Witam po ostatniej modyfikacji jednostki 027 na 70cmm pora spróbować czegoś nowego może lepszego
baza można powiedzieć że już jest w końcu robić coś od podstaw to cała frajda ale co zrobić ? Na pewno będę chciał spróbować czegoś na membranie tylko jaka pojemność ? Zastawiam się nad cylem od sima prze tulejowanym na 80-90cmm co za tym idzie oczywiście korba od jakieś japoni chyba że ma ktoś jakiś ciekawszy pomysł czekam na propozycje
(10-09-2012 21:20:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Napęd na dwa koła?
haha
posikałem się ze śmiechu
Milutko. Tym bardziej że mówiłem serio.
tak od razu wsadź tam cylinder z MZ 250.
Przecież ten silnik nie wytrzyma 80ccm, znaczy się nie długo.
Jeżeli ktoś się na tym zna to wytrzyma.
no jak da łożyska igiełkowe i je wpakuje w tuleje to jakoś pojeździ.
Zrób jakąś 50-60 ale zrób kanały dolot wydech, ogólnie wyżyłój silnik z mniejszej pojemności.Lepiej się chwalić że ma się zaje mocną 50 niż przeciętną 80.
ja bym się postarał zrobić na Twoim miejscu tę 80, będziesz miał satysfakcję z tego, jeśli będzie chodzić to w miarę długo to szacun, ale jak nie będzie to domyślisz się co mógłbyś poprawić i tak mniej więcej złożysz sobie tę 80, tym bardziej że masz już doświadczenia w tematach dwusuwów, także jeśli chcesz to zrobić to czemu nie? membrana zmniejszy spalanie i poprawi trochę osiągi, bez ingerencji w kartery i obliczeń się nie da, trochę mocniejsze łożyska, wał i korbowód by się przydał, ( może simek 70??), głowica simson 70 chyba że znajdziesz coś lepszego, trochę przy tej pojemności przydałoby się też sprzęgło inne założyć i pobawić się z biegami, wyliczony spawany wydech, inny gaźnik o większym przelocie ( to już pozostaje do obliczeń i spasowania z membraną ), ogółem myśle że jeśli się naprawdę postarasz i zadbasz o wytrzymałość silnika to powinieneś mieć naprawdę DOBREGO charta
tak może i będzie miał mocny silnik, ale co na to skrzynia.
Skrzynia nie jest przystosowana do tego obciążenia, tryby będą szły.
(12-09-2012 23:49:40)rowler napisał(a): [ -> ]ja bym się postarał zrobić na Twoim miejscu tę 80, będziesz miał satysfakcję z tego, jeśli będzie chodzić to w miarę długo to szacun, ale jak nie będzie to domyślisz się co mógłbyś poprawić i tak mniej więcej złożysz sobie tę 80, tym bardziej że masz już doświadczenia w tematach dwusuwów, także jeśli chcesz to zrobić to czemu nie? membrana zmniejszy spalanie i poprawi trochę osiągi, bez ingerencji w kartery i obliczeń się nie da, trochę mocniejsze łożyska, wał i korbowód by się przydał, ( może simek 70??), głowica simson 70 chyba że znajdziesz coś lepszego, trochę przy tej pojemności przydałoby się też sprzęgło inne założyć i pobawić się z biegami, wyliczony spawany wydech, inny gaźnik o większym przelocie ( to już pozostaje do obliczeń i spasowania z membraną ), ogółem myśle że jeśli się naprawdę postarasz i zadbasz o wytrzymałość silnika to powinieneś mieć naprawdę DOBREGO charta
Raczej myślę na korbą od sendy.
(15-09-2012 12:19:36)kw112 napisał(a): [ -> ]tak może i będzie miał mocny silnik, ale co na to skrzynia.
Skrzynia nie jest przystosowana do tego obciążenia, tryby będą szły.
Mało jeszcze wiesz o tym silniku nie pomagasz mi takimi odpowiedziami i za wiele nie zabłyśniesz
ok ja już się nie będę nic ci tu rozpisywał. Jak nie wiesz o co mi chodzi no to trudno, tacy nie kumaci ludzie niestety jeszcze są.
Będę czekał na efekty i zobaczymy ile ci wytrzyma silnik na tym obciążeniu, wiem że silniki 027 są dużo wytrzymalsze od 023 i jeszcze innych dezametowskich, ale pomyśl dla czego nie produkują do tych silników np 80ccm bo 70 jeszcze znajdziesz a do simsona nawet jest 90?
Zgadzam się jak się przyłożysz, zmienisz niektóre części w silniku to może on pojeździ, ale ja mówie że tryby ( nie koniecznie w skrzyni)za długo nie pochodzą (góra 3 lata) no chyba że wzmocnisz. Na wale od sendz powinien pojecha w miar długo, tylko pozostaje kwestia włożenia, ale jak się dobrze na tym znasz to większego problemu nie będzie.
(12-09-2012 15:32:44)Rammbo napisał(a): [ -> ]Zrób jakąś 50-60 ale zrób kanały dolot wydech, ogólnie wyżyłój silnik z mniejszej pojemności.Lepiej się chwalić że ma się zaje mocną 50 niż przeciętną 80.
popieram rammbo lepiej cieszyć się mocną 50, chociaż 80 sam bym chciał mieć.
W chartach po mocnych modyfikacjach najczęściej pada wał. Przestawiają się po prostu przeciwwagi na sworzniu. Sprzęgło też trochę dostaje, ale to jeszcze ujdzie. Skrzynia jest nieśmiertelna można rzec.
Najwięcej z chartem przeszedł Adaś (kirc) czyli cyklak na YT
oraz yazimoo z kirca
Jeśli by założyć korbe od innego moto zawsze można później zespawać na sworzniu na dole i nie powinien się przestawić o sprzęgło się nie boje tarcze korkowe są jeszcze dostępne wbrew pozorom a pod sprężynę zawsze można dotoczyć jakieś podkładki. W skrzyni feralny jest chyba jedynie wodzik a konkretnie jego łapy wybierające które wycierają się ale i to można napawać i oszlifować na wymiar.
ślonzok też coś tam zdziałał po za tą aferą z opierdalaniem ludzi
Właśnie miałem napisać, że to krętacz
Łapa jeżeli będzie w idealnym stanie to za twojego żywota się nie wyrobi
Wał pewnie, że można ale jednak jest taka świadomość, że jednak spawany... ale jak do jazdy dla siebie to może być