![]() |
Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... (/showthread.php?tid=14340) |
Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gt10r5 - 10-05-2013 22:25:46 Witajcie. Jestem u kresu remontu generalnego swojego ogara gdzie większość części jest nowa. Tak wiec mam problem z skrzynią biegów, która jest co prawda używana ale powinna jeszcze chodzić. Posiada wszystkie tryby.Tym czasem pomimo starań w postaci regulacji wodzikiem to jedynka od razu wypada a reszta biegów jest. Jako, że motor jest na docierce to startowanie z dwójki nie jest dla niego dobre. Proszę was o pomoc w znalezieniu usterki. Podsyłam filmik, który pokazuje pracę skrzyni oraz silnika: https://www.youtube.com/watch?v=uDFFaD6Lm9w&feature=youtube_gdata_player Drugie pytanie mam w jaki najlepiej wyregulować gaźnik gm12f bedacy w tym silniku bo albo mi go zalewa na niskich obrotach albo sie dusi na gornych. RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - BartuS - 10-05-2013 22:32:36 Odkręc śrubkę od mieszanki tak na 2 obroty i iglice rowek na iglicy daj wyżej. W silniku 019 chyba były gaźniki Gm13F, a z biegami to nwm bo nie miałem do czynienia z 019 Ps: Widzę że kolega z moich okolic ![]() RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gt10r5 - 10-05-2013 22:47:59 Jutro będę kombinował z tym gaźnikiem. Jako, że miałem zaufany gaźnik gm12f to wrzuciłem do motora a gaźnik gm13f odstawiłem na testy. Głównie dlatego że z zewnątrz wyglądały identycznie. Jeśli byłeś dzisiaj w domu po południ to mogłeś mnie usłyszeć albo zobaczyć jak przejeżdżałem przez kielczę bo w żędowicach go składam. Jutro dalszy ciąg testów i docierki ale potrzebna mi jest pomoc z tymi biegami. RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gt10r5 - 12-05-2013 20:33:51 Odświerzam ponieważ potrzebuje odpowiedź czy wystarczy wymiana automatu? RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - BartuS - 12-05-2013 20:39:39 A spróbuj odłączyc automat i wyciągnij wodzik ręką i sprawdź czy jedyna wypada, jak nie to wymiana pomoże. RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gabriel0 - 12-05-2013 21:06:09 Mogą być zęby w skrzyni powycinane i dla tego może wyskakiwać bieg. RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gt10r5 - 12-05-2013 22:22:15 @up Gabriel skrzynię całą składaliśmy i silnik jak klocki lego od podstaw więc złożony silnik miał wszystkie zęby na pewno. Później mogło coś pójść podczas pierwszych odpalań i regulacji biegów bez sprzęgła, ręki sobie obciąć nie dam. Znaczy się próbowałem z kumplem zrobić takie doświadczenie: - kombinerkami złapać za wodzik i przytrzymać to po nacisku na wajche zmiany biegów wodzik cofał do środka i bieg wypadał ( nie miałem tyle siły najwidoczniej żeby przytrzymać) Co ciekawe wtedy ten wodzik chodził do przodu do tyłu o jakiś 1-2cm. Szarpał się ze mną. - drugie to przy włączonym silniku i kole tylnym podniesionym wrzuciłem jedynkę plus dałem kawałek klocka drewnianego wyciętego na wymiar jako blokadę, to klocek wypadł przy większym obciążeniu ( koło na ziemi i gaz). Przy tym wszystkim zawsze motorek szarpał przy próbie wbicia jedynki ;/ Kolega zalecił mi żebym teraz jeszcze kilkanaście kilometrów tak zrobił by dotrzeć wszystko a potem rozpołowić i posprawdzać. Może być to ten tryb? http://allegro.pl/tryb-zdawczy-walek-zdawczy-romet-3-iii-b-oryginal-i3175946089.html RE: Ogar 205 z silnikiem 019 i jego skrzynia biegów... - gabriel0 - 12-05-2013 22:50:37 Nie. to to jest od 3 biegu. To może być ten tryb http://allegro.pl/romet-3-biegowy-tryb-kolo-zebate-2-bieg-17-zebow-i3204382777.html Te zęby od tej strony co widać lubią się na rogach wycinać i dlatego tryb się omyka. |