Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ciśnienie :D
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jakie ciśnienie powinien mieć 023 ?
jesli Ci chodzi o kompresje to mój 019 jak mierzyłem to miał 6 atmosfer ale z racji ze mam juz trochu wyrobiony cylinder to powinien miec wiecej.
wikipedia mówi ze 023 ma stopien sprezenia 8 atmosfer.ale moze sie mylic.
Tak na pewno ma 8 atmoswer , książkaTongue
6 atm to słabiutko , >8 powinno być
mój ma 6,5 ale jeszcze jest na dotarciu ;D Jak dotrę to coś się zmieni ? i ja mierzyłem takim do samochodów to też pasuje do 2t?
(16-10-2012 20:04:22)Irek napisał(a): [ -> ]6 atm to słabiutko , >8 powinno być

wiem ze słabiutku ale co mozna chciec od 32 letniego cylindra,czeka go szlif.


(16-10-2012 20:07:34)szopen45 napisał(a): [ -> ]mój ma 6,5 ale jeszcze jest na dotarciu ;D Jak dotrę to coś się zmieni ? i ja mierzyłem takim do samochodów to też pasuje do 2t?
pasuje bo ja tez taki mierzyłem.
A to się mierzy z gazem czy nie ?
tak jak najbardziej na pełnym gazie wtedy wynik ci nie wyjdzie poprawnie,a i bym zapomniał oczywiście na nagrzanym silniku.
A to ja bez gazu ;D i na zimnym Big Grin
to nie dziwię się że taka słaba wiesz do chodzi paliwo i ma więcej do sciśnięcia.
czyli większa komprecha Smile
8 atmosfer czy raczej 8 bar??? ja w mojej drynie mam 7 bar to dobrze czy
źle?
trochę już zużyty ale całkiem całkiem.
Ja w pomarańczku mam 4 i chodzi dobrze ale już dzwoni tak że nie długo szlif. W koszmarku mam 9,5 ogólnie w romecie powinno być 8. A w jawce 9
Wiem, że wątek poruszany 10 lat temu, ale poniżej informacje dla potomnych z książki Kocińskiego, Przybyły, Jaruzela:
strona 16:
ciśnienie sprężania dla silników 023 i 027 powinno wynosić 0,6MPa, dla silnika 0,25 - 0,5MPa, a dla silników 223 i 225 - 0,7MPa.

I żeby od razu było jasne 0,5MPa = 5Bar = 4,9atm

Czyli atmosfera to prawie tyle samo co Bar i w warunkach warsztatowych trzeba postawić między tymi wartościami znak równości.

Stopnie sprężania dla tych silników (wg. książki)
dla silnika 0,23 - 8
dla silnika 0,25 - 8
dla silnika 225 (jawa) - 9,0
dla silnika 223 (jawa) - 9,5
dla silnika 027 (chart) - 8,0
A ja jeszcze dodam że im dłuższy wężyk do zegara/rurka tym bardziej w tak małym silniczku pomiar będzie zaniżony
.
Stron: 1 2
Przekierowanie