Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Charty 210 do fachowej oceny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Potrzebuję wprawnego oka i nieco fachowej wiedzy dot. Chartów:

1. http://tablica.pl/oferta/romet-chart-ID1...dbdb;r:;s:

+ wygląda na oryginalny i kompletny, z dokumentami, wizualnie chyba całkiem nieźle
- stan techniczny nieznany, jeśli to rzeczywiście tylko brak iskry to co tak naprawdę może mu dolegać i jakie mogą być koszty zdiagnozowania/naprawy?
Za jaką cenę można zaryzykować taki zakup?

2. http://tablica.pl/oferta/chart-210-ID17X...773b;r:;s:

+ wygląda na ładny stan, zadbany, doczyszczony, lakier i naklejki chyba raczej nie są oryginalne, klamki też chyba nie, poza tym praktycznie kompletny, ubezpieczony, zarejestrowany,
- nigdy nie wiadomo co tak naprawdę kryje się pod pojęciem "kapitalny remont".
Cena 1000-1100 zł za Charta w dobrym stanie nie jest chyba wygórowana?

Na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin Charta?
Jeśli w pierwszym dolega tylko ta świeca to można zaryzykować, ale wszystko inne musiałoby być cacy. Bo w przeciwnym razie koszt naprawy i ponownej rejestracji mógłby przebić cenę tego droższego. A czy warto? Jeśli się napaliłeś to nic Cię nie odwiedzie. W tej kasie możesz szukać też Simsona, chyba mniej zawodnego ale droższego w naprawach.
Okres napalania się mam już za sobą. Ogólnie zaczęło się od poszukiwań Ogara, ale w myśl zasady, że apetyt rośnie w miarę jedzenia zacząłem brać pod uwagę też Charta. Motorower ma być pojazdem czysto rekreacyjnym, jednym z wielu (na co dzień z żoną jeździmy samochodami, mamy też pamiątkę rodzinną WFM M06 do renowacji) i okazem do dbania i podziwiania, stąd zależy mi na oryginalności i klasyczności. Simson raczej nie jest w kręgu mojego zainteresowania, chcę się zaopiekować polskim "youngtimerem", który ma mi zapewnić podstawowe obycie z jednośladem silnikowym przed kursem na kat. A (po kilkunastu latach jazdy na 4 kołach stwierdziłem, że mogę poważniej pomyśleć o jednośladach).
Najlepiej byś zrobił kupując tego charta

http://allegro.pl/romet-chart-211-odrest...51066.html

ale jeżeli z tych dwóch to bierz tego drugiego bo jest zarejestrowany
Wiem Błażeju, że Twój Chart jest wyjątkowy, tego też bym się nie powstydził:
http://allegro.pl/romet-chart-210-elektr...48558.html
ale taki wydatek nie mieści się w moim budżecie na 2012 Wink
W przyszłym roku WFM też pochłonie mnóstwo pieniędzy, jeśli w ogóle zaczniemy odbudowę, a nie mogę wszystkiego podporządkować jednośladom Smile

Powiedz mi jak podejść do tematu oględzin tego motoroweru, na co zwrócić szczególną uwagę? Samochody nie mają dla mnie tajemnic, natomiast do zakupu motocykla podchodzę po raz pierwszy...
Piękny product placement, drogi BłażejuBig Grin Ale nie zdziw się jeśli licytacja zwolni i nie dostaniesz przyzwoitej kasy. W Polsce mało jest osób gotowych wyłożyć kolosalne pieniądze za starego pierdopęda. Nawet jeśli na to zasługuje.

Podobnie jest z silnikiem który sprzedajesz. Najpierw pomyślałem że walnąłeś się o to zero na końcu. Bo za ułamek tej ceny można sobie wyszykować silnik, technicznie nie gorszy. A że plomby i nieużywany to nie wiedziałbym co z nim robić. Używać głupio, modlić się do niego też. Taki krasnal ogrodowy albo pomnik.

Nie zrozum mnie źle, ale Polska to nie kraj nadzianych ekscentryków.
http://tablica.pl/oferta/chart-210-ID17X...773b;r:;s: ten nie głupi ale gaźnik do wymiany, na GM12 lub GM13F rewelacji nie bedzie ...
kupując charta musisz zwracać uwagę na kable wychodzace z silnika ponieważ często ludzie wkładają zapłony z komara musi być elektronik w tedy nie bedzie problemów z instalacja gaźnik najlepiej jak bing k60b albo mc14 a jeżeli bedzie gm12f to odrazu do wymiany
Jeżeli chodzi o wspomniane charty to mysle ze w jednym wystarczy wymienić pare pierdół i iksra sie pojawi ale jeżeli jesteś zielony w remontowaniu motorków to polecam tego droższego
Nie_miętki. Silnik nowy to silnik nowy. Zawsze będzie lepszy, bezawaryjny i będzie pracował idealnie. Zebyś nie wiem jak wyremontował to używany to używany a nowy to nowy. Cena nie jest duża 1250 zł za nówkę silnik 023, który pochodzi dobre 10 tyś bez ruszania nawet zapłonu jednak przemawia do mnie. Jak nikt nie kupi go to zostanie u mnie na szafce nadal. Mnie się nie pali.

Nie_miętki. Nie wiesz nawet ile milionów ludzi w Polsce ma kasy dużo i bez problemu kupi tego charta czy ten silnik. Kwestią jest. Kiedy ktoś zasiądzie do komputera i to zobaczy albo kiedy zachce mu się mieć takie coś. Podobnie było ze sportem i Chartem. Pan, który je kupił dopiero zaczyna ze swoją pasją bo dopiero teraz ma czas. Kupił mieszkanie, skończył je. Wychował córkę i ustawił się. Ma wreszcie czas na hobby. Takich ludzi są setki tysięcy
niestety ten pierwszy już sprzedany ja go kupiłem zaraz po niego jadę
Tego 1 nie bierz bo mimo że nie ma iskry to dodatkowo nie ma dokumentów.
ma dokumenty wszystko jest on jest zarejestrowany nie ma ubezpieczenia
(03-09-2012 01:31:57)Błażej napisał(a): [ -> ]Najlepiej byś zrobił kupując tego charta

http://allegro.pl/romet-chart-211-odrest...51066.html

ale jeżeli z tych dwóch to bierz tego drugiego bo jest zarejestrowany

Dzięki za link pooglądałem sobie ładne zdjęcia. :F
(03-09-2012 01:31:57)Błażej napisał(a): [ -> ]Najlepiej byś zrobił kupując tego charta

http://allegro.pl/romet-chart-211-odrest...51066.html

haha każda pliszka swój ogon chwali
Wracając do tematu chart z drugiego linku nie jest zły brakuje kilka drobnostek ale jeszcze do ogarnięcia jeśli silnik rzeczywiście został porządnie wyremontowany i wszystko zgadza się co do opisu to według mnie jest warty 1000zł
Co sprawdzić podczas zakupu ? wszystko to co sprawdza się przy każdym moto Wink
Oprócz lusterek, malutkich naklejek z oznaczeniem "210" na schowku, chlapacza przy przednim błotniku i nieoryginalnych klamek jakie jeszcze braki widzisz Stachu?
Ja już się co nieco dowiedziałem, motorek był malowany, przebieg jest nieznany (brak linki i wymieniony licznik), jest trochę znaków zapytania, ale póki co nie zniechęciłem się do niego i jeśli tylko uda mi się wszystko dograć z czasem i transportem to po niego pojadę.
Zobaczymy.
Stron: 1 2
Przekierowanie