Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komar Sport 2360: Ulepszenia - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Komar Sport 2360: Ulepszenia (/showthread.php?tid=21509)



Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 02-01-2014 19:29:58

Witam wszystkich!
Pytanie czysto teoretyczne by nie być ' zjedzonym' przez niektórych.

Chodzi o silnik s38.
Czy możliwa jest dorobienie (oczywiście u kogoś na usłudze) dodatkowych kanałów w cylindrze ' pseudo60ccm ' ?
Czy oryginalny komunistyczny wał wytrzymie taki setup, powiedzmy, z gaźnikiem k60b ?
Zastanawiam się jaki zakres remontu wykonać wiosną, poza kosmetyką.
Proszę o szczere opinie.


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Taśma - 02-01-2014 19:30:53

w s-38 to niewiele da.


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Kanilox - 02-01-2014 19:34:30

Do s38 to polecam tuning Sałka.


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Conqeror - 02-01-2014 20:59:52

Dodatkowe okna płuczace owszem ale nie dowiertaki.

Splanuj głowice i zmien tlumik na simsona z szerszym kolankiem i już bedzie dobry efekt


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - theogarowiec - 02-01-2014 22:49:32

Ja mam stoczony cylinder, podkładka alu pod cylindrem, skrócone kolanko i gaźnik gm13f i lata.
Ale tego silnika nie ma co tuningować.


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - arasszymaras - 02-01-2014 23:03:45

Myśleliśmy z Szymonem nad 60/4/3, o ile się da wykonać xD
Do tego gaźnik Amal 16 na mniejszych dyszach, o ile podpasuje :F


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 02-01-2014 23:49:06

Nie chodzi mi o zrobienie z poczciwego komarka superszybkiego wozidła, ale Bardziej wolałbym szczerą opinię, czy wał wytrzyma taki setup. Czy całość jest wykonalna w takim stopniu jak mówione było wyżej, tj 60/4/3 + k60b/Amal 16 ?
Mam świadomość, że to niewiele da. Sprawa czysto teoretyczna...


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Lagoon - 03-01-2014 15:35:14

A ja Wam powiem, że jedyne, co da się zrobić w tym cylindrze to 50/4. Dlaczego tak? Otóż da się zrobić i 50/4/3, ale jaki jest tego sens? Lepiej zrobić dobre 50/4, z dobrym nakierowaniem, większymi kanałami, gdzie okna mają mniejszą powierzchnie niż przekrój kanału-jest dobre ciśnienie niż byle jakie 50/4/3. Co z tego, że będą 3 wydechowe jak kanał można niewiele powiększyć stosunkowo, więc sensu nie ma. I tendencja przy takiej konfiguracji jest taka, że dół jest słaby, a 50/4 jest o wiele bardziej elastyczne, co w 2 biegowym silniku jest raczej dość istotne.


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - LukaszzT1 - 03-01-2014 15:50:15

Mam 50/4 w silniku 019 i wał daje radę Wink po rocznym czasie luzu zero jak i na łożyskach Tongue


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 03-01-2014 20:15:26

@Lagoon, podjąłbyś się takowej przeróbki, jaką proponujesz? 50/4 lub 60/4z pseudo60tki?


RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Czechu - 19-01-2014 16:36:52

Wał powinien dać rade a co do cylka na pewno się da Tongue