Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Podkładki w skrzyni biegów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Silnik mam typu chyba 017, tzw kwadraciak ale z biegami w ręce.
Po 30 latach rozkładu mojego komara postanowiłem na starość go złożyć.
Jest problem, w instrukcjach i schematach oraz filmach na YT jest wiele sprzeczności co do podkładek w skrzyni. Skany instrukcji są tak kiepskie że nie da się wyjść gdzie ma być jaka podkłada, o grubość nawet nie pytam bo takie informacje graniczą z cudem.
Czy ktoś jest mi stanie udzielić PEWNEJ odpowiedzi gdzie mają iść podkładki ?
Może ktoś dysponuje CZYTELNYM schematem 017 ? Pozdro.
Między łożyska wału zewrj strony dystans 1mm
W skrzyni biegów fabrycznie występuje jeden dystans- między łożyskiem walka zdawczego, a trybem. Lub może nie być podkladki, a sam tryb będzie dystansem (były różne tryby, też takie co były wyższe po prostu). No i jeden dystans na wałek kopniaka z lewej strony, bodajże 1,5, lub 2mm tego nie pamiętam.
z doświadczenia powiem, że lepiej zakładać podkładkę pod tryb 1 biegu, niż pod tryb zdawczy (2 biegu) - jeżeli oczywiście trzeba. Jak dystansuje się od strony wałka zdawczego mogą być problemy z regulacją automatu zmiany biegów / manetki zmiany biegów
Panowie. Ale może ktoś wie jak to wychodziło z fabryki a nie że "lepiej dać czy nie dać podkładki".
Toć przecież popisałem co wiedziałem. Tak było, nie zmyślam. Jak interesują Cię wymiary, to będę mógł pomierzyć i się podzielić jakoś na weekendzie.
Coś mnie się nie podoba wersja z jedną podkładką.
Na rysunkach silnika podobnego tj. 023 figurują aż 4 podkładki.
Chyba żem popił dziś za wiele i mi się w oczach dwoi i troi.
ps. chodzi mi oczywiście tylko o podkładki wewnątrz skrzyni biegów.
[attachment=22378]
[attachment=22379]
Zdzisław Dyrman - zasadniczo.
Zapomniałem o wałku pośrednim przekładni startera. Fakt. A jeśli chodzi o krótki tryb drugiego biegu i dwa dystanse po obu stronach. W ciągu całego swojego życia rozebrałem nie otwieranych silników rometowskich różnego typu na pewno kilkadziesiąt i były może dwa przypadki gdzie znalazłem podkładkę z obu stron, czyli między łożyskiem a trybem i między łożyskiem a kołem sprzęgła. Ciężko powiedzieć o co tu chodzi, być może odlewy połówek czymś się roznily. Najczęściej są dwie podkładki tej samej grubości/jedna gruba pod trybem sprzęgła.
Połówki mi się nie schodzą, za ciasno mają. Zapewne przed podkładkę gr. 1.7mm jak na obrazku. Czy ktoś z was ma na wierzchu podkładki z obrazka i mógłby zmierzyć ich gubość ?
[attachment=22387]
wywal tą podkładkę drugą 1.0 lub zmniejsz podkładkę 1.7 np. na 0,2/,0,5 mm
Przekierowanie