Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Pegaz] problem z rozpołowieniem 010 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Pegaz] problem z rozpołowieniem 010 (/showthread.php?tid=18512)



problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 18:31:15

Witam.
Kupiłem dosłownie parę minut temu silnik 010 na złomie i chciałem go rozebrać na części pierwsze i obejrzeć go od środka. Problem jest taki że tłok jest zardzewiały i cylinder nie chce zejść. Tak samo z dużym trybem od strony sprzęgła i zembatką zdawczą gwinty są pordzewiale i nie idzie nic od kręcić. Co ba to poradzić by później mógł jeszcze wykorzystać te części do złożenia.


RE: problem z rozpołowieniem 010 - mikolaj.lukasik - 03-09-2013 18:34:38

poryskaj wd 40 i próbuj zdjemować


RE: problem z rozpołowieniem 010 - Pompuś - 03-09-2013 18:39:13

Cylinder wybij młotkiem delikatnie bo podejżewam, że do niczego się nie nada.


RE: problem z rozpołowieniem 010 - Rometowiec97 - 03-09-2013 18:40:11

Próbuj Wd.To jak sprzedaż?


RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 18:55:34

Ok spróbuje Wd. Bo chodzi mi o to by cylindra nie uszkodzić i oddać do szlifu. No chyba że nie będzie innego wyjścia to kupno nowego cylindra a tego bym chciał uniknąć.

Narazie to nie wiem jeszcze czy sprzedam.


RE: problem z rozpołowieniem 010 - romeciak - 03-09-2013 19:12:49

cylek aby zdjąć wal młotkiem w wkrętak W środek tłoka . Dużo za nie go dałeś ?


RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 19:24:28

gość mi powiedział bym przywiózł coś na wymianę złomu ameliniowego lub kasę. waga wyniosła silnik taki+ 3 teleskopy kryte i siodelko od sztywniaka ważyło 11kg.


RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 03-09-2013 21:30:55

Z pomocą ojca ściagnąłem cylinder. A męczyłem się z nim dobre pół godziny ale puścił. Jak Narazie to nie jestem wstanie ocenić w jakim stanie jest cylinder i wał. Powiem tylko że tłok nadaje się na złom, korbowód wygląda na zdrowy a wał jest pordzewiały. Jutro go będę dalej rozbierał a potem czyscił.
Wszystkie śrobki, wałki, tryby z grubsza wyczyszcze i wrzuce w przepalony olej lub ropę by się moczyły.

Aha jeszcze. Zauważyłem na tłoku i cylindrze symbole NB. Co one oznaczają?


RE: problem z rozpołowieniem 010 - kamil97 - 04-09-2013 19:12:11

Ok. Dzisiaj rozebrałem cały silnik na części pierwsze i tak.
Wał okazał byc się w dobrym stanie. Zero luzu góra dół na korbie i mały luz na boki więc chyba założę go spowrotem. Cylinder do szlifu. Skrzynia zdrowa. Nawet 2 łożyska w skrzyni wyglądały na nowe. Kartery też są w dobrym stanie.
Więc jak Narazie to kupić części, przepolerowac kartery, cylinder i głowice, oddać cylinder do szlifu skompletować co brakuje i można składać.