Myśleliście kiedyś nad tym ile dałoby radę wyciągnąć KM z Dębowskich silników gdyby produkowano do nich kute elementy(tłoki, korby itp)?
Oczywiście chodzi mi o maksymalne granice, cylindry x kanałowe, stopień sprężania 100:1(haha
) i tym podobne.
Co prawda najprawdopodobniej nigdy się tego nie dowiemy, ale myślę że można sobie pogdybać...
A gdzie jest granica oryginalności silnika?
Granicę oryginalności przyjmijmy jako wygląd zewnętrzny oryginału, czyli kartery i cylinder można modyfikować,tulejować jak się chce z wyjątkiem tego że wymiary i wygląd zewnętrzny mają być nie zmienione.
Myślę stopień sprężania przy zakutych: wale, tłoku i korbie można by było ustalić dosyć duży przy czym trzeba by było nadlać kartery, pogłębić gniazda szpilek cylindra i zastosować chociażby szpilki ARP. choć myslę do tego trzeba by było zmodyfikować głowicę i cylinder tak aby uszczelnienie pomiędzy nimi nie było płaskie, np coś na wzór kołnierza z 223.
Może z 10km poszło by wycisnąć.
Na youtubie są filmiki mocno przerobionych simsonów. Moc sięga kilkunastu koni, pooglądajcie sobie
daj link bo jeszcze nie udało mi się natrafić >
Ja bym przerobił kartery żeby wał się odsunął o 2-3 cm i dał większe koło zamachowe
wiem że tuning że o jezu ale jakby były dobite kartery to warto by spróbować
.
(24-09-2012 18:25:06)Rammbo napisał(a): [ -> ]Na youtubie są filmiki mocno przerobionych simsonów. Moc sięga kilkunastu koni, pooglądajcie sobie
Kilkunastu ? co ty gadasz
http://www.youtube.com/watch?v=i_U9-EBXV2o tu jest dopiero prawdziwa moc
tylko pomyśleć ile to pali
jakby czymś takim jeździć to za paliwo się nie wypłacisz
Krzysiu możesz mi powiedzieć co ci da większe "koło zamachowe"(raczej chodziło ci o magneto)?
Jemu chodziło aby tak jak by wypełnić wał od zewnętrznej aby był po prostu cięższy ...
A mnie śmieszy trochę gadanie "a ja wyciągnąłem z silnika 6 koni". Zastanawiam się jak ludzie, bez wydruku z hamowni, są w stanie to stwierdzić.
Szerze mówiąc nie pamiętałem ile tam te simki mają, więc strzelałem. Większe cylindry, większa ilość kanałów, porządny gaźnik i odpowiedni tłumik, ciekawe co jescze jest modyfikowane w tych silnikach.