Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 200] Ciężkie odpalanie :) - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Ogar 200] Ciężkie odpalanie :) (/showthread.php?tid=21103)



Ciężkie odpalanie :) - michal5320 - 20-12-2013 14:04:13

Witam Tongue . Co mógł bym zrobić żeby mi lepiej odpalał ogar 200. Ponieważ jak oglądałem filmiki na youtube to tam odpalają w zimę z 1-ego kopa lub z 2-ego a mój romet w niskiej temperaturze nie chce odpalać dopiero po 5-7 kopie odpali.




Za pomoc bardzo dziękuję Big Grin


RE: Ciężkie odpalanie :) - alek736 - 20-12-2013 14:11:50

Się ciesz ze wogóle ci odpala Big Grin
Spróbuj zmienić świecę Wink


RE: Ciężkie odpalanie :) - michal5320 - 20-12-2013 14:17:17

polecana jakaś jest? Big Grin


RE: Ciężkie odpalanie :) - Jakchwal205 - 20-12-2013 14:44:23

iskra f95 super do malucha nie zawodna mam już jedną świecę 2 lata koszt w sklepie motoryzacyjnym to około 5 zł


RE: Ciężkie odpalanie :) - krzysiu1505 - 20-12-2013 17:14:20

To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik


RE: Ciężkie odpalanie :) - Wojtek3362 - 20-12-2013 17:32:37

Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.


RE: Ciężkie odpalanie :) - krzysiu1505 - 20-12-2013 17:38:35

Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali


RE: Ciężkie odpalanie :) - Quake96 - 20-12-2013 17:46:41

(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a):  To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik

Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.

(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a):  Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.

Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.

(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a):  Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali

Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.


RE: Ciężkie odpalanie :) - krzysiu1505 - 20-12-2013 18:25:20

(20-12-2013 17:46:41)Quake96 napisał(a):  
(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a):  To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik

Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.

(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a):  Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.

Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.

(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a):  Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali

Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.

po pierwsze: Gaźnik Jikov może i jest prosty jak drut, i to jest niestety jego wadą. Skład mieszanki regulujemy poprzez przechylenie pojazdu na bok(przy pochyleniu w lewo lepiej pracuje). Wolnych obrotów nie się odpowiednio niskich wyregulować(z kolegami raz włożyliśmy sposobem Bosza gm12f do jawy kaczki, i wolne obroty dało się ustawić niższe). A jeśli chodzi o łatwość regulacji, to zależy, jaki się trafi, bo mojego czeskiego oryginalnego nie idzie wyregulować(przy czym może to być przyczyna dysz 38 i 68 przy okrągłym króćcu, kupiłem kwadratowy to sprawdzę Big Grin), a gaźnik u znajomego idzie wyregulować bez problemu


RE: Ciężkie odpalanie :) - michal5320 - 22-12-2013 16:06:28

dzięki koledzy Big Grin zmienię świece na f80


RE: Ciężkie odpalanie :) - Damian4570 - 22-12-2013 16:22:04

(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a):  Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
No właśnie, Wojtek ma rację, przecież kto nie chciałby się pochwalić swoim Rometem odpalającym przy -10 z pierwszego "kopa". Oglądając film nie wiesz, czy nie jest garażowany w ogrzewanym pomieszczeniu, albo czy silnik nie został odpowiednio "podgrzany"...