Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [S] Romet 50-TS-1 Komar 2362
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Na sprzedaż Romet 50-TS-1 (Komar 2362)


opis modelu
Romet Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską „sportową” kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.
Prawdopodobnie motorower powstał w niewielkich ilościach wyłącznie w 1975roku.

Dane techniczne:

Silnik:
Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo – mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝”x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
Stosowane barwy nadwozia:rama- czarna- poozstałe elementy: zielone czerwone,pomarańczowe, niebieska,

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19″. Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego – bateryjny

Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l

Cieżar:
Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg

Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h

Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień 25%,
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość użytkowa 40 km/h

źródło http://jacomoto.pl/stary/romet50ts1.html
--------
Więcej zdjęć: https://cutt.ly/zwI1e2RU

Komar posiada zamontowany 2 biegowy silnik, w sprzedaży jest też silnik 3 biegowy wyremontowany.

Cena: 3500 zł (do ewentualnej negocjacji)

kontakt: zpasji at gmail com
zamiast kopiować i wstawiać ten niepotrzebny nikomu opis z intenetu,lepiej trzeba było napisać wiecej od siebie
Rozważam zakup, choć barierą jest odległość między nami, ok 600 km.
Kwestia transportu.
Dopytam też? Czy elementy czerwone były ponownie malowane, lub czarne?
Czy to tylko brak naklejek?
@tramwajarz masz rację! nie pomyślałem o tym
@joozek jeśli jesteś z Lublina to do mnie jest ok 200 km Smile te elementy czerwone i czarne nie były malowane z tego co mi wiadomo, naklejki z czasem chyba odpadły
(28-11-2023 15:50:29)zpasji napisał(a): [ -> ]@tramwajarz masz rację! nie pomyślałem o tym
@joozek jeśli jesteś z Lublina to do mnie jest ok 200 km Smile l

Jestem z Lubina, woj. Dolnośląskie
KGHM POLSKA MIEDŹ
Joozku ja kiedyś wysyłałem na palecie w całości.
Bo w paczkach drożej wychodziło.
(28-11-2023 22:44:21)joozek napisał(a): [ -> ]Jestem z Lubina, woj. Dolnośląskie
KGHM POLSKA MIEDŹ
a no faktycznie, to trochę jednak dalej, ale jeśli chodzi o wysyłkę to jestem otwarty na takie rozwiązanie
Poszło PW
KUPIŁEM,
jesteśmy po umowie ustnej i za chwilę po 1 zaliczce.


Od razu pytanie i prośbą dio członków Naszego Forum.
Potrzebuję sprowadzić Robaka na Dolny Śląsk- docelowo Lubin.
Ktoś, coś, jakieś podpowiedzi ....
Paleta Józefie jedynie jakieś 150zl,GLS na pewno wozi,było taka strona kiedyś co się można się ogłaszać że wykonasz kurs albonszukasz kursu i tam się ludzie się zgłaszali za ile przewioza,ale to się może się ktoś bardzo doswiadczony w temacie wypowie
Joozku, jeśli trzeba by było jakoś odebrać od sprzedającego, przytrzymać przez jakiś czas, bądź cokolwiek, to mam do Rzeszowa 80 km, więc jak coś to slużę pomocą.

Ja kiedyś kadeta automatica wysyłałem na palecie euro firmą Schenker.
(03-12-2023 00:16:11)bkrukl napisał(a): [ -> ]Joozku, jeśli trzeba by było jakoś odebrać od sprzedającego, przytrzymać przez jakiś czas, bądź cokolwiek, to mam do Rzeszowa 80 km, więc jak coś to slużę pomocą.

Ja kiedyś kadeta automatica wysyłałem na palecie euro firmą Schenker.

Dziękuję za informację i dobre chęci.
Tak jak piszesz, szukam firmy która takimi transportami się zajmuje. Rozmawiałem że sprzedającym i kilka tygodni Robak może u niego postać.
Jeszcze raz dziękuję.
Dogadujemy szczegóły transakcji i ....
Numer VIN nowego Robaka TS jest 8 cyfrowy i ...
Wyglada następująco 75'0549XX
Co to oznacza, wszyscy wiemy, rok produkcji 1975, reszta to VIN 6 cyfr.
Ciągle myślałem, że te 2 pierwsze cyfry oznaczające rok produkcji, wprowadzono oficjalnie w 1980 roku. Tak, wiem, eksperyntowano już w 1979 roku i kilku modelom wprowadzono 79, ale żeby już w 1975 roku??? Myślano o tym, czy to np wniosek racjonalizatorski Rometu
Idea
A tabliczka jest dla jego? I dodatkowo 8 cyfrowy numer ramy?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie