Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Widełki ogar 200 - nacięcia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej

Składam mojego ogara do kupy i trochę może zbyt późno na takie pytanie bo już po malowaniu ale zadam je z ciekawości. Ogar to rocznik 1987, krótka główka.
Chodzi mi o dziwne wycięcia na górze widełek pod półką. Całość sprzętu wygląda na oryginał aczkolwiek ktoś grzebał przy przednim zawieszeniu (Miałem skrzywiony ogranicznik skrętu może to była przyczyna). Brakowało kulek i podkładki z ząbkiem, która idzie pod nakrętkę widelca oraz napędu licznika. I tu zacząłem się zastanawiać czy wszystko jest zgodne z rocznikiem.
Mam lagi 25mm więc nowy typ to się zgadza, mam wspawane mocowanie sprężyn lag i to też się zgadza. Zastanawia mnie jeden szczegół. Czy powinienem mieć takie nacięcia na górze widełek i jeżeli tak to po co one są. Na schemacie między półkę a widełki nic nie wchodzi. Sama półka też od spodu jest "płaska" więc po co?
Kolejne pytanie czy półka jest od niego i czemu mają służyć te grube podkładki pod śruby widełek. Tak można by dać jedynie śrubę z podkładką bo półka nie ma przewidzianych otworów pod te podkładki.
Wszystko jest oryginał. Te nacięcia o które pytasz wynikają z techniki wspawania tulejek wewnętrznych pod sprężyny, tak by były na jednym poziomie.
Półka górna tak naprawdę leży na radelkowanej nakrętce sztycy główki ramy, oraz sposobu jej montażu.
Rury widelca, by nie rozjechały się na boki są osiowane srubami M8 z szeroką podkładka na wierzchu półki. Sama półka od dołu ma przetloczeniia stozkowe by ją pozycjonować na rurach widelca.
Uwaga. Podczas montażu główki ramy;
1. Najpierw dokręcać śrubę radelkowa, od dołu ma bieżnię łożyskowa. Dokręcać ręką do oporu i obracać widelcem p/l tak jak byś skręcał kierownica, od jednej do drugiej strony ogranicznika. Czynność powtórzyć 3, 4 razy. Łożyska, kulki, wianki mają się ułożyć i nie może być wyczuwalnego luzu, zarówno Góra dół, jak i na boki.
2. Nakładamy półkę gorna.
3. Nakładamy podkładkę z ząbkiem
4. Wkręcamy śruby M8 z podkładkami, ale tylko palcami, bez użycia śruby.
5. Nakręcamy nakretke kolpakowa sztycy, dotecajac kluczem hakowym, żaden tam przecinak i młotek. Przy kluczu hakowym, dokręcać z kilku miejsc zaczepów. Max, do oporu.
6. Dokręcać śruby M8, do spłaszczenia podkładek sprężystych. W trakcie, kontrolować od dołu, czy półka siada stozkami w rurach widelca.
Uwaga praktyczna.
1. Przed składaniem wszystko umyć, przedmuchac i przesmarowane smarem LT4 wystarczy. Wianki, kulki dać nowe, bieżnię dolną i górna skontrolować, zatarcia, zadziory to oznaką zużycia, dać nową.
Ogólnie tych nowych chińskich nie polecam, lepiej poszukać nowych rowerowych lub używanych rozmiar 1 cal po 1974 roku.
Dzięki Joozku. Niebawem będę zakładał amorki po Twojej regeneracji - fachowa robota polecam każdemu. Zamiast klucza hakowego mam takowy jak dodałem w załączniku. Nie wiem co on wart. Potwierdź mi jeszcze jeden temat jak oczywiście Możesz/Wiesz, a pewnie Wiesz. Jaki jest skok gwintu w półce śrub mocujących kierownicę bo ona z drobnym gwintem jest. Z tego co mi wychodzi to 10x1. I jeszcze jedno czy znasz momenty dociągnięcia śrub zarówno tej od główki jak i tych m8. Napisałeś do spłaszczenia podkładek czy to nie z słabo?
Tak, ten klucz jest bdb, da radę, też taki stosuje.
Niestety, momentów nie znam, pewnie w książce ROMET jest napisane. Znajdę chwilę i uzupełnię.
Gwint śrub cybantow kierownicy to M10x1
Masz rację, samo wyprostowanie podkładek sprężystych to trochę mało, trzeba pociągnąć, oczkowym lub nasadowym, ale z czuciem. Te gwinty w widelcu da krótkie i słabe.
No w książce, którą ja mam nie ma podanych niestety. Są jakieś ale dla kół. lampy zbiornika itd.
Przekierowanie