Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 Łożyska silnika jawa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Haj

Mam pytanie czy łożyska silnika należy odkrywać czy można montować kryte. Łożyska SKF bo takie chcę zamontować są kryte. Na filmikach z Youtube zdejmują krycia pytanie czy tak trzeba?
Łożyska smarowane są olejem z skrzyni, a te na wale mieszanką paliwo-olej, odpowiedź brzmi: tak, zdejmij te osłonki bez uszkodzenia łożyska.
Ok tylko pytanie czemu. One mają własny smar, nie grozi im zatarcie, są powiedzmy szczelne.
Przy obrotach jakich będą dostawać podczas używania silnika oryginalny smar nie będzie wystarczał. Poza tym czemu nie dać im lepszego smarowania jeśli jest taka możliwość

Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka
Zdejmować,o wymyciu ze smaru i posmarowaniu olejem już nawet nie wspomnę
Zdejmuj, te osłonki plastikowe to bez problemu zejdą srubokrecikiem
Ni słuchaj tutaj mechanika smietnikowego że płukać ze smaru fabrycznego. Na wale same łożyska się wypłukjlają się, chwile będzie bardziej dymił, ale to dosłownie kilkanascie-dziesiat minut bożych. Polecam PPL-e, do komara jak znalazł, są bardzo dobrej jakości, a i trochę tańsze niż skfy.
Jeszcze jest taka bajka że SKF można trafić na podróbki, a PPL to nikt nie podrabia raczej.
(26-10-2023 00:16:26)Debesta napisał(a): [ -> ]Ni słuchaj tutaj mechanika smietnikowego że płukać ze smaru fabrycznego. Na wale same łożyska się wypłukjlają się, chwile będzie bardziej dymił, ale to dosłownie kilkanascie-dziesiat minut bożych. Polecam PPL-e, do komara jak znalazł, są bardzo dobrej jakości, a i trochę tańsze niż skfy.

Nagrywaj, nagrywaj!

Szkoły są różne ja zawsze myłem w nitro bożym i olejem do mieszanki,ale jak mówisz że ze smarem też będą chodzili to git
Olej to nie tylko smarowanie łożysk, ale utrzymanie ich temperatury.
Pamiętaj o oznaczeniu c3 łożysk silnikowych.
Każde łożysko posiada swoje parametry i właściwości, które mają bardzo duże znaczenie w przypadku pasowania łożysk. Bez względu na to, czy wybierzemy łożysko walcowe, kulkowe czy igiełkowe, najważniejsze będą parametry pracy i założenia, jakich oczekujemy od elementu. Najważniejsze przy wyborze łożysk są obecności dodatkowych sił dynamicznych, siły tarcia oraz luzy. Luz łożyska to wielkość określająca przesunięcie jednego pierścienia łożyska względem drugiego. Dobierając odpowiednie łożysko pamiętać należy, że luz zmniejszy się po zamontowaniu łożyska na wał. Powstanie tak zwany luz pomontażowy spowodowany odkształceniami pierścienia łożyska po zamontowaniu. Luz łożyska może zmieniać się również w czasie pracy elementu. Wpływ na to mają powstałe obciążenia oraz rozszerzalność cieplna spowodowana pracą łożyska lub elementów sąsiadujących.

(26-10-2023 15:37:06)joozek napisał(a): [ -> ]Olej to nie tylko smarowanie łożysk, ale utrzymanie ich temperatury.
Pamiętaj o oznaczeniu c3 łożysk silnikowych.
Każde łożysko posiada swoje parametry i właściwości, które mają bardzo duże znaczenie w przypadku pasowania łożysk. Bez względu na to, czy wybierzemy łożysko walcowe, kulkowe czy igiełkowe, najważniejsze będą parametry pracy i założenia, jakich oczekujemy od elementu. Najważniejsze przy wyborze łożysk są obecności dodatkowych sił dynamicznych, siły tarcia oraz luzy. Luz łożyska to wielkość określająca przesunięcie jednego pierścienia łożyska względem drugiego. Dobierając odpowiednie łożysko pamiętać należy, że luz zmniejszy się po zamontowaniu łożyska na wał. Powstanie tak zwany luz pomontażowy spowodowany odkształceniami pierścienia łożyska po zamontowaniu. Luz łożyska może zmieniać się również w czasie pracy elementu. Wpływ na to mają powstałe obciążenia oraz rozszerzalność cieplna spowodowana pracą łożyska lub elementów sąsiadujących.
Zaletami stosowania łożysk C3 są przede wszystkim:
1. znormalizowane wymiary, co zapewnia możliwość wymiany;
2. generowanie mniejszej ilości ciepła niż inne rodzaje łożysk;
3. wymagają zastosowania mniejszej ilości środka smarnego;
4. materiał i wykonanie wału, na którym są osadzone nie ma tak istotnego wpływu na trwałość łożyska tocznego;
5. są mniej zależne od prędkości obrotowej elementu;
6. charakteryzują się niższymi oporami toczenia.
(26-10-2023 14:43:05)łogór 200 napisał(a): [ -> ]Szkoły są różne ja zawsze myłem w nitro bożym i olejem do mieszanki,ale jak mówisz że ze smarem też będą chodzili to git

Powiedz prawdę, co Ty z nitrem robił, bo na pewno nitrem się nie czyści się niczego tam u was na polu.

Józek napisał prawdę, świetna definicja doboru łożysk. Od siebie dodam że w praktyce na skrzynię do komara montuje łożyska bez luzu, zaś na wał jeśli gniazda są trochę wyrobione, tak że łożysko wchodzi suwliwie, a nie wylata, wówczas również stosuje bez C3. Oczywiście blachy zawsze na hasiok. Kartery rometow jeśli chodzi o obróbkę to tragedia i do każdych trzeba podchodzić indywidualnie, a druga sprawa że są to jednostki nisko obrotowe. Nigdy nie miałem sytuacji że takie łożyska padły (komar), a zazwyczaj u nas te gruzy jeżdżą po milion kilometrów, aż zaczną koła odpalać (na faktach).
Do Simsona zaś zawsze również na skrzynię idą C3 (można uszkodzić gniazda, obróbka była w ddrze bardzo dokładna).
A jeśli chodzi o simeringi to szkoda kasy na corteco. Te niebieskie z gmoto, czy jackmotors (chyba 10zl komplet) są świetnej jakości, działają i tak dalej.
Przekierowanie