Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik s 38 wytarty karter
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,

mam, pytanie, problem i chciałbym szanownych rometowców prosić o poradę. Zaplanowałem wymianę wału z moim komarze (s38 1975 r. produkcji). Otóż po rozdzieleniu połówek silnika zauważyłem, że przeciwwaga tarła o karter. Załączam foto. I teraz pytania:
1. Jak to możliwe, wydaje mi się, że ostatnio silnik był składany w fabryce.
2. Czy to powazna wada? Kupiłem wał duells chciałbym żeby chodził prosto a nie wycierał mi karter.
3. Co można zrobić żeby nowy wał nie tarł? Grubsza uszczelka? Mam dwie do wyboru, papier z zestawu jaki zawsze dołączają do krygielitowych i jedzie do mnie krygielitowa niego grubsza.

4. Jak zmiana grubości uszczelki może wpłynąć na dystansowanie skrzyni? Krygielitowa generalnie wydaje się lepsza. A tak w ogóle czy krygielitową między karterami trzeba smarować sylikonem czy nie?

Nie wiem jak tu dodać zdjęcia. Umieściłem w linku.

https://ibb.co/wggvDgp
https://ibb.co/RBmdy7v
https://ibb.co/bgkYgS3
Nie dawaj grubszej uszczelki, jeśli wał z zamontowanymi łożyskami ma NIE WIĘKSZĄ szerokość jak oryginał. Tarł bo pewnie był srogi luz na łożyskach, oraz w przeszłości ktoś chciał opatentować nowy ściągacz do Magneto składający się ze śrubokręta i przecinaka.
Z tarciem to tak jak Debesta mówi albo po prostu ktoś tak złożył silnik. Co do uszczelek to o ile różnica idzie rzędzu 0.1-0.3mm to nie bawiłbym się w żadne dystansowanie skrzyni. Nigdy nie dystansowałem skrzyni jakoś specjalnie w s38/023 i nigdy problemu z biegami nie miałem (zakładając dobry stan trybów) gdzie składałem też silnik z puzzli i nawet nie pamiętam czy dawałem jakiekolwiek podkładki pod jakiekolwiek tryby (poza wałkiem startera). W każdym razie polecam najpierw skręcić kartery ze skrzynią i uszczelką ale bez wału i przetestować działanie. Pamiętaj, że z biegami w rączce też gra rolę stan samej manetki więc jak jedynka będzie wyskakiwać a grzebień zjechany to się nie dziw Tongue
Co do sylikonu na kryngielit to niby pod kapę sprzęgła dodaję tylko grubą warstwę smaru na uszczelkę i nigdy to nie ciekło ale między kartery dla pewności zawsze daję cienką warstwę. Po co się później wkoorwiać i rozpoławiać silnik kolejny raz Tongue Dużo też zależy od stanu przylgni ale skoro mówisz, że raczej nikt nie grzebał to zakładam że jest spox Smile
Dzięki za pomoc!
Mam jeszcze jeden problem. Zdjąłem dwa łożyska od strony magneta. Okazało się, że nie było między nimi podkładki dystansowej. Być może dlatego wał się przemieścił i przytarł karter? Jednak silnik ktoś wcześniej rozkładał.
W każdym razie, przejzalem szybko sklepy internetowe i póki co, nie znalazłem do kupienia. Czy Ktoś z Was może dysponuje wymiarami takowej? Może też wiecie czy ona powinna być utwardzana tak jak ta podkładka pod koszem sprzęgła?
Przekierowanie