a kartery zaniosłem do pokoju .Długo nie mogłem znaleźć odpowiedniej osoby która by mi pospawała ten karter aż w końcu znajomy taty zrobił to za darmo ( fart roku ![]() Karter przed I po . Silnik miałem składać na oryginalnym tłoku i górnym łożysku igiełkowym,ale powiedziałem sobie ,że zrobię ten silnik raz a dobrze ![]() Bez wahania zamówiłem tłok od Hondy Dio a cylinder wysłałem do formy Jack Motors ,gdzie splanowali mi tam cylinder od dołu o 3 mm . Efekt : Wiem ,fazowania w tulei dość słabe ,ale tłok z pierścieniami naszedł bez większej walki przy czym pierścienie nie pękły ,ani nic złego ogólnie im się nie stało . Zamówiłem także igiełki łożyskowe 2 x 13,8 mm sztuk 30 . W końcu wziąłem się za składanie silnika : Krok 1 : 2 3 i po kolei Ominę kilka etapów Tak silnik prezentuje się na chwilę obecną .Przed założeniem zapłonu ogranicza mnie przelotka instalacji iskrownika jak i przylutowanie instalacji do samego iskrownika . Tutaj odświeżona pokrywa sprzęgła ,aż się prosi żeby ją zamontować : I sprzęgło na nowych tarczach ;] Remont tego silnika dotychczas kosztował mnie ok. 815 zł ( nie liczę łożysk - za darmo od wujka ![]() Muszę jeszcze kupić do niego koło zębate wału,pokrywę od zapłonu,wałek startera,kopkę,automat biegów,wszystkie dźwigienki i pierdoły ( to co odpowiada za zmianę biegów ) jak i jakieś drobnostki.Dodatkowo wałek zdawczy w skrzyni zdystansowałem na nowo i z dwóch skrzyń które miałem zrobiłem jedną idealną . Jeśli chodzi o resztę Simsona ,to mało co zrobiłem . Zaplotłem tylko od nowa na nowych szprychach tylne koło i je wycentrowałem : Przednie czeka na nową piastę - obecna zbyt zjechana . I delikatna polerka (cewka od Jawki też się załapała ![]() Wiem ,że temat napisany dość chaotycznie , ale niektóre rzeczy robiłem/kupowałem w nietypowej kolejności i starałem się to nieco naprostować . Dobra , puki co jest mała awaria techniczna ,z którą nawet wyższe ligi tego forum nie mogą sobie poradzić . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł dzięki któremu zdjęcia zadziałają , to niech go tu najlepiej ujawni . RE: Simson S51 kadetmena - Wojtek3362 - 24-02-2014 00:58:39 ![]() MAGIA! Kopiuj link bezpośredni. RE: Simson S51 kadetmena - kadetmen - 24-02-2014 14:05:29 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dzięki Wojciechu ![]() RE: Simson S51 kadetmena - krzysiu1505 - 24-02-2014 20:33:49 No, simson z wyglądu ładny, życzę powodzenia w poskładaniu silnika do kupy i długiej, bezawaryjnej jazdy ![]() RE: Simson S51 kadetmena - kadetmen - 24-02-2014 22:18:50 Ten wygląd to tylko pozory .Błotniki strasznie powyginane ,siedzenie z drugiej strony przetarte a farba na baku i boczkach już wyblakła i wytarta ![]() RE: Simson S51 kadetmena - belda1999@o2.pl - 24-02-2014 23:22:39 Fajny simsonek ![]() ![]() RE: Simson S51 kadetmena - motomaniak - 25-02-2014 21:49:08 No no zajebisty simek i widzę że remoncik robisz no to super pozdrawiam i życzę powodzenia RE: Simson S51 kadetmena - kadetmen - 17-03-2014 21:36:59 Że sobie pozwolę zacytować : "Sima-nima " . Temat do zamknięcia . |