Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: MZ 150
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siema wszystkim.

Kolega z osiedla ma MZ 150 do sprzedania za 400 PLN. Moto nie na chodzie po czyszczeniu oraz regulacji gaźnika powinna odpalić. Do wymiany jest tylna opona oraz szkiełko tylnego kierunku. Warto kupić ??

http://imageshack.us/photo/my-images/843/dscn0794u.jpg/
Jeśli silnik i elektryka jest OK to warto, brak papierów nie szkodzi, Etka 150 to super sprzęt w las i na polne drogi
Ładowanie w porządku. Kolega jeszcze wspominał o cieknącej pompce przedniego hamulca, mówił ze to norma jest. Prawda to ?? W silniku zmieniony był tłok, głowica i cylek.
To pompka do wyrzucenia, nie ma prawa lać choć to częsta przypadłość
Ponoć łatwo jest uszkodzić uszczelniacz podczas regeneracji takiej pompki, zawsze można założyć jakąś inną, to nie wielki koszt Smile Odmalować, wyczyścić i można śmigać Tongue
A jak jest MZ pod względem kosztów części i trwałości silnika oraz osiągów ??
Części : jak do każdego takiego motoru. Jedynie do elektryki dość drogie ; ~150 zł wirnik, ~200 (!!!) prostownik diodowy.

Trwałość, całkiem niezła ale np dzisiejsze elementy sprzęgła - zabieraki i kosze są fatalnej jakości . Seryjne gaźniki BVF po kilkudziesięciu tys km nadają sie tylko na szmelc, nie reagują na regulacje, motor nie trzyma obrotów i takie tam. Dzisiejsze zamienniki są kiepskie a o dobry oryginał ciężko

Osiągi : coż, 110 powinna polecieć, mocy też sporo, skrzynia działa bardzo fajnie.

Ogólnie miałem 2szt, w jednej silnik w dobrym stanie to szła zacnie, druga wylatana była sporo słabsza co sie bardzo mocno objawiało sie na biegu, tak właściwie należy sprawdzić stan silnika. Jak przy 50-60 km/h wrzucimy 5tke motor powinien sie rozpędzać, jeśli zwalnia albo tylko trzyma prędkość to coś jest nie tak
Ktoś jeszcze się wypowie ??
Co byś jeszcze chciał wiedzieć ? Powiem Ci tak, to był najlepszy sprzęt z tamtych lat jakim jeździłem, tylko trzeba uważać przy zakupie bo sprzęt w słabym stanie to skarbonka prawie bez dna . Jazda dobrym egzemplarzem sprawia sporo frajdy, motor jest dość duży, wygodny, mocny i dobrze sie prowadzi
Sam silnik to prosty w naprawie, gorzej z elektryką, najlepiej zresztą jeśli motor ma zapłon elektroniczny
No i jak dla mnie spora wada - zapłon bateryjny, z rozładowanym aku motor zapali tylko na pych jeśli oczywiście jest dobre ładowanie
Najczęstsze usterki i co warto sprawdzić przed zakupem ??
TYYYY ja ją miałem brać bo była na opolu24, pierwszy raz odpisał ale jak przyszło do tego że już chciałem przyjechać to nie odpisywał.
http://www.24opole.pl/508253,Sprzedam-MZ...zenie.html
Co sprawdzić, hmm dużo tego jest. Przede wszystkim sie przejechać, motor na 5 biegu ma przyspieszać i po odkręceniu do końca na 1, 2 , 3 biegu po prostu powinno sie czuć że motor bardzo dobrze przyspiesza. Poza tym dokładna kontrola instalacji elektrycznej, hamulców, sprawdzenie czy koła nie są krzywe (obręcze są aluminiowe)

A tu chyba najlepszy podręcznik o kupowaniu MZ autorstwa Intra
http://hoth.amu.edu.pl/%7Eintr/kup.htm
Kolega mówił tez o ciągnącym sprzęgle dodał ze wymieniał tarcze i coś takiego się działo ale to chyba kwestia regulacji i powinno być dobrze.
Wątpie, raczej zabierak zakończył swój żywot lub źle dobrane są podkładki dystansowe pod śrubami docisku
Co do pompy hamulcowej to bardzo ratuje regeneracja bo w dobrym stanie używaną bardzo cieżko dostać tak samo jak wał i kilka innych czesci. Ogólnie sprzet bdb miałem okazje jeżdzić takim tyle ze igiełką. Co do reszty to tak jak Irek wspomina Smile Sam miałem kupować Etke ale narazie sb odpuszczam w naszym województwie nic ciekawego nie ma ostatnio za dobre pieniądze
Stron: 1 2
Przekierowanie