[Pegaz] problem z rozpołowieniem 010 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: [Pegaz] problem z rozpołowieniem 010 (/showthread.php?tid=18512) |
problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 18:31:15 Witam. Kupiłem dosłownie parę minut temu silnik 010 na złomie i chciałem go rozebrać na części pierwsze i obejrzeć go od środka. Problem jest taki że tłok jest zardzewiały i cylinder nie chce zejść. Tak samo z dużym trybem od strony sprzęgła i zembatką zdawczą gwinty są pordzewiale i nie idzie nic od kręcić. Co ba to poradzić by później mógł jeszcze wykorzystać te części do złożenia. RE: problem z rozpołowieniem 010 - mikolaj.lukasik - 03-09-2013 18:34:38 poryskaj wd 40 i próbuj zdjemować RE: problem z rozpołowieniem 010 - Pompuś - 03-09-2013 18:39:13 Cylinder wybij młotkiem delikatnie bo podejżewam, że do niczego się nie nada. RE: problem z rozpołowieniem 010 - Rometowiec97 - 03-09-2013 18:40:11 Próbuj Wd.To jak sprzedaż? RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 18:55:34 Ok spróbuje Wd. Bo chodzi mi o to by cylindra nie uszkodzić i oddać do szlifu. No chyba że nie będzie innego wyjścia to kupno nowego cylindra a tego bym chciał uniknąć. Narazie to nie wiem jeszcze czy sprzedam. RE: problem z rozpołowieniem 010 - romeciak - 03-09-2013 19:12:49 cylek aby zdjąć wal młotkiem w wkrętak W środek tłoka . Dużo za nie go dałeś ? RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 19:24:28 gość mi powiedział bym przywiózł coś na wymianę złomu ameliniowego lub kasę. waga wyniosła silnik taki+ 3 teleskopy kryte i siodelko od sztywniaka ważyło 11kg. RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 21:30:55 Z pomocą ojca ściagnąłem cylinder. A męczyłem się z nim dobre pół godziny ale puścił. Jak Narazie to nie jestem wstanie ocenić w jakim stanie jest cylinder i wał. Powiem tylko że tłok nadaje się na złom, korbowód wygląda na zdrowy a wał jest pordzewiały. Jutro go będę dalej rozbierał a potem czyscił. Wszystkie śrobki, wałki, tryby z grubsza wyczyszcze i wrzuce w przepalony olej lub ropę by się moczyły. Aha jeszcze. Zauważyłem na tłoku i cylindrze symbole NB. Co one oznaczają? RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 04-09-2013 19:12:11 Ok. Dzisiaj rozebrałem cały silnik na części pierwsze i tak. Wał okazał byc się w dobrym stanie. Zero luzu góra dół na korbie i mały luz na boki więc chyba założę go spowrotem. Cylinder do szlifu. Skrzynia zdrowa. Nawet 2 łożyska w skrzyni wyglądały na nowe. Kartery też są w dobrym stanie. Więc jak Narazie to kupić części, przepolerowac kartery, cylinder i głowice, oddać cylinder do szlifu skompletować co brakuje i można składać. |