Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 205] Remont 023 - kilka pytań - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Ogar 205 (/forumdisplay.php?fid=142)
+---- Wątek: [Ogar 205] Remont 023 - kilka pytań (/showthread.php?tid=22071)



Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 21-01-2014 00:59:22

Siema!
Zaczęły mi się ferie więc najwyższy czas aby w końcu wziąć się za remont silnika i kilku rzeczy nadwozia. Robiąc go natknąłem się na kilka zagadnień:
1) Czy w komorze(chyba dobrze to nazwałem) korbowej jest parę nadlewów i nie wiem czy mają być bo są potrzebne czy lepiej je spiłować. Dodatkowo w karterze przy kanale na krawędzi jest po całości taka ostra warga/zadzior
[attachment=4821][attachment=4820]
2) W skrzyni wałki są umieszczone w tulejkach. Te tulejki są wymienne?
3) Mam podejrzenie że mój wał jest krzywy. Słyszałem że da się to jakoś sprawdzić tokarką więc pytanie "JAK?"
4) Od czego jest ten kanał na drugim zdjęciu


Proszę nie zamykać później tematu ,gdyż jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania zapytam tutaj Smile


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 21-01-2014 19:12:15

!Help me!
Podbijam Smile


RE: Remont 023 - kilka pytań - Wojtek3362 - 21-01-2014 19:17:20

Pisałem ci dzisiaj odpowiedź to mi prąd wyłączyli :F

1) wyrównaj te zadziory i wypoleruj komorę korbową.
2) Tulejek nie wymieniaj jeżeli nie ma na nich żadnych luzów, szkoda kasy. I oczywiście jak co da je się wybić.
3) Wkręcasz w tokarkę, ustawiasz czujnik zegarowy i jazda Smile
4) Może mieszanka która smaruje łożysko leci od razu do kanałów płuczących? Taka moja teoria Tongue


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 21-01-2014 19:26:22

Właśnie słyszałem dzisiaj że tereny Sieradza i Łodzi bez prądu dobrze że okolic Wielunia niesięgło

Tulejki mam już wybite
A co do tokarki to co w tedy z korbą ma sobie tak latać bo właśnie tego nie mogę zrozumieć


RE: Remont 023 - kilka pytań - Wojtek3362 - 21-01-2014 19:37:39

U mnie i tak dobrze bo kilka domów dalej od drugiej w nocy nie mają prądu Tongue

Korbowód luźno, przecież do pomiaru wystarczą takie obroty że je spokojnie będziesz mógł policzyć. Możesz też wał sprawdzić tak jak pokazują w lehrwideo simsona, gdzieś na pocątku filmu.


RE: Remont 023 - kilka pytań - Czechu - 21-01-2014 20:14:20

1. Wszystkie nierówności spiłuj i poleruj.
2. Jak maż luzy to kupujesz nowe stare rozwiercasz i karter na piecy a potem wbijasz
3. NW
4. Od smarowania łożysk wyczyść go. W drugim karterze też jest taki rowek Smile


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 22-01-2014 16:19:19

Czyli komora korbowa do polerki (nie na lustro ale do równości), przeczyścić kanał, i wał na tokarce sprawdzić.


RE: Remont 023 - kilka pytań - Wojtek3362 - 22-01-2014 16:21:17

Najlepiej to i na lustro Smile


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 24-01-2014 23:52:37

Byłem dzisiaj w motoryzacyjnym i kupiłem tulejki ,ale byłem przejazdem i nie wziąłem starych, i dała mi inne niż były
[attachment=4853]
[attachment=4854]
[attachment=4855]
Nadają się bo coś nie podobne są


RE: Remont 023 - kilka pytań - plusminus - 25-01-2014 00:08:07

(21-01-2014 00:59:22)bartoszek5k napisał(a):  Siema!
Zaczęły mi się ferie więc najwyższy czas aby w końcu wziąć się za remont silnika i kilku rzeczy nadwozia. Robiąc go natknąłem się na kilka zagadnień:
1) Czy w komorze(chyba dobrze to nazwałem) korbowej jest parę nadlewów i nie wiem czy mają być bo są potrzebne czy lepiej je spiłować. Dodatkowo w karterze przy kanale na krawędzi jest po całości taka ostra warga/zadzior

2) W skrzyni wałki są umieszczone w tulejkach. Te tulejki są wymienne?
3) Mam podejrzenie że mój wał jest krzywy. Słyszałem że da się to jakoś sprawdzić tokarką więc pytanie "JAK?"
4) Od czego jest ten kanał na drugim zdjęciu

Proszę nie zamykać później tematu ,gdyż jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania zapytam tutaj Smile
Panowie..
1.Możesz je spiłować ale nie dawaj tego na lustro. Zostaw matowe.
2.to są łożyska ślizgowe (panewki) wybija się je a nowe się wciska a następnie rozwierca rozwiertakiem nastawnym! muszą być odpowiednie luzy zachowane!
3. Wał można na tokarce ustawić, ale lepiej na dwóch kłach na narzędziu kłowym. ustawiasz czujnik zegarowy na czopach, kręcisz wałem, sprawdzasz odchyłkę i kontrolujesz z danymi z serwisówki. Nigdy nie kręcimy silnikiem w tym przypadku!
4. Ten kanał jest do smarowania łożysk. Przed złozeniem silnika i wciśnięciem łożysk przedmuchaj go sprężonym powietrzem aby był drożny.


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 25-01-2014 00:30:10

Czyli co z tymi nowymi, bo one nawet z zewnątrz są grubsze może się babka machla i jakiś od komarka dała albo od 019


RE: Remont 023 - kilka pytań - Mysiu - 25-01-2014 01:07:34

(24-01-2014 23:52:37)bartoszek5k napisał(a):  Byłem dzisiaj w motoryzacyjnym i kupiłem tulejki ,ale byłem przejazdem i nie wziąłem starych, i dała mi inne niż były



Nadają się bo coś nie podobne są

Po co ci te rowki jak one nie potrzebne ?


RE: Remont 023 - kilka pytań - plusminus - 25-01-2014 01:24:05

(25-01-2014 01:07:34)Mysiu napisał(a):  
(24-01-2014 23:52:37)bartoszek5k napisał(a):  Byłem dzisiaj w motoryzacyjnym i kupiłem tulejki ,ale byłem przejazdem i nie wziąłem starych, i dała mi inne niż były



Nadają się bo coś nie podobne są

Po co ci te rowki jak one nie potrzebne ?


Nie smaruj panewki, powodzenia w jeździe.


RE: Remont 023 - kilka pytań - bartoszek5k - 25-01-2014 01:26:22

A czy one nie są potrzebne aby wałek e niej umieszczony miał smarowanie
Jeszcze dodam:
Polecacie jakieś korby do wału 023?