Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mapa kanałów jawa 50
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema
Zaczynam ferie więc będe miał trochę czasu wolnego a z okazji że jest zima to pora na to co jawkowicze "lubią" najbardziej czyli remont 223 no i tak pomyślałem że wsm mam chiński cylinder do jawy i czemu by nie zrobić tuningu cylindra zawsze się marzyło o takim czymś oglądało się filmy no i tutaj pytanie czy ma ktoś gotową mapę kanałów chciałbym wsm zrobić 50/4 no i słyszałem o tuningu Tomasza Sałka i gdyby nałożyć na siebie te 2 rzeczy mogło by być całkiem ciekawie jeszcze jakiś dyfuzor no i kolejne pytanie to czy macie jakieś porady jak to zrobić mam jakieś tam podstawowe narzędzie pilniczki papier ścierny wiertła frezy i dremel no i możecie powiedzieć czy po portingu wygładzać jakoś te kanały czy coś bo szczerze kompletnie się na tym nie znam
Poniżej dam jeszcze zdj tego co znalazłem w necie
[attachment=22884]
w Internecie lata schemat dyfuzora pod jawa 50. Wystarczy wpisać w google
Witam !
Ja jestem ciekawy w jaki sposob wykonac te dodatkowe kanaly i tak precyzyjnie zrobic korekte juz istniejacych.
No chyba zeby na prasie ,lub po podgrzaniu wycisnac zeliwna tuleje cylindrowa i wtedy to zrobic !!??

Nie wiem czy jest wyciagalna, i jak po takiej ; operacji; po wcisnieciu z powrotem bedzie wszystko spasowane.... Bo rzezba na kompletnym cylindrze to mordega i brak precyzji.

No chyba ze jest inna metoda i ja jej nie zam ?

Pozdrawiam
Marek Z.

PS. Czy to warto zawsze w ocenie tworcy ....
Z tego co wiem z cylindrów czeskich można śmiało tuleję wycisnąć po podgrzaniu, te polskie mają specjalny nadlew na tulei uniemożliwiający ich wyciśnięcie.

Co do pasowania to wystarczy nabić znaki tuleja/cylinder. Tuleje w cylinder wrzucasz na zasadzie ciepło / zimno.
Miałem 50/4 zrobione z org czeskiego cylindra w JM i średnio polecam bo dokładność nie jest na najwyższym poziomie i mapa była zrobiona typowo pod krótkie mocne rezo więc jeśli nie będziesz liczył spawaka akurat pod ten cyl to będzie jechać jak seria a nawet gorzej gdyż jest 1 pierścień, 2 pierścienie się nie zmieszczą gdyż masz wyfrezowe okna w tłoku jedyną opcją żeby założyć 2P jest zrobienie membrany i okna w tłoku wtedy też muszą być. Jeśli wszytko dobrze dostroisz tzn: sqish,stopień sprężania, nowy gaźnik i nowy kruciec (org jest słabo skonstuowany), wypełnisz komorę korbową to warto bo osiągi są lepsze niż niejednego am6 czy sendy
Cool

Zapomniałem napisać żebyś poszukał na czeskich stronach bo wyjdzie taniej i nie kiedy lepiej zrobione są
15 lat temu bawiłem się w tuning jawki 223 były membrany 4 płukowe spawaki z czeskiego schematu gaźnik sima i dellorto ale nigdy nie umiałem z tego wykrzesać mocy po wbiciu 3 biegu trzeba było długo kręcić żeby go rozbujać. Jak bym miał teraz to robić (ale nie zrobię bo pogoniłem ogara z kwitem za 950złfacepalm)to bym poszedł w 50/3 symetryk zasilany przez okno w tłoku 1p, płuki na 35,5mm jak seria tylko poszerzyć ile się da, wydech na 27mm. Najwygodniej wyjąć tuleję ale bez tego da się to zrobić miniszlifierką pneumatyczną miałem taką była średnicy markera frez węglik 3,2mm lecz nie mogę znaleźć teraz modelu jaki ja miałem. Bardzo ważne jest też żeby sfazować wszystkie okna po obróbce. A propo wydechu/spawaka można wstawić stożek 11* ze stingerem w ori wydech zamiast tej płaskiej przegrody z dziurkami i można wyregulować strojenie przesuwając owy stożek














Przekierowanie