Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Na Rometowskim silniku?
P.S. Masz PW Big Grin
(30-06-2012 01:08:18)MichalSR50 napisał(a): [ -> ]Na Rometowskim silniku?
P.S. Masz PW Big Grin

Tak. Jeden chłopak przy wpakowaniu 60/5/3TT simsona w kartery 019. Gaźniku 16n1 rozwierconym na 18mm, przełożeniu 15/33, na spawaku i zapłonie tyrystorowym osiągnął prędkość ponad 100km/h.

Ale skrzynia padała zbyt szybko Tongue
Przy tych obrotach i przełożeniu (15/33) myślę że 70-80km/h nie byłoby problemem. Ale byłaby to także granica prędkości. Gdybym stroił silnik na 10 000/obr to można by osiągnąć lekko ponad 100km/h ale przy mocniejszym cylinderze, zmienionym tłumiku i zapłonie..

Kuubaxx, przesadziłeś trochę, na garze Rometa tego nie zrobisz, zbyt małe zasilania, wszystkie ścianki itd.
chłopak ma duże pojęcie o czym mówi więc na pewno tyle osiągnie, z 019 można wiele wyciągnąć ale potrzebny jest do tego cylinder simson gdyż rometowski szybko się zatrze.
Powiem ci tak... Ja też mam 50-T-1 z 019 i poprzedni właściciel jak by się nie dotknął do niego to nie był by sobą. Mam wszystkie kanały powiększone IV szlif i tłok od jakiegoś kibla. Moc jest niesamowita (może nagram film niedługo) a skrzynia na razie już 2 miesiące mi służy. Mam tylko automat do wymiany bo od dołu przebija mi dwójkę.
Wał też się trzyma.

Gdy go kupiłem to miał 1 sypniętą bo we dwóch kręcili bączki długości 1min.Gościowi ten romet głównie służył do jeżdżenia na kole i nic się z jedynką nie działo.

Tak więc po swoim przypadku nie będę cię straszył że ci skrzynia pójdzie czy wał pęknie. (A znam przypadek że w oryg 023 wał się złamał).
(30-06-2012 10:36:51)MaRyS napisał(a): [ -> ]Przy tych obrotach i przełożeniu (15/33) myślę że 70-80km/h nie byłoby problemem. Ale byłaby to także granica prędkości. Gdybym stroił silnik na 10 000/obr to można by osiągnąć lekko ponad 100km/h ale przy mocniejszym cylinderze, zmienionym tłumiku i zapłonie..

Kuubaxx, przesadziłeś trochę, na garze Rometa tego nie zrobisz, zbyt małe zasilania, wszystkie ścianki itd.

Moim zdaniem te 70/80 na takim przełożeniu jest możliwe. Co do cylindra to racja, nie za bardzo można tam robić większe kanały i inne płuki bo mało materiału na około tulei. Ale coś się jeszcze pomyśli.

Dostałem na weekend wydech od kolegi Sima. Celem tego było zobaczenie jak będzie się to prezentować w T-1. Niestety jego zestaw ma nieznacznie wygięte kolanko w dół przez co nie za dobrze to wyszło w moim motorowerze. Wydech był za nisko czego wynikiem było to że nie dało się schować podnóżki pasażera. Ogólnie Romet mniej hałasował i troszkę wyżej kręcił. Jednym słowem jestem zadowolony. Teraz muszę upolować własny zestaw.

wiedzę i czytam że plany są dosyć spore, czekam za efekt końcowy i życze powodzenia Big Grin
(01-07-2012 23:06:17)Tasiemiec napisał(a): [ -> ]wiedzę i czytam że plany są dosyć spore, czekam za efekt końcowy i życze powodzenia Big Grin

Wydaje mi się że to co planuję nie jest jakieś "hardkorowe" Tongue
Jutro wysyłam cylinder. Myślę że po kolejnym weekendzie już będzie u mnie.
Fajny fajny. Ciekawe jak ci ta modernizacja wyjdzie.
jest na czym zawiesić okoWink
Spokojnie Panowie. Aż tak dobrze to on nie wygląda w tej chwili :/
Nie chcę robić przy okazji zmiany niektórych elementów Wiejskiego Tuningu, więc postanowiłem się was zapytać co sądzicie na temat podwójnych zegarów? Na razie zamontowałem tylko licznik na kierownicy, obok w drugiej obudowie albo bym zrobił stacyjkę na włączanie/wyłączanie zapłonu albo elektroniczny obrotomierz lecz do tego trzeba by akumulator.

Prowizoryczna przymiarka do podglądu.
Muszę zrobić coś ze światłami. Nie mam pojęcia dlaczego tylne świeci dwa razy mocniej niż przednie. Podczas sprawdzania przewodów nigdzie nie na trafiłem na pęknięcia bądź przetarcia. Cewki świetlne są w bardzo dobrym stanie, ale gdyby to od nich zależało to by dwa światła gorzej świeciły. Macie może jakieś propozycje?

Będę musiał wyeliminować także palące się żarówki. Przy aktualnych obrotach sięgających około 5.5tys pali mi się często przednia żarówka, najczęściej drucik wolframowy od świateł krótkich. To przy 8 tysiącach obawiam się że żadna żarówka nawet tylna nie wytrzyma Smile.
Przy twojej modernizacji silnika pokusiłbym się o przewinięcie cewek na 12V tak jak ja mam. Żarówki się nie palą, a w nocy idealnie wszystko widać .
A o to pierwsze zdjęcia z przeróbki cylindra. Zostało jeszcze rozwiercić króciec ssący do 19mm. Oraz dopieścić kanały Smile
Wydech ustawiony na 27.5mm dzięki czemu zestaw powinien na dobrym gaźniku i wydechu osiągać obroty rzędu 8 tysięcy.


Stron: 1 2 3
Przekierowanie