Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pb98 Do rometa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, dawno się zastanawiałem czy można wlać do rometa benzyne 98?
Czy coś się stanie? Zepsuje? Będzie lepiej jechał?
bo chciałem kupić litrę na próbę Smile
Wypowiadajcie się Smile
ponoć (bo nie próbowałem) będzie mulił
Sebastian Mozesz lac ta Benzyne Liczba oktanowa 98 wyraza lepszy zaplon Jak bedziesz odpalac Rometa to bedzie lepszy kop look:
98 to liczba oktanowa, czyli odporność na spalanie stukowe, które w Twojej Pony Ci nie grozi. Także takie przepłacanie za paliwo nic Ci nie da Smile
(09-12-2012 16:00:31)Pitu napisał(a): [ -> ]Liczba oktanowa 98 wyraza lepszy zaplon Jak bedziesz odpalac Rometa to bedzie lepszy kop look:
Ej bajki na dobranocke to dopiero o godz. 19 lecą

I nie rób ludzi w ch*ja bo warna dostanieszWink
Ja robię swoją motorynkę która stała 13 lat, zalałem jej 98 i pali od pierwszego Big Grin


edit: ale i tak jak spale tego litra, to kupię 95
Ja mam pb95 z marketu marki Auchan i też pali od kopa.

ZROZUMCIE WRESZCIE ŻE LICZBA OKTANOWA TO ODPORNOŚĆ NA SPALANIE STUKOWE, A NIE WSPÓŁCZYNNIK PRAWDOPODOBNOŚCI CZY STARY ROMET ODPALI I CZY POJEDZIE 2 KM/H SZYBCIEJ CZY TEŻ NIEExclamation
(09-12-2012 16:15:23)Mati napisał(a): [ -> ]Ja mam pb95 z marketu marki Auchan i też pali od kopa.

ZROZUMCIE WRESZCIE ŻE LICZBA OKTANOWA TO ODPORNOŚĆ NA SPALANIE STUKOWE, A NIE WSPÓŁCZYNNIK PRAWDOPODOBNOŚCI CZY STARY ROMET ODPALI I CZY POJEDZIE 2 KM/H SZYBCIEJ CZY TEŻ NIEExclamation

To jeśli zaleje mu 98 to nic to nie zmieni? żywotności itp?
W bardziej wysilonych silnikach jest odczuwalna nieco lepsza rekcja na gaz. Ale w motorynce raczej tego nie odczujesz.
"ZROZUMCIE WRESZCIE ŻE LICZBA OKTANOWA TO ODPORNOŚĆ NA SPALANIE STUKOWE, A NIE WSPÓŁCZYNNIK PRAWDOPODOBNOŚCI CZY STARY ROMET ODPALI I CZY POJEDZIE 2 KM/H SZYBCIEJ CZY TEŻ NIE"
Nie, nie tylko większa odporność na spalanie stukowe.
(09-12-2012 16:22:16)naveintre napisał(a): [ -> ]W bardziej wysilonych silnikach jest odczuwalna nieco lepsza rekcja na gaz. Ale w motorynce raczej tego nie odczujesz.
"ZROZUMCIE WRESZCIE ŻE LICZBA OKTANOWA TO ODPORNOŚĆ NA SPALANIE STUKOWE, A NIE WSPÓŁCZYNNIK PRAWDOPODOBNOŚCI CZY STARY ROMET ODPALI I CZY POJEDZIE 2 KM/H SZYBCIEJ CZY TEŻ NIE"
Nie, nie tylko większa odporność na spalanie stukowe.

To tak jakby bardziej go zabezpiecza czy co? bo już się gubię :>
(09-12-2012 16:03:22)Mati napisał(a): [ -> ]
(09-12-2012 16:00:31)Pitu napisał(a): [ -> ]Liczba oktanowa 98 wyraza lepszy zaplon Jak bedziesz odpalac Rometa to bedzie lepszy kop look:
Ej bajki na dobranocke to dopiero o godz. 19 lecą

I nie rób ludzi w ch*ja bo warna dostanieszWink

Administratorze nie musisz mi pisac ze Warna dostane bo napisalem dobrze

Benzyna 98 ma lepsze spalanie czyli szybszy zaplon przy Odpalaniu Ja nie pisze ze bedzie szybko Jechal Romet

a Dobranocke to Sobie na DVD mozesz puscic nawet Teraz
To sobie najpierw poczytaj co to jest spalanie stukowe...

Pitu, bzdury piszesz.

Nie ma czegoś takiego że jedna benzyna ma lepsze spalanie od drugiej!

Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.

Rometów i innych podobnych silników to NIE DOTYCZY i czy zalejesz 95 czy 98 NIE WPŁYNIE W ŻADEN SPOSÓB na silnik...
Jak zalejesz 98 to nic to nie zmieni i tylko przepłacisz.

Cytat:Liczba oktanowa – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne).

[...]

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością.

Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki.

Stukanie może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

Ze względu na to, że tendencja do spalania stukowego wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.

Cytat:Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.

[...]

Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.

Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:

zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.

W Rometach stopień sprężania jest nie duży i do spalania detonacyjnego przy 95 nie dojdzie. Także lanie 98 do Rometa to debilstwo.
(09-12-2012 16:27:25)Pitu napisał(a): [ -> ]
(09-12-2012 16:03:22)Mati napisał(a): [ -> ]
(09-12-2012 16:00:31)Pitu napisał(a): [ -> ]Liczba oktanowa 98 wyraza lepszy zaplon Jak bedziesz odpalac Rometa to bedzie lepszy kop look:
Ej bajki na dobranocke to dopiero o godz. 19 lecą

I nie rób ludzi w ch*ja bo warna dostanieszWink

Administratorze nie musisz mi pisac ze Warna dostane bo napisalem dobrze

Benzyna 98 ma lepsze spalanie czyli szybszy zaplon przy Odpalaniu Ja nie pisze ze bedzie szybko Jechal Romet

a Dobranocke to Sobie na DVD mozesz puscic nawet Teraz

Napisałeś źle i zaraz dostaniesz.
Czyli jeżeli jest za mało oktanów i bardzo wysoki stopień sprężania to następuje coś takiego jak w dieslu? Samozapłon przez mocne nagrzanie mieszanki??
Stron: 1 2
Przekierowanie