![]() |
[ Wiki ] Romet Jaguar - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Forumowa Wikipedia (/forumdisplay.php?fid=107) +--- Wątek: [ Wiki ] Romet Jaguar (/showthread.php?tid=15051) |
[ Wiki ] Romet Jaguar - Mikołaj98 - 31-05-2013 18:04:14 Rower wyścigowy , szosowy marki Romet o bardzo lekkiej konstrukcji. Posiada szerokie wyposażenie typu wyścigowego, w tym także siodło i kierownicę, Dwie przerzutki, podwójne koło łańcuchowe pozwalają stosować 10 przełożeń. Produkcja roweru rozpoczeła się w latach 50tych. Nieznana jest waga. Rower posiadał również ... -Koła 27''x1 1/8' z obręczami wykonanymi ze stopu aluminium. -Ogumienie wysokiej jakości.. "Pirelli" -Hamulce. Przednie i tylne podciągane prod. "ROMET". Szczęki wykonane były z stopu aluminium . -Przerzutki prod. CSRS. -Kierownice owiniętą taśmą ... ( kierownica również była wykonana z aluminium) . Istniały 2 inne rodzaje "Jaguara" -Jaguar Special -Jaguar Super. Jaguar Special został zaprojektowany i wykonany z myślą o zawodnikach kadry narodowej, podobnie jak jego brat bliźniak.. model "SUPER" posiadający lżejsze rury co jeszcze bardziej obniżało masę własną . RE: [ Wiki ] Romet Jaguar - mz1 - 29-08-2014 22:14:24 Co do osprzętu: -przerzutki - w zwykłych jaguarach montowano rometowskie przerzutki lub Favority (Favorit Special albo Favorit PWB Racing), w jednym "Zwykłym Jaguarze" widzianym na Allegro była przednia przerzutka ZZR na wajchę. W Specialach Campagnolo Record. -piasty - w zwykłych jaguarach piasty ZZR lub Romet z aluminiowymi kołnierzami, natomiast w Specialach Campagnolo Record. -wsporniki kierownicy- ZZR lub Romet (ostre), zdarzały się też Favority. -hamulce - w zwykłych Jaguarach szczękowe ZZR lub symetryczne Romet. W Specialach hamulce i klamki Mafac Racer. -siodła - w Specialach i niektórych zwykłych Jaguarach montowano siodła Brooks B17. We większości zwykłych jaguarów występowały skórzane siodła (na jarzemku występowało logo ZZR lub Romet w zależności od rocznika), a w latach 80" plastikowe, czarne siodła. -korby - Stalowe ramiona, aluminiowy łącznik i zębatki z wybitym grawerem mówiącym o ilości zębów oraz stopie aluminium, z którego wykonano dany element, klin 9mm. W Specialach korby TA Specialites (rzadko). W późniejszych Specialach występowały korby na kwadrat polskiej produkcji WAJLA. Odnośnie odróżniania Jaguara od Jaguara Speciala: Wszystkie "lepsze" Jaguary, w tym Speciale miały ścięte rurki przy wpuście sztycy podsiodłowej. W latach 70" zaczęto produkować Jaguary na ramach od Huragana - w tych rurki przy wpuście sztycy są zagięte na kształt litery U. (nie pewne w 100%). Speciale miały też chromowane końcówki widelca przedniego i tylnego. Rozmiary sztyc: Podobno Speciale miały 26,4 mm przez co można wnioskować, że rama jest na rurach Reynolds 531. (nie jest to pewne w 100%). 25,4mm - zwykłe Jaguary. Rok produkcji: Rok produkcji można odczytać na oryginalnych obręczach szytkowych. W jednym z kół mam wybitego pegaza oraz PA3 (stop aluminium) / miesiąc (u mnie się starł) 72. Rozmiary ram: 530, 550, 570, 590 Gdzieś mogłem popełnić błąd, w takim razie doprecyzowanie przez forumowiczów mile widziane ![]() Jak coś mi się jeszcze przypomni, to dam znać. ![]() RE: [ Wiki ] Romet Jaguar - Zweitakter - 05-09-2014 03:49:06 premiera huragana miała miejsce na targach poznanskich w 56 chyba roku RE: [ Wiki ] Romet Jaguar - Crimson Ghost - 15-09-2014 23:58:56 (29-08-2014 22:14:24)mz1 napisał(a): W późniejszych Specialach występowały korby na kwadrat polskiej produkcji WAJLA.Walja to już późniejsze Romety, bo przecież najpierw w Głownie panowie robili sprzęty Remo, potem owy tajemniczy Walja odkupił odkuwki i prawie cały szpej i zaczał markowac czesci jako 'WALJA' a także produkować swoje, np. rzadkie hamulce przełajowe montowane w krosowych Cazzanigach. Czyli stawiałbym na drugą połowe lat 80. |