Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gaźnik Gm16F, przepustowość dysz, Romet kadet i tak dalej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry wieczór ogółem. Nabyłem sobie ostatnio na śmietniku gaźnik, który widziałem tylko w internatach, czyli Gm16F. Stan jest mocno przeciętny, ale myślę że na test czy działa Jacka na tym i tak dalej wystarczy. Pytanie odnośnie przepustowości/oznaczeń dysz jakie w tym gaźniku być powinny. Kiedyś była w necie bardzo ładna tabelka z rozpiską jakie dysze wolnych i główna do 12, 13, oraz 16 była opisana jeśli dobrze pamiętam. Ma ktoś to na kompie zapisane, lub zna te dane?
Drugie pytanie to czy ktoś kalibrowal kiedyś dysze, ma dostęp do fachowca który zrobi kilka dysz o różnych przepustowosciach, lub z doświadczenia wie w którym sklepie są dysze troszki większe/mniejsze do tych gruzów niż fabryczne? Czasem brakuje rozmiarów do ustawienia stuprocentowej wydajności komarów, czy gaźników aby szli asz asz.
Trzecie pytanie jest o kadeta- czy rama od spodu posiada zaślepkę gumową, taką jak w komarze?
Dziękuję za tą wypowiedź i przepraszam że tu tak napisałem, bo nie wiedziałem gdzie.

Ta rozpiskę ma Szatek, była w tym temacie https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=48378

Ale link wygasł, google znajduje ja przez wpisanie ,,gaźnik gm16f" w google grafika ale jest jakoś zepsuta i ciężko odczytać.
A ja się pytam się,czy ktoś pamięta w której to księdze Rometów byli te dusze rozpisane?mam w hasioku różne książki ale muszę wiedzieć gdzie szukać,jak znajdę to podam tu tego te informacje

Ps.w kadecie zaślepki nie byli

Znalazł w książce tylko porównanie gaźnika 12 do 13 na temat 16 cisza,

W czym takie gaźniki byli stosowane?
Ktoś tu gdzieś kiedyś pisał że w dwusetach mieli być, no i raczej to jest prawda a nie fałsz. Pewnie byli, ale musiało się okazać że albo ochydny jikov lepiej działa, albo zbyt kłopotliwe było wykonanie tych gaźników.
W żółtej książce o naprawach komarów nie ma tej tabeli.
,,Jeżdżę motorowerem" z 1979 zawiera tylko GM12 i GM13, ,,Instrukcja napraw motorowerów" z 1984 to samo plus czechosłowacki wyciekacz.
Dysze kupowałem standardowe te małe i rozwiercałem. Zestaw wiertełek 0.1-1.0 to jakieś 30zł. Wpychasz go palcami przekręcasz 2 razy i to wszystko. Ogólnie fabrycznie wchodzi 0.4 a ja waliłem 0.5, ale to tylko w skrajnych przypadkach. Nie potrzebujesz aż tyle więcej paliwa w stosunku, gdy powietrza idzie podobna ilość.
Do dysz potrzebujesz rozwiertak jakiś i zestaw kalibromierzy. Preciki o różnej średnicy. Wkładasz i dobierasz jaki wchodzi. Tak jak szczelinomierz.
Przekierowanie