Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: remont 232 - kilka pytań
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem 232 z 67 roku.
Zrobiłem remont silnika (wymiana łożysk, uszczelniaczy, uszczelek, kondensatora, pierścieni...).
Silnik poszedł od kopa, sprzęt jeździ ale mam kilka pytań.

1) Kwestia mocy: pod górkę strasznie marnie jedzie i tylko na 1 biegu (nachylenie koło 15%). Na 2 ma problem z jazda pod jakiekolwiek wzniesienie. Czy to kwestia regulacji czy one były takie słabe (dodam że waże 90kg)?

2) "Coś" kapiące z wydechu - czy to niedopalona benzyna czy jakiś wyciek oleju?

3) Jaka powinna być kompresja?

4) Jak macie jakiegoś linka gdzie jest opisana "jak krowie na granicy" procedura regulacji gaźnika, to poproszę.

5) Kupiłem komplet czarnych linek ale ta od gazu jest ciut za długa. Da się coś z tym zrobić? Ew czy można dostać oryginały w jasnym pancerzu? (chcę odrestaurować go do oryginału - niebiesko-biały)
Dzięki
1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?
2.małe wycieki to normalne dokreć dobrze kolanko
3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz
4.nwm wpisz w google albo na yt jest poradnik
1)komar nie ma za dużo mocy ale ja ważę 50 kg i górka to nie wyzwanie dla komarka miałem remont główny najwięcej da ci szlif cylindra lub jego kupno i tłoka z pierścieniami możesz też splanować głowice polepszy się sprężanie i wzrośnie lekko moc wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką
2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna
3)6:5 ale może być i większa
4)szukam
(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a): [ -> ]1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?

Wymieniłem pierścienie... w sumie to nie wiem czy przejechałem kilometr;-))

(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a): [ -> ]3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz

dziś będę mierzył

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a): [ -> ]...wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką

Wsumie to cały silnik, gaźnik, kranik itp mam wyczyszczone

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a): [ -> ]2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych
kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna

No właśnie i tu pytanie. Serwisówka mówi 1:25 (1:20 na dotarciu) ale to było dla olejów typu mixol. Mam jakiś husqvarny do pił gdzie rekomendują 1:45. Sugerować się serwisówką czy specyfikacją oleju?

I jeszcze jedno dodatkowe pytanie:
Do przekładni nie udało mi się kupić hipol 6 i kupiłem Hipol MF 80w90 GL3. nadaje się takowy?
1.Nie wiem czy pierścienie na dotarciu tu przeszkadzają.
2.A jeśli ci kapie olej to dla mnie normalka, też mam na dotarciu.
Nie używałem nigdy husqvarny. Ja bym jechał na stację i mówił że chcę na dotarcie mieszankę. Mi leją Mixol.
5.Szczerze to czasami stare lepsze Smile A jak byś podłożył pod dzwignie biegów (w karterze) jakąś podkładkę ? A Regulujesz sobie napisanie link za pomocą mechanizmów na lince ?
Udało mi się go w miarę wyregulować tak że już można pojeździć.

jeszcze mam pytanie do stwierdzenia że "kapanie oleju to norma".
Ile tego oleju może ubywać bo dolałem dziś przekładniowego 100ml a łącznie przejechałem nie więcej jak 10 km. To trochę chyba dużo? Za dużo?

I w kwestii regulacji. Udało mi się go wyregulować ale ze zdjętą tą gumą łączącą gaźnik z ramą. Z założoną nie byłem w stanie, strasznie był słaby... z czego to może wynikać?
Przekierowanie