Siemacie.
Planuję zrobić remont silnika w MZ 250ETZ ojca.
(Często go w domu nie ma więc jest okazja
)
I tu do was pytanie, jak tam różni się działanie silnika od rometowskich ?
Ciężka konstrukcja silnika ?
Ja zrobisz remont silnika rometowskiego to MZ też zrobisz.
Z tym ze MZ bardziej skomplikowana i precyzyjniejsza
Silnik jak silnik , stare 2t więc nie ma tam nic skomplikowanego , kwestia tylko żeby dokładnie ocenić stan skrzyni - szczególnie wodzików żeby potem drugi raz nie rozbierać. Poza tym ważny jest stan stożka sprzęgła i czopu wału od strony sprzęgła, bo lubią sie obrócić jak nie są dokręcone lub są zadry na wale ale to sie da naprawić jeśli nie jest to mocno zużyte. Te silniki są wykonane bardzo precyzyjnie, między karterami nie ma uszczelki choćby. Ogólnie jak ma sie pojęcie o mechanice to da sie zrobić, bez najmniejszego problemu
Tylko podstawowe pytanie, co w tym silniku jest dokładnie do zrobienia ? Słaba już jest czy co ?
Na pewno cylinder z tłokiem i pierścieniami, oraz łożyska już słychać..
Sprzęgło jest nowiutkie więc go nie ruszam.
Pamiętaj tylko, że części do MZ są wiele droższe od części rometowskich (zakładam, że robisz remont na dobrych podzespołach).
oj ciężko jest:)ale dasz radę