![]() |
|
Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193) +--- Wątek: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) (/showthread.php?tid=18656) |
Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - krycha119 - 09-09-2013 19:40:25 Witam , chciałbym zaprezentować wam mój nowy nabytek a jest nim Simson S51 B1-4 . Simson kupiony od 1 właściciela , org lakier , wszystkie papiery są , instalacja 6v , pali na kopa . Dałem za niego 1250zł , myślę że się opłacało. Ogólnie co jest do roboty to , zmienić oponę z tyłu gdyż jest 2.25 a powinna być 2.75 , dętka do tyłu i coś stuka w silniku i już wiem chyba co , akumulator trzeba kupić. Z ciekawości odkręciłem dziś głowicę by zobaczyć jak tam to w środku wszystko wygląda. Skręciłem wszystko i gdy przykręcałem ostatnią szpilkę , nagle lekki strzał no i urwałem szpilkę. Najgorsze jest to że nie wystaję poza karter i nie wiem jak tą resztkę tej szpilki wykręcić. Jest jakaś możliwość wykręcenia tego bez wiercenie i gwintowania na większy rozmiar? Zamówiłem już oponę , dętkę , korek wlewu oleju i regulacji sprzęgła , lusterka , zamawiałem od kniazw'a. Co do stukania to chyba jest to kosz sprzęgła bo mogę go popchać do przodu i do tyłu tak z 1mm i to chyba jest winne w stukaniu , ktoś wie jak się tego pozbyć? jakieś podkładki dystansowe? A teraz foty https://plus.google.com/photos/113472018856116549739/albums/5921661808342829489/5921661807005962354?banner=pwa&pid=5921661807005962354&oid=113472018856116549739 lepszych nie ma gdyż pogoda brzydka i już w sumie ciemno było. Jutro jadę kupić linkę sprzęgła , uszczelkę pod cylinder i komorę pływakową , żarówki do tyłu , ściągacz magneta(w razie potrzeby) , filtr paliwa , simmering kapy sprzęgła , pierścienie , 4 szpilki cylindra , 2 szpilki gaźnika , miedziana uszczelka kolanka i to na tyle. Pozdrawiam
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - Irek - 09-09-2013 19:45:33 Ładny i w oryginale; to co lubie Co do szpilki, nie ma rady. Wiertło 6 lub 6,2mm, rozwiercasz , gwintujesz gwintownikiem 7 x 1 i wkręcasz szpilke od WSK , najlepiej na klej typu loctite słabo albo średniowiążący Co do stukania, może to być wina zbyt dużego luzu osiowego na wale (źle dobrane lub brak podkładek między łożysko a seger), luz na korbowodzie, kosz może być wycięty tylko ale to by wył przy hamowaniu silnikiem . Jak ma tylko 1mm luzu osiowego to jest prawidłowo. Samych pierścieni nie zmieniaj, zwyczajne podcieranie dupy szkłem. Cylinder owalizuje sie i założenie nowych pierścieni spowoduje tylko że będzie jeszcze mniej szczelny i szybko stanie sie hałaśliwy RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - kadetmen - 09-09-2013 19:58:17 Ja do tej szpilki spróbowałbym przyspawać nakrętkę m6 / m7 i ją wykręcić - chyba że naprawdę jest ona tam mocno dokręcona . RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - krycha119 - 09-09-2013 20:10:13 Przyspawać nakrętki nie da rady gdyż ta szpilka nie wystaję nad karter , chyba jedynie zostaję rozwiercić i prze gwintować. Irek od jakiej wsk pasuję ta szpilka? 125? RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - Irek - 09-09-2013 20:15:36 Tak . Tylko trzeba mieć jeszcze narzynke M7 i naciąć dodatkowe kilka mm gwintu na szpilce gdyż ta jest dłuższa od Simsonowej. Otworu w cylindrze raczej nie trzeba rozwiercać, choć nie jestem pewny. Dawno temu to robiłem. Możesz też zrobić z pręta gwintowanego M8, z jednym zastrzeżeniem : trzeba rozwiercać otwór w cylindrze i głowicy na 8,5mm . RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - stqc - 09-09-2013 20:35:04 Mi kiedyś została rówież szpila w karterze i jako że nie mam migomata to dałem Rometa dla mechanika i zrobił to tak że nadspawał tam w środku kawałek (taki pręcik ze spawu zrobił aby wystawal z karteru ) dospawał nakrętkę M8 iwykręcił i buło git. Na koniec poprawił gwint gwintownikiem M6 i tokarz mi dorobił szpili i później już nie urwałem
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - MrF4k - 09-09-2013 21:00:59 Też miałem podobną sytuacje, rozwierciłem szpilkę wiertłem 3mm czy tam 4mm ,potem zacząłem wiercić w odwrotną strone i kawałek szpilki sie wysunał. Obejdzie bez gwintowania i innych rzeczy
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - Irek - 09-09-2013 21:12:08 Można nawiercić i wykrętakiem spróbować wykręcić. Powinna pójść, tylko dość ciężko wywiercić otwór w urwanej szpilce RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - arasszymaras - 09-09-2013 21:28:34 Ładny Simson, mój był identyczny i kupiony w podobnym czasie ![]() Nie maluj go czasem, najwyżej błotniki bo wyglądają na pordzewiałe. Jak byś sprzedawał to dużo za to dostaniesz, oryginał się ceni. Jakie masz plany na niego jeśli można wiedzieć ? RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - alek736 - 09-09-2013 21:33:21 Bardzo ładny Simek,w oryginale i o to chodzi k:
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - krycha119 - 09-09-2013 22:08:39 Co do planów to na pewno zostawiam go do końca u siebie , nie sprzedaję go. Ogólnie na razie chcę go zrobić tak by jeździł a w następnym roku zrobić remont. To chyba tyle z planów na razie. RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - arasszymaras - 09-09-2013 22:45:19 Myślę że baku i boczków nie będziesz malował
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - krycha119 - 09-09-2013 23:20:23 Malować baku i boczków nie mam zamiaru , jedynie co mi przeszkadza to 2 wgniecenia na baku no ale trudno.
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) - krycha119 - 13-09-2013 18:19:59 Wczoraj pojeździłem simkiem , 20km zrobiłem , zmieniłem oponę i dętke , olej , wszystko git , iskra jak talala , wielka , niebieska. Problem miałem z początkowym wkręcaniem się na obroty , miałem za dużo paliwa w komorze pływakowej. Schowałem go , na drugi dzień wyciągam simka i zacząłem z kumplem robić elektrykę bo nie działały światła i kierunki i nie było akumulatora. Wszystko ogarnięte , wszystko działa aż tu nagle nie chce odpalić . Wykręcam święcę a tam iskra taka malutka czerwona i teraz pytanie , czy to przez to że coś zrobiliśmy w elektryce ?? fajka , kabel wn i świeca są dobre , cewka butelkowa też , więc w czym problem ?? Do zapłonu się nie mogę dostać gdyż nie mogę odkręcić magneta , przerwa na 0.4mm. |