14-09-2012, 18:49:53
14-09-2012, 19:25:52
szlif cylindra to usuwanie progu,rys i ewentualnie przychyceń na cylindrze,czyli po prostu cos takiego jak bys wzioł wiertarkę i rozwiercił cylinder na wieksza srednice niz jest teraz mysle ze trochu pomogłem
14-09-2012, 19:33:34
na przykład jak cylinder ci zardzewieje od środka to się go po tym zardzewiałym szlifuje aż będzie gładkie i nie pognite. a że kolejne to nie wiem co to
14-09-2012, 19:42:53
(14-09-2012 19:33:34)Latos napisał(a): [ -> ]na przykład jak cylinder ci zardzewieje od środka to się go po tym zardzewiałym szlifuje aż będzie gładkie i nie pognite. a że kolejne to nie wiem co to
takie cos mozna zrobic papierem wodnym 1000 jak cylinder nie jest bardzo skorodowany,ja miałem w ogarze 200 cylinder przytarty i potraktowałem go papierem wodnym i nie ma sladu ze był przytarty
14-09-2012, 19:46:25
Szlif to fachowo przeszlifowanie cylindra ( tuleji ) maszyną zwaną honownicą na ściśle określony wymiar np. z 38.00 (nominał) na 38.47 (I szlif). Tłok najczęściej pasowany jest na 0.03-0.05mm. Szlif należy wykonywać POD WYMIAR TŁOKA, a nie pod wymiar książkowy. Z kolei określenia "I szlif, II szlif" opisują ile materiału zostało już zebrane, przykładowo po I szlifie można wykonać jeszcze trzy, kupując większe tłoki, a po IV nie ma wyjścia (oprócz tulejowania) i musimy szukać innego cylindra. Prawidłowo wykonana obróbka zostawia poprzeczne rysy ( jodełka ), nie za grube. Fachowo wykonana usługa w połączeniu z sumiennym dotarciem jest jednym z warunków niezawodnej pracy silnika.
14-09-2012, 19:59:52
Do niektórych sprzętów tłoki są nawet w 5-6 nadwymiarach .
Szlify są najczęściej co ok 0,25 mm bo robi sie pod wymiar tłoka . Czyli np nominał 52,00 mm , I szlif ~52,25 mm itd
Szlify są najczęściej co ok 0,25 mm bo robi sie pod wymiar tłoka . Czyli np nominał 52,00 mm , I szlif ~52,25 mm itd
14-09-2012, 20:08:44
a jak się zrobi szlif to będzie większa moc?
14-09-2012, 20:10:57
Teoretycznie i nieznacznie
14-09-2012, 20:11:15
coś tam da ale nawet nie odczujesz
14-09-2012, 20:11:42
Kompresja bęzie lepsza, czyli moc też lepsza
14-09-2012, 20:35:53
Różnice w porównaniu do zużytego cylindra odczujesz na pewno
14-09-2012, 20:39:40
tylko Mateusz żeby Ci nie wpadł do głowy pomysł żeby w swoim ogarku takowy szlif zrobić , jak narazie bo cylek jest nowy
14-09-2012, 20:53:19
(14-09-2012 20:39:40)minio1998 napisał(a): [ -> ]tylko Mateusz żeby Ci nie wpadł do głowy pomysł żeby w swoim ogarku takowy szlif zrobić , jak narazie bo cylek jest nowy
Nie, nie tak tylko pytam żeby wiedzieć mój puki co dobrze chodzi, kasy niemam na głupoty bo ciągle sie coś sypie
14-09-2012, 21:08:44
no to problem rozwiązany zamykam