Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zacinanie się sprzęgła(Ogar 205).
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam panowie. Mam problem z moim Ogarem 205, a mianowicie kiedy nacisnę rączkę sprzęgła i szybko puszczę, sprzęgło ładnie odbija. Natomiast gdy puszczam powoli sprzęgło odbija prawie do końca i przed samym końcem, może 1mm do końca sprzęgło zacina się i trzeba go odepchnąć, aby odbiło do końca. Odbijać, odbija, ale przy samym końcu się zacina i trzeba go lekko pchnąć. Proszę o pomoc, z góry dziękuję. Dodam, że tarcze sprzęgłowe i koszyczek są nowe i linka od sprzęgła także, więc co może być przyczyną. Zauważyłem, że główka, która jest na samym końcu linki krzywo wchodzi do rączki, ale nie jestem pewien czy w tym jest wina.
Przesmaruj dobrze linkę w pancerzu i ten na dole przy silniku czły mechanizm.
tylko olejem a nie wd to bedzie lepiej. Ja wd posmarowalem to wogóle nie odbijało a olejem piknie do dzis odbija.
Ok, wielkie dzięki koledzy za pomoc, postaram się to zrobić jak najszybciej.
Lub smarem ja tak linkę od gazu smarowałem i od sprzęgła ale jeszcze nie mam założonej. Bierzesz strzykawkę, dajesz w nią smar i iglę w przerwkę między linką a pancerzem. Musisz ruszać jak trochę nałożysz aż wejdzie do środka i tak aż wyjdzie 2 stroną to trzeba poruszać ale efekt dobry.
Na raczce musi byc chociarz 1 mm luzu bo nby mu sie szybko tarcze scierały.
Nawet gdzieś był taki wątek.Big Grin
Dźwignia wyłączania sprzęgła na kierownicy musi posiadać luz 2- 3 mm. Zbyt duży luz uniemożliwia zupełne wyłączenie sprzęgła ( zgrzyty przy zmianie biegów), natomiast zbyt mały luz lub jego brak powoduje niezupełne dociśnięcie tarcz sprzęgła przez sprężynę, co w końcowym efekcie powoduje ślizganie się sprzęgła i spalenie wkładek korkowych. Luz dźwigni regulujemy przez wkręcanie śruby regulacyjnej .Wkręcenie śruby powoduje wzrost, a wykręcenie- zmniejszenie luzu. Przed przystąpieniem do regulacji należy zluzować przeciwnakrętkę 2, a po ustawieniu luzu mocno ją dokręcić. Jeżeli regulacja wyżej opisana już nie wystarcza, dalszą regulacje przeprowadza się po zdjęciu prawej pokrywy silnika. W tym celu należy odłączyć linkę sprzęgła od dźwigni wyłącznika w silniku i ustawić śrubę regulacyjną na kierownicy w środkowym położeniu. Następnie odkręcić nakrętkę 2 na dźwigni wyłącznika przy silniku i naciskając lekko dźwignię tak aby kulka śruby regulacyjnej 1 stykała się z końcem popychacza sprzęgła 5- wykręcić śrubę regulującą aż do uzyskania odległości końca dźwigni wyłącznika od jego podstawy ( ok. 12 mm ).
Chyba pomogłem Big Grin
albo sprężyna może być przyczyną
(10-12-2012 00:39:40)Adam9033 napisał(a): [ -> ]Ok, wielkie dzięki koledzy za pomoc, postaram się to zrobić jak najszybciej.

To kliknij pomógłSmile
Przekierowanie