Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Odrestarowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie! Chciałbym odrestaurować moją Tjedynkę , więc piszę z pytaniem co powinienem wymienić. Chodzi mi o GENERALKE silnika , mam zamiar wymienić wszystko! dosłownie wszystko, aby on chodzi jak nowiutki. Łożyska, zębatki, simeringi, skrzynię biegów, itp. a co z tym idzie chcę założyć cylinder 60cc. Nie wiem czy stary wał wytrzyma nowy cylinder. Tutaj rodzi się pytanie z mojej strony. Jeszcze gdy byście mogli to napiszcie ile taka renowacja mnie wyniesie. Pozdrawiam.
Jak skrzynia dobra to jej nie wymieniaj, nowej chyba nie dostaniesz, a jak już to drogo. Wał to obowiązek, zawsze się go wymienia przy remontach, no bo to on jest najważniejszą częścią w silniku. Jak wał to do tego idą łożyska i simmeringi, a jak porządny remont to jeszcze warto dać nowy cylinder z tłokiem. Taki zestaw z uszczelkami kosztuje na Allegro 150 zł. Wg mnie więcej nie ma co wymieniać, chyba że masz problemy z zapłonem i chcesz mieć z tym spokój to i owszem, za 150 możesz kupić nowy iskrownik. Ale czy to sie opłaca, to sam sobie odpowiedz. Nie ma też gwarancji, że będzie dobry, jak made in China. Co do zębatek, jak nie są uszczerbione to nie trzeba, chyba że chcesz zrobić mały tuning to na przód możesz dać 13z i wtedy będzie szybszy. A i warto jeszcze dokupić nowe tarcze sprzęgłowe, są jakoś po dychu, a w Romecie są dwie. I to tyle, więcej nie ma co wymieniać, jak masz dobre sprzęgło i zapłon, kup zestaw naprawczy złożony z wału, łożysk, simmeringów, uszczelek, cylindra i tłoka za 150 zł i masz Rometa po remoncie. Mimo, że to chińskie części, na tym zestawie wyremontowałem 2 silniki i spisuja się bez zarzutu Big Grin
mam problem z 2 biegiem ,a po za tym cała wajcha od zmiany biegow lata i grzechocze wydając taki metaliczny dźwięk.
obowiązkowo wał simeringi łożysa możęsz zalożyć gaznik k60b ogolnie wszystko masz na allegro jeżeli chcesz wymienić caly silnik obprócz karterów razem z zapłonem to wydatek ok 500zl
500zł sie nie opłaca wydawać .
jesli chcesz go odrestaurować to musisz go obowiazkowo pomalowac,kapitalka silnika,nowe opony no chyba ze masz w dobrym stanie,nowe obrecze kół,kierownice oddac do chromowania oraz nie które elementy,nowe linki,instalacja nowa,i oczywiscie zrobic go tak aby wszytsko działało i mozesz sobie załozyc zapłonik CDI aby juz nie miec problemów z odpalaniem.
Myślałem czy do tego cylindra 60cc nie założyć gaźnika K60B i stożkowy filtr .co wy na to ? opłaca się takie coś robić? będzie to jakoś ze sobą współgrało? czy zostawić oryginalny gazior?
Wszystko zależy czy chcesz go na oryginał robić czy do jazdy tak po prostu
gaźniki k60b są bardzo dobre, pasują i wyglądem i technicznie dobrze współgrają. Jedyne co nie pasuje to stożek. Nie pasuje bo jest zbyt nowoczesny
Zawsze może orginalną puszke podłożyć i do niej wsadzić stożek nie bedzie nic widać.,I to dobry pomysł z tym cylkiem "60" i k60b oraz stożek (ja bym radził gąbkowy filtr powietrza)Tu masz link:http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozkowy-tuning-gabkowy-regulacja-i2690373943.htmlGeneralkę też u siebie robie i kupuje:
http://allegro.pl/cylinder-wal-lozyska-r...23145.html -zestaw
http://allegro.pl/gaznik-karpaty-stella-...45949.html -k60b
http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozko...97749.html -filtr

Powodzenia w remoncie Silnika!
Głównie mi chodzi o to aby z silnika wycisnąć jak największą moc. Wizualnie bez żadnych przeróbek tylko nowy lakier.
Wiele z tego nie wyciągniesz Big GrinBig Grin
Ja bym zrobił to tak że wstawił 60cc cylinder i zrobił silnik na membranę na pewno silnik będzie mocniejszy i to o wiele do tego gazior K60b i stożek i jest dobrze Smile
E tam na moc chcesz robić a się nie znasz? Do tego trzeba mieć sprzęt i wiedzę, da się łatwo przerobić silnik 50t1 na prędkość no może nie taką wielką moc żeby skrzyni nie poryć ale ok 80 pójdzie.
Wiesz ja sie może nie znam ale na mojej ulicy , wgl w mojej miejscowości jest kilku speców od silnikow wsk, wfm, mz, romet, shl, oni składali te silniki co najmniej przez 20 lat, dam na dobrą wódkę i mam silnik poskładany, z resztą dla mojego ojca to chleb powszedni. Nie chodzi o prędkość nie będę zmieniał zębatek nie chodzi mi o to, chodzi mi o konie nawet niech te pół konia przyjdzie to juz będzie coś. Ja mam u siebie na składzie 2 mz trophy 68 i (72 chyba rok) jedna na chodzie 2 niekompletna , oby dwie mają papiery, 2 romety i chce kupic simka więc doświadczenie przyjdzie mi z czasem, ponieważ mam zamiar te motorki zrobić na stan taki jak wychodziły z fabryki. Własnie przed chwilą wróciłem od kumpli którzy kończą składać swoją 2 wsk 125 piękna maszyna. Zrobili je IDEALNIE dzięki jednemu zaufanemu mechanikowi co mieszka 2 domy ode mnie. Kolego my żyjemy PRL'em.
mam ten sam problem ;/ dobrze że dałeś ten wątek Big Grin piszcie odpowiadajcie bo mi tez sie to przyda xd
Stron: 1 2
Przekierowanie