Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Stella Romet czy Dezamet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, spotkałem się z dwoma określeniami marki tego motorowera jak i Romet tak i Dezamet a w dziale Wiki pisze Romet [Dezamet] stella więc już nie wiem, słyszałem że powstawały prototypowe motorowery pod marką Dezamet.

Do tego jeszcze zastanawia mnie model silnika montowanego motorowerach, na niektórych stronach pisze że 023 czyli ten sam co ogar a na innych 025 żaś numer seryjny mojego silnika w stelli zaczyna się od liczb 042.

I jeszcze jedno małe pytanie nie związane z tematem, czy opłaca się kupić ogara 205 bez dokumentów za 100 zł ponoć na chodzie jako baza części do stelli
Ogolnie to Romet zaczal produkowac Stelle pozniej chyba Dezamet a na koncu (2001 rok) robili czy tez skladali ja z czesci ktore zostaly pod nazwa Pabel. Co do numerow silnikow 025 to "jajo" z biegami w nodze stosowany w Rometach 100 i Motorynkach Pony M3. Zrob zdjecie twoich numerow silnik. A tego Ogara najlepiej jak bys pokazal jakies zdjecia.
http://scr.hu/4y/ncslv To są numery silnika
Motorower jest z rocznika 92 więc nie wiem, w dowodzie też nic nie ma, a tabliczka znamionowa jest nieczytelna
Co do zdjęcia ogara to też czekam na zdjęcie, ale też nie pewny jestem czy to ogar, kolega widząc motorower 50-t-1 powidział że ma taki sam ale wydaje się ma bardziej popularnego ogara

Jestem mam dwa nowe pytanie
1. Czy lepszy jest gaźnik ten oryginalny rometowski gm12f czy ze stelli bing 206
2. Mam taką usterkę, po odkręceniu kranika paliwo wylewa się przez filtr powietrza
Zazwyczaj po numerze silnika byl znak cos na podobe > albo ":". Co do tego ,ze wylewa sie przez filtr to moze byc zapchany gaznik, plywak dziurawy albo sie zawiesil lub uszczelka miedzy cylindrem a gaznikem jest do wymiany ew. niedokrecony gaznik.
Zrób dokładnie to co napisał Przemek . Sam kiedyś miałem taki sam problem. Wyczyść gaźnik, sprawdź pływak - daj go do wody jeśli pójdzie na dno jest do wymiany. Tam gdzie zakładasz filtr spróbuj też dokręcić gaźnik, może jest luźny i coś ucieka .
Gaźnik Bing według mnie jest lepszy, a w każdym bądź razie kilkakrotnie droższy ;D, ma ssanie (nie czy gm12f ma). Jak masz cylinder do którego pasuje ten Bing to chyba nawet gm12f ci nie podejdzie pod niego.
@wojtekr35 Właśnie w tej motorynce w oryginale był ten bing którego wymontowaliśmy razem z cylindrem i zamontowaliśmy gm12f bo niby miał być lepszy i miał mieć niskie obroty

@Musio PL Wyczyściłem gaźnik i problem znikł do tego dużo mniej kopci

@Przemek Już wiem czym się różni romet stella od dezameta
Dezamet ma czarne dekle silnika, napisy stella na plastikach i kwadratową lampe z owiewką.

Do tego mam nową serie pytań
1. Ostatnio znacząco spadła moc motorowera, na górki które bez problemowo wjeżdżałem na dwójce teraz trudno na jedynce, najgorzej jedzie od kąd mam ten motorower (mam go 4 lata) nie wiem czego to może być wina, jeśli macie jakieś pomysły to piszcie
2. Ostatnio zauważyłem że cały motorower silnie drży, nie wiem czy to jest normalne, ostatnio własnie jakoś zwróciłem na to uwagę.
3. Mam problem z skrzynią biegów a mianowicie biegi ciężko się wrzuca, szczególnie luz który nie raz muszę ręką zmienić bo nożnie nie potrafię wyczuć, a przy przejściu między jedynką a dwójka słychać tak gdzieś 5-7 tyknięć. Po przyciśnieciu zbyt mocno jedynki silnik piszczy i traci obroty (coś chyba o magneto ociera) i pytanie brzmi czy jest to do naprawienia jeśli tak to jakie części były by potrzebne
4. Czy jest w stelli możliwość założenia filtra paliwa, jeśli tak to jaki to dokładnie jest bo po zamontowaniu filtra malucha paliwo nie chciało się przez niego przelewać (bak za nisko)
Motorynki stelle były także w wersji rosyjskiej. Znajdował się w nich silnik V 501 M ten silnik to miał kopa. Wiem bo posiadam Motorower Delta rmr 24 z silnikiem V50 M z biegami w rączce a w stelli były biegi w nodze. Gaźnik to K60b. Zapomniałem dodać że w tym silniku znajdował się zapłon bez dotykowy CDI.
@barcelxxl
Ja to wiem, ale nie miałem w oryginale K60b tylko 1/14/206, on nie jest przykręcany do cylindra tylko jest na taką obejmę przez co trzeba było zmieniać razem z cylindrem, i właśnie się zastanawiam czy ta wymiana była dobra
Jak coś to mam ten gaźnik na sprzedaż
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=8522
Pisać na pw albo mail
Przekierowanie