Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Róznice między 019 a 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Stelli z silnikiem Rometa 023 (chyba) i po licznych przeróbkach które dodały elastyczności i mocy silnikowi zaczyna mi brakować prędkości. No i jedyną opcją wydaje mi się trzeci bieg.
Znalazłem parę takich silników na sprzedaż ale moje pytanie brzmi.
Jakie części z 023 pasują 019 ponieważ mam przerobiony zapłon oraz nowy tłok i pierścienie do tego splanowana głowica, jeśli nie będzie się dało tego przełożyć to nie ma sensu kupować.
Ilośc biegów i moc a w silniku to prawie to samo
Zapłon i głowcie możesz przekładać. Nie wiem jak z kwestią tłoka, ale jeśli się nie myle to cylek ten sam. Różni się wał no i tryby i automat biegów ;P
@kicek0502

Co twój post wnosi do tematu?


Jedyną rzeczą która pasuje z 023 do 019 to zapłon. Cała reszta choć podobna to różni się od siebie.
kartery inne wogóle chyba że cylindry podpasują ale nie mam pewności
Sorry pomyliłem się nie doczytałem dokładnie.
No wału nie mam zamiaru przekładać bo u mnie jest lekko skrzywiony przez co cały wibruje jak fotel do masażu. No zależało by mi na przełożeniu tłoka, cylindra i głowicy bo to już wszystko się do siebie dopasowało, no a zapłon mam tyrystorowy więc musi być przełożony
tłok jest ten sam(miałem 019)
cylinder ma większe okno wylotowe, ale reszta to to samo cylinder z 023 też powinien działać, tylko mniej mocy będzie miał, wał korbowy jest inny, sprzęgło i cała prawa strona to samo, skrzynia jest inna, inny automat zmiany biegów, iskrownik z kołem magnesowym jest ten sam.
Sprzęgło jest inne, ale powinno pasować
znaczy się ja miałem identyczne jak w 023, ale może było przekładane.
Działało ono bez zarzutu.
Puki co szukam na tablica.pl jakiś trzybiegowców z okolicy, bo z daleka to są, ale nie wiadomo co z takiego silnika będzie jak przyjdzie kurierem.
Ja w swoim 023 mam cylinder i gaźnik z 019 więc to będzie pasowało, ogólnie myślę że z częściami nie będzie problemu, tylko żeby był dobry automat zmiany biegów i wał.
Kupując cylinder do mojego 019 powiedziano mi, że są takie same w 023 i 019. I w sumie jak się przyjrzałem, to stary cylinder 019 na moje oko był wymiarami identyczny jak nowej produkcji(chyba) od 023, oprócz tego, że jest inna nakrętka do kolanka, mniejsza w 023, ale to chyba kwestia tego odlewu, bo otwór do wydechu w cylindrze był taki sam, chyba, że się mylę.
Dokłanie tak. Nakretka na kolanko jest wieksza w 019. Jeżeli masz cylek z 019 to ja bym sie nie zastanawial bo 019 jest ciut mocniejszy od 023.
Inna moc silnika nie jest spowodowana cylindrem, tylko wypełniaczami wału i kształtem komory... Pozatym gratuluję odkopu tematu z przed roku.
(03-08-2013 01:18:02)gt10r5 napisał(a): [ -> ]Dokłanie tak. Nakretka na kolanko jest wieksza w 019. Jeżeli masz cylek z 019 to ja bym sie nie zastanawial bo 019 jest ciut mocniejszy od 023.
Mierzyłem oba cylindry i niczym się nie różnią oprócz nakrętki na wydech.

(03-08-2013 01:23:32)Tomasso94 napisał(a): [ -> ]Inna moc silnika nie jest spowodowana cylindrem, tylko wypełniaczami wału i kształtem komory... Pozatym gratuluję odkopu tematu z przed roku.
Też jeszcze ma znaczenie grubsze kolanko. A tak poza tym od tego czasu już kupiłem silnik 019 i wyremontowałem, więc trochę nie aktualne. Temat można chyba zamknąć.
Przekierowanie