Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Co da dodanie 3 tarczy sprzęgła do 023 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Tak jak w temacie w 019 były 3 tarcze i 2 a w 023 2 i co by dało dodanie tej 3 tarczy sprzęgła ?
Ja próbowałem w swoim i jak załoźyłem nie szło wyregulować, tak jakby linka była za długa, ale możesz sprubować może zadziała, a co daje, pewnie lepsze sprzęgło:-)
zacznijmy ze na zbieraku który jest przystosowany na 2 tarcze nie założysz 3
Co dadzą 3 tarcze sprzęgłowe? Lepszy docisk sprzęgła. Ale nie warto stosować tego patentu w 023, sprzęgła o większej ilości tarcz stosuje się w sinikach które mają większą moc co zapobiega ślizganiu się sprzęgła podczas jazdy.
Wyobraź sobie mocno tuningowany mechanicznie samochód, którego moc wzrosła dajmy na to dwu-trzy/krotnie, posiadający seryjne sprzęgło. Podczas ruszania takiego samochodu nadmiar mocy generowany przez silnik nie będzie w stanie szybko rozpędzić pojazdu ponieważ sprzęgło będzie się ślizgać i samochód będzie ruszać, ale bardzo powoli- tak jest też w przypadku motocykli, motorowerów, hulajnóg, aparatów cyfrowych itp.
(13-10-2012 21:45:21)MrF4k napisał(a): [ -> ]zacznijmy ze na zbieraku który jest przystosowany na 2 tarcze nie założysz 3


Założyłem na orginalnym zbieraku bez problemu ale pewnie masz racje bo nie działało
bo ja właśnie będę tuningowal cyl 60/4 gaźnik k60b nowa skrzynia wał itd...
apropo skrzyni można do 023 3-albo-wiecej-biegową skrzynie?

+4 za przeklinanie.
nie,,,,,,,,,,,,
Nie można było tych tematów multum... Za małe są kartery i ni ch**a nie wsadzisz
a może by można było sprzęgło od 019 do 023 ?
(16-10-2012 22:12:32)hugor22 napisał(a): [ -> ]a może by można było sprzęgło od 019 do 023 ?

Po co?
Według książki rometu,od któregoś roku,seryjne montowali 3 tarcze do 023
(17-10-2012 12:51:00)tramwajarz napisał(a): [ -> ]Według książki rometu,od któregoś roku,seryjne montowali 3 tarcze do 023

Zacytuj dokładnie i podaj źródło. Bo w książkach które mam jest informacja że wszystkie polskie silniki miały 2 tarcze z wyjątkiem: "w silnikach 019 w 1976r. zmieniono 3 tarcze z tworzywa sztucznego na 2 tarcze z okładziną korkową". I jest to "Instrukcja napraw motorowerów Romet" wydana w Bydgoszczy.
Przekierowanie