Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 1971 Romet Komar 2350 - remont od podstaw
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
No cóż... Wiśniowy Komarek 2350 wyciągnięty z szopy, teraz na etapie rozbierania. Oto w jakim był stanie, gdy go wyciągałem:
-silnik z wierzchu lekko umazany i obklejony 25-letnim kurzem, od spodu cały urąbany olejem; lewy karter ma dziurę prawdopodobnie zrobioną od uderzenia łańcucha
-zmiana biegów działa, ale są luzy w manetce (tak ma być, czy trzeba wyregulować/wymienić?)
-tylny wachlarz złamany na wysokości lampy
-na ramie brak rdzy
-z baku jedzie mieszanką, mimo że jest pusty
-śruby zapieczone, ale przy odkręcaniu nie ma większych problemów
-przednie koło odkręcone na czas przechowywania

Przy Komarku znalazłem 3 zapasowe kartery do S38, przednie koło, koło do wózka i zapasowe. Wszystkie szprychy są tak pordzewiałe, że do niczego się nie nadają.

I zaczynamy grę Co Tym Razem Sprawia Problem. Nie mogę zdjąć przedniego widelca. Zdjąłem kierownicę i nakrętkę widelca, a od dołu przedni błotnik. Lampa jest odłączona od magneto, ale żeby ją wyjąć, muszę wyjąć widelec. Towarzysze, pomożecie?
Zdjęć nie ma.
Daj zdj. a co do latającej manetki to ją musisz rozebrać i takie ząbki poodginać i powinno pomóc
Szkoda, że nie ma zdjęć, bo nie ma o czym mówić. Smile Tekst mamy oceniać ? Smile
Hmmm...po opisie wnioskuję: Komar ma smaczek, bo takie pojazdy wyciągane z szopy/stodoły/piwnicy i stamtąd gdzie bym nawet nie pomyślał, że mogą tam stać, mają swój urok Smile Nie ukrywam, że zdjęcia by się przydały.
Problem z widelcem rozwiązany-wystarczyło odkręcić łożysko. A oto zdjęcia:

[attachment=1414]
Śrubki itp.

[attachment=1415]
Silnik

[attachment=1416]
Inne ujęcie silnika

[attachment=1417]
Części nadwozia

Będzie dubel z resztą załączników.
[attachment=1419]
Rama z widelcem jeszcze przed demontażem

[attachment=1421]
Lampa i magneto

[attachment=1422]
Rama bez widelca

[attachment=1420]
I tutaj kolejny problem. Obie nóżki stoją prosto, sprawdzałem. Rama, jak widać, jest krzywo.
A papiery to un ma?
Tego nie wiem. Kiedyś jeździł nim mój wujek i prawdopodobnie papiery są gdzieś u dziadków w domu, ale są małe szanse. Razem z ojcem będę występował o wydanie duplikatu dowodu rejestracyjnego. Podobno można dostać go na podstawie numeru ramy i oświadczenia poprzedniego właściciela o stracie poprzedniego dowodu.
No komar w remoncie jak skończysz bedzie mozna oceniać Big Grin mam czesci do tego modelu jak coś za grosze pisz na gg 7494874 lub na pw
Pytanko-jaki był oryginalny szlif cylindra w S38B4? 38mm?
38MMM to nie szlif : ) 38 mm to Nominalny .Komarek ładny : )
Twierdzisz, że cylinder nie był po szlifie? Szlif był. Tylko, że wymiar jest nominalny Smile
Sporo roboty będziesz miał Big Grin
Miłej pracy życzę ;P
Widzę że trochę roboty masz. Ja wczoraj dostałem ramę od komara 2330 też z 71 roku. Ja tak ze stopkami miałem też w romecie i komarze 2351, ale w 2330 stoi rama prosto.
Lakiernik załatwiony, lakier prawie wybrany. Za max. miesiąc będzie śmigał. Silnik o dziwo jest całkowicie sprawny-trzeba tylko wymienić świecę, pierścienie i łożyska i przeczyścić gaźnik. Poza tym parę pierdółek i Maszina pójdzie do rejestracji.

BTW, czy prawo jazdy AM można zdawać w dowolnej szkole jazdy, czy tylko w WORD?
Ad1-Jeszcze parę pytań.
Czy mogę zarejestrować Komara na siebie jako zabytek?
Jakie są wymiary emblematów KOMAR 3 na baku?
Ile kosztował Was przegląd i OC na rok?
Stron: 1 2
Przekierowanie