Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 70cmm stare dzieje co teraz ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam po ostatniej modyfikacji jednostki 027 na 70cmm pora spróbować czegoś nowego może lepszego Wink baza można powiedzieć że już jest w końcu robić coś od podstaw to cała frajda ale co zrobić ? Na pewno będę chciał spróbować czegoś na membranie tylko jaka pojemność ? Zastawiam się nad cylem od sima prze tulejowanym na 80-90cmm co za tym idzie oczywiście korba od jakieś japoni chyba że ma ktoś jakiś ciekawszy pomysł czekam na propozycje
Napęd na dwa koła?
(10-09-2012 21:20:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Napęd na dwa koła?

haha
posikałem się ze śmiechu facepalmfacepalm
Milutko. Tym bardziej że mówiłem serio.
tak od razu wsadź tam cylinder z MZ 250.
Przecież ten silnik nie wytrzyma 80ccm, znaczy się nie długo.
Jeżeli ktoś się na tym zna to wytrzyma.
no jak da łożyska igiełkowe i je wpakuje w tuleje to jakoś pojeździ.
Zrób jakąś 50-60 ale zrób kanały dolot wydech, ogólnie wyżyłój silnik z mniejszej pojemności.Lepiej się chwalić że ma się zaje mocną 50 niż przeciętną 80.
ja bym się postarał zrobić na Twoim miejscu tę 80, będziesz miał satysfakcję z tego, jeśli będzie chodzić to w miarę długo to szacun, ale jak nie będzie to domyślisz się co mógłbyś poprawić i tak mniej więcej złożysz sobie tę 80, tym bardziej że masz już doświadczenia w tematach dwusuwów, także jeśli chcesz to zrobić to czemu nie? membrana zmniejszy spalanie i poprawi trochę osiągi, bez ingerencji w kartery i obliczeń się nie da, trochę mocniejsze łożyska, wał i korbowód by się przydał, ( może simek 70??), głowica simson 70 chyba że znajdziesz coś lepszego, trochę przy tej pojemności przydałoby się też sprzęgło inne założyć i pobawić się z biegami, wyliczony spawany wydech, inny gaźnik o większym przelocie ( to już pozostaje do obliczeń i spasowania z membraną ), ogółem myśle że jeśli się naprawdę postarasz i zadbasz o wytrzymałość silnika to powinieneś mieć naprawdę DOBREGO charta
tak może i będzie miał mocny silnik, ale co na to skrzynia.
Skrzynia nie jest przystosowana do tego obciążenia, tryby będą szły.
(12-09-2012 23:49:40)rowler napisał(a): [ -> ]ja bym się postarał zrobić na Twoim miejscu tę 80, będziesz miał satysfakcję z tego, jeśli będzie chodzić to w miarę długo to szacun, ale jak nie będzie to domyślisz się co mógłbyś poprawić i tak mniej więcej złożysz sobie tę 80, tym bardziej że masz już doświadczenia w tematach dwusuwów, także jeśli chcesz to zrobić to czemu nie? membrana zmniejszy spalanie i poprawi trochę osiągi, bez ingerencji w kartery i obliczeń się nie da, trochę mocniejsze łożyska, wał i korbowód by się przydał, ( może simek 70??), głowica simson 70 chyba że znajdziesz coś lepszego, trochę przy tej pojemności przydałoby się też sprzęgło inne założyć i pobawić się z biegami, wyliczony spawany wydech, inny gaźnik o większym przelocie ( to już pozostaje do obliczeń i spasowania z membraną ), ogółem myśle że jeśli się naprawdę postarasz i zadbasz o wytrzymałość silnika to powinieneś mieć naprawdę DOBREGO charta

Raczej myślę na korbą od sendy.

(15-09-2012 12:19:36)kw112 napisał(a): [ -> ]tak może i będzie miał mocny silnik, ale co na to skrzynia.
Skrzynia nie jest przystosowana do tego obciążenia, tryby będą szły.

Mało jeszcze wiesz o tym silniku nie pomagasz mi takimi odpowiedziami i za wiele nie zabłyśniesz
ok ja już się nie będę nic ci tu rozpisywał. Jak nie wiesz o co mi chodzi no to trudno, tacy nie kumaci ludzie niestety jeszcze są.
Będę czekał na efekty i zobaczymy ile ci wytrzyma silnik na tym obciążeniu, wiem że silniki 027 są dużo wytrzymalsze od 023 i jeszcze innych dezametowskich, ale pomyśl dla czego nie produkują do tych silników np 80ccm bo 70 jeszcze znajdziesz a do simsona nawet jest 90?
Zgadzam się jak się przyłożysz, zmienisz niektóre części w silniku to może on pojeździ, ale ja mówie że tryby ( nie koniecznie w skrzyni)za długo nie pochodzą (góra 3 lata) no chyba że wzmocnisz. Na wale od sendz powinien pojecha w miar długo, tylko pozostaje kwestia włożenia, ale jak się dobrze na tym znasz to większego problemu nie będzie.


(12-09-2012 15:32:44)Rammbo napisał(a): [ -> ]Zrób jakąś 50-60 ale zrób kanały dolot wydech, ogólnie wyżyłój silnik z mniejszej pojemności.Lepiej się chwalić że ma się zaje mocną 50 niż przeciętną 80.

popieram rammbo lepiej cieszyć się mocną 50, chociaż 80 sam bym chciał mieć.
W chartach po mocnych modyfikacjach najczęściej pada wał. Przestawiają się po prostu przeciwwagi na sworzniu. Sprzęgło też trochę dostaje, ale to jeszcze ujdzie. Skrzynia jest nieśmiertelna można rzec.

Najwięcej z chartem przeszedł Adaś (kirc) czyli cyklak na YT
oraz yazimoo z kirca
Jeśli by założyć korbe od innego moto zawsze można później zespawać na sworzniu na dole i nie powinien się przestawić o sprzęgło się nie boje tarcze korkowe są jeszcze dostępne wbrew pozorom a pod sprężynę zawsze można dotoczyć jakieś podkładki. W skrzyni feralny jest chyba jedynie wodzik a konkretnie jego łapy wybierające które wycierają się ale i to można napawać i oszlifować na wymiar.

ślonzok też coś tam zdziałał po za tą aferą z opierdalaniem ludzi Wink
Właśnie miałem napisać, że to krętacz

Łapa jeżeli będzie w idealnym stanie to za twojego żywota się nie wyrobi Wink

Wał pewnie, że można ale jednak jest taka świadomość, że jednak spawany... ale jak do jazdy dla siebie to może być
Stron: 1 2
Przekierowanie