25-11-2012, 22:17:57
25-11-2012, 22:29:12
Nie wiesz co to znaczy 50/4 a chcesz się za to brać??? No ale dobra 50 to pojemność, a 4 to liczba kanałów płuczących. Najpierw trzeba wybić tuleje, następnie robimy w niej dodatkowe dwa kanały i to chyba tyle, to tak ogólnie, szczegóły znajdziesz na innych forach gdzie temat był wałkowany nie raz, tutaj oprócz kilku wyjątków nie widziałem fanów tuningu, więc i takich tematów nie ma.
25-11-2012, 22:39:47
słyszałem tylko że charcie najlepiej jest zrobić 50/4 no ale nigdzie nie mogę znaleść jak to zrobić ;/ w którym dokładnie miejscu itp ;/
25-11-2012, 23:17:23
Idziesz do tokarza, on wykonuje rysunek techniczny i wg niego robi cylinder.
26-11-2012, 01:01:51
ok nie chce zaczynać nowego tematu więc napiszę tu chce zrobić szlif cylindra, będę kupował tłok i pierścienie r2 38,5 ale prosił bym aby ktoś napisał mi jaka ma być średnica w cylindrze ? Pytam dlatego ze będzie mi to robił dobry kolega a on nie wie jaka ma być ;/
26-11-2012, 01:04:58
Mysiu czy każdy tokarz musi wiedzieć jak zrobić 50/4 w charcie?
27-11-2012, 16:12:21
mój kumpel ma w simsonie enduro cylinder 60/6
27-11-2012, 16:14:45
(27-11-2012 16:12:21)michalec17 napisał(a): [ -> ]mój kumpel ma w simsonie enduro cylinder 60/6
No i co nas to obchodzi,my gadamy o charcie
Ludzie jaki tokarz?Tu potrzebna prasa ew na drewno i młotek,jakieś kamienie,mini wiertarka.
28-11-2012, 22:22:32
Tokarz i okna w cylindrze i kanały w ożebrowaniu? brawo!
Grzejesz cylinder na kuchence gazowej, najlepiej tak żeby grzało na żebra a nie na tuleje.
Wybijasz, płuki dodatkowe najlepiej zrobić obok tych seryjnych w stronę kanału ssącego.
Bierzesz punktak, punktujesz gdzie chcesz je mieć, najlepiej na tej samej wysokości lub 1mm wyżej, wiercisz, piłujesz kształt i kąt wpadania mieszanki, niech będą minimalnie mniejsze bo musisz wiedzieć gdzie chodzą zamki pierścieni, robisz kanały w ożebrowaniu, trzeba je spasować z oknami, tuleja do zamrażarki na 3 godziny, po 3 godzinach grzejesz ożebrowanie, jak jest gorące to bierzesz szybko tuleje i wkładasz w cylinder, póki wchodzi lekko ustawiasz równo tak jak ma być tuleję względem ożebrowania, żeby wszystko się zgrało, no i do szlifu bo po wybiciu warto robić szlif, no i cieszysz się 50/4 a i pamiętaj żeby nie robić za dużych okien bo Ci wypadnie na zamku i będziesz miał lipe chyba że założysz tłok na odwrót żeby zamki chodziły po obu stronach wydechowego jak np w simsonie pozdro
Grzejesz cylinder na kuchence gazowej, najlepiej tak żeby grzało na żebra a nie na tuleje.
Wybijasz, płuki dodatkowe najlepiej zrobić obok tych seryjnych w stronę kanału ssącego.
Bierzesz punktak, punktujesz gdzie chcesz je mieć, najlepiej na tej samej wysokości lub 1mm wyżej, wiercisz, piłujesz kształt i kąt wpadania mieszanki, niech będą minimalnie mniejsze bo musisz wiedzieć gdzie chodzą zamki pierścieni, robisz kanały w ożebrowaniu, trzeba je spasować z oknami, tuleja do zamrażarki na 3 godziny, po 3 godzinach grzejesz ożebrowanie, jak jest gorące to bierzesz szybko tuleje i wkładasz w cylinder, póki wchodzi lekko ustawiasz równo tak jak ma być tuleję względem ożebrowania, żeby wszystko się zgrało, no i do szlifu bo po wybiciu warto robić szlif, no i cieszysz się 50/4 a i pamiętaj żeby nie robić za dużych okien bo Ci wypadnie na zamku i będziesz miał lipe chyba że założysz tłok na odwrót żeby zamki chodziły po obu stronach wydechowego jak np w simsonie pozdro