Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zmiana cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
mam pytanie jakie większe (więcej niż 50cm³) cylindry wsadzę do kwadraciaka 2b?

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
A co chcesz zrobić?
W sprzedaży są tylko rozwiercone o 2 mm - pseudo 60 ccm.
Lepiej wziąć orginalny cylinder, kupić sobie jakiś dobry tłok od jakiegoś skutera i pod ten tłok zrobić sobie szlif org cylindra. Ja bym tak zrobił, gdybym miał wkładać jakiś większy cylinder.
Ale ode mnie rada. Napisz najpierw co chcesz osiągnąć itp
Sam cylinder nic, absolutnie nic ci nie da. Ewentualnie to daje tyle, że po prostu cylinder i tłok dajesz nowe. To to samo co by po prostu zrobić remont. I dlatego odczujesz wzrost nocy. A nie dlatego, że masz o 5 ccm większą pojemność
Nie czytaj tych bajek. To się tak tylko pisze żeby było ładnie.
Zacznij od podstaw. Od teorii. Od zasady działania dwusuwu. Tam znajdziesz odpowiedź jak zwiększyć moc. Cylinder nie jest potrzebny większy. Tym bym się bawił na sam koniec. Gdy już nie da się więcej wyciągnąć z 50. Wtedy tak. A tak żeby zmienić cylinder to bez sensu. Z tych nowych co można kupić to jest jeden wielki syf. Jakość wykonania gorsza niż tych z prlu. Materiał słaby. Porażka. Wystarczy wziąć do ręki i czuć że to jest syf a nie porządny cylinder. Jakość wykonania okien płuczących. Żenada. Biorąc dwa cylindry do ręki od razu widać co to jest.
A sprzedaje się to bo dzieciaki poczytają i myślą że to naprawdę.

PS
Przywitalbys się. Powiedział parę słów. A nie tak. Wpadasz na chwilę i chcesz porady. Nie ma nic za darmo. Daj coś od siebie a potem pytaj
nie ma, bo nie ma na to miejsca w karterach
Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
podepne sie pod temat bo mam podobną sytuacje w ogarze 200. no więc to by sie nawet zgadzało bo wstawiłem cylinder 60ccm i jedzie tylko troszke lepiej niż oryginalny ale w takim razie od czego trzebaby zacząć żeby dalej modzić i osiągnąć te 5KM powiedzmy, a w jafce chyba łatwiej to osiągnąć niż w dezamecie, nie? czy to oznacza ze zaraz trzeba sie bawić w spawaki itd.? Wystarczyłoby mi naprawde jeszcze tylko troszke wiecej mocy, a wszystkie zmiany typu: zmiana dysz, przestawianie zapłonu, zmiana świec praktycznie nie dają efektu, moze przynajmniej jakis odsyłacz do poradnika?
(29-07-2023 19:38:06)Maka_91 napisał(a): [ -> ]A co chcesz zrobić?
W sprzedaży są tylko rozwiercone o 2 mm - pseudo 60 ccm.
Lepiej wziąć orginalny cylinder, kupić sobie jakiś dobry tłok od jakiegoś skutera i pod ten tłok zrobić sobie szlif org cylindra. Ja bym tak zrobił, gdybym miał wkładać jakiś większy cylinder.
Ale ode mnie rada. Napisz najpierw co chcesz osiągnąć itp
Sam cylinder nic, absolutnie nic ci nie da. Ewentualnie to daje tyle, że po prostu cylinder i tłok dajesz nowe. To to samo co by po prostu zrobić remont. I dlatego odczujesz wzrost nocy. A nie dlatego, że masz o 5 ccm większą pojemność
Nie czytaj tych bajek. To się tak tylko pisze żeby było ładnie.
Zacznij od podstaw. Od teorii. Od zasady działania dwusuwu. Tam znajdziesz odpowiedź jak zwiększyć moc. Cylinder nie jest potrzebny większy. Tym bym się bawił na sam koniec. Gdy już nie da się więcej wyciągnąć z 50. Wtedy tak. A tak żeby zmienić cylinder to bez sensu. Z tych nowych co można kupić to jest jeden wielki syf. Jakość wykonania gorsza niż tych z prlu. Materiał słaby. Porażka. Wystarczy wziąć do ręki i czuć że to jest syf a nie porządny cylinder. Jakość wykonania okien płuczących. Żenada. Biorąc dwa cylindry do ręki od razu widać co to jest.
A sprzedaje się to bo dzieciaki poczytają i myślą że to naprawdę.

PS
Przywitalbys się. Powiedział parę słów. A nie tak. Wpadasz na chwilę i chcesz porady. Nie ma nic za darmo. Daj coś od siebie a potem pytaj
dziękuję za radę rozpatrzę ją, nie zależy mi na zwiększeniu mocy tylko bardziej na wyjątkowości.
poprawie się następnym razemWink

Sent from my RMX3472 using Tapatalk

(29-07-2023 20:51:47)Maka_91 napisał(a): [ -> ]Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
zanim wstawiłem posta czytałem parę rzeczy na temat większych cylindrów i nie było nic o karterach i że da radę tylko po co mi to gdy zależy mi na tym żeby jeździł i robił wrażenie

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
To jeśli tak to już wiem ci cci doradzić ewentualnie.
Żeby włożyć jakiś inny cylinder musisz pewne rzeczy dopasować albo celować w taki cylinder, który ma identyczne 'mocowanie'. Rozstaw szpilek cylindra. Średnica tulei-z cylindra na dole wystaje kilka cm tulei. Ten kawałek tulei wchodzi w silnik i ustawia, pozycjonuje cylinder. W karterach masz wytoczony otwór pod ten kawałek tulei. I ta średnica w kartefach jest taka jak średnica zewnętrzna tego kawałka tulei.
Więc inny cylinder musi tam mieć taką samą średnicę.
Myślę, że od Charta powinien jakoś pod pasować. Od Simsona wstawiają, ale to pewnie jakieś przeróbki trzeba zrobić. Rozstaw szpilek ważny.
Ale z tego co znalazłem na szybko to od Charta nie pasuje i Simsona też nie. Inny rozstaw szpilek.
Chyba że naprawdę masz fachowca i chcesz się bawić w spawanie aluminium, nawiercanie otworów na szpilki itp. Wtedy możesz włożyć co tam sobie zechcesz.
Pozostaje rozwiercanie oryginału lub 60 kupić i też Rozwiercić.
(29-07-2023 23:10:59)Maka_91 napisał(a): [ -> ]To jeśli tak to już wiem ci cci doradzić ewentualnie.
Żeby włożyć jakiś inny cylinder musisz pewne rzeczy dopasować albo celować w taki cylinder, który ma identyczne 'mocowanie'. Rozstaw szpilek cylindra. Średnica tulei-z cylindra na dole wystaje kilka cm tulei. Ten kawałek tulei wchodzi w silnik i ustawia, pozycjonuje cylinder. W karterach masz wytoczony otwór pod ten kawałek tulei. I ta średnica w kartefach jest taka jak średnica zewnętrzna tego kawałka tulei.
Więc inny cylinder musi tam mieć taką samą średnicę.
Myślę, że od Charta powinien jakoś pod pasować. Od Simsona wstawiają, ale to pewnie jakieś przeróbki trzeba zrobić. Rozstaw szpilek ważny.
dziękuję za informację jak będę miał jakiś problem to się odezwę

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
60 ccm i rozwiercic. Lub to samo z oryginałem. I dopasować sobie jakiś tłok.
Przekierowanie