Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 023 nowy wał
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
dzisaj złożyłem 023 na chiński wale tłok wystawał z 2-3mm z cylindra dorobiłem podkładkę pod cylinder tłok jest na równo z cylinderem nie wadzi o głowice ale stuka pod obciążenie jest bardzo słaby na 1 jakoś jedzie wrzucę 2 i od razu słabnie wkręca się bardzo ładnie niemal od razu zapłon jest około 2,3mm przed gmp bo na około 3mm nie chce odpalać

dawałem też po 2 uszczelki pod głowice
Kurde.
Sprawdzaj na spokojnie przed montażem jakie masz części. Przymierzaj nową do starej i porównuj czy an by na pewno jest dobra. Taka rada na przyszłość.
Obstawiałbym, że dostałeś zły tłok. Też tak kiedyś miałem u tłok wystawał z cylindra.
Wątpię żeby to była wina wału bo to by oznaczało inny skok albo inny korbowód.
Słuchaj moje zdanie jest takie, żeby ten silnik rozebrać. To znaczy samą górę - cylinder i głowice i zobaczyć co jest nie tak. Zobacz co się dzieje, bo tak ciężko powiedzieć. Musisz rozebrać. Może tłok uderza w świece? Może tłok ma inaczej zamki i słychać pierścienie?
No nie wiem. A brak mocy może wynikać właśnie z innego tłoka. Zmieniły się czasy otwarcia okien. No i w ogóle. Zdejmij głowice na początek, przekręć wałem i spójrz jak tłok pracuje, jak kanały odsłania.
cylinder z tłokiem jest stary tłok ma trche duzy luz w cylindrze ale zanim go założyłem do tego silnika nic nie stukało cylinder miał podniesione okno wydechowe i tłok jest skrócony też splanowany o około 0,5mm
A wcześniej tłok nie wystawał? Dawałeś takie same uszczelki pod cylinder wcześniej i teraz? No bo dlacs go tłok teraz wystaje? Coś jest nie tak. Jeżeli uszczelka pod cylinder teraz jest taka sama, bo ewentualnie brak uszczelki mógł spowodować, że tłok wystaje, to wina wału.
Jeśli już chcesz dystansować ten cylinder, żeby tłok był na równo, to zakładaj podkładki pod cylinder a nie pod głowice.
Stukanie może być od podkładek pod głowice. Jak ich tam nakladles kilka, może krzywo założę one bo one się ruszają na szpilkach i mogą się przesunąć.
Słaby jest bo się zmieniły czasy - jeżeli to wina wału.
A dokładając podkładek zmieniłeś stopień sprężania. Do tego odległość świecy. Pozmieniałeś wiele rzeczy to i moc się zmieniła.
Silnik do remontu, tyle ci powiem.

I taka uwaga z mojej strony. Chociaż nie jestem jakimś starym wyjadaczem na tym forum, to uwazam, że fajnie jak byś się przywitał. Założyłeś konto żebysny Ci pomogli, to daj też coś od siebie. Napisz coś o sobie czy coś.
Mogles poświęcić na to chwilę, bo widzę że miałeś czas, skoro zdążyłeś napisać już w tyłu miejscach.
wcześniej było normalnie jedna pod cylinder i pod głowiec teraz mam grubą z kryngielitu około 2mm i pod głowice
No skoro tak, to masz zły wał. Tylko ciekawe czy jest zły korboód - za długi, czy też wal ma w złym miejscu dolny czop korbowod - większy skok tłoka.
Tak czy siak ja na twoim miejscu reklamowałbym ten wał.
Gdyby się czepiali, że używany to przecież mogłeś tego nie zauważyć przed montażem. Dopiero po montażu mogłeś zobaczyć. Masz szansę na zwrot.
Tak jak mówię, poprzestawiały ci się wysokości okien itp. więc spadek mocy jak najbardziej możliwy. A stukanie, hmm, też już pisałem. Moim zdaniem nikt Ci nie zdiagnozuje tego na odległość. Trzeba to rozebrać i zobaczyć na spokojnie. Zdjąć głowice, zakręcić, posłuchać.
Szukać przyczyny sprawdzając po kolei wszystko. Wina jest ewidentnie po stronie układu korbowo - tłokowego. Tyle w temacie.
Rozbieraj i dawaj znać. Może pomożemy
Jeszcze sprawdź czy tłok nie uderza o wał, miałem tak gdy założyłem chinski wał i tłok almota który był wyższy o 2mm.
Ja to bym zastosował normalną uszczelkę pod głowica, a ranty tłoka zeszlifował dość równo aby nie walił w głowicę. Wtedy masz normalnie kanały ustawione (jeżeli patrzeć pod względem ustawienia z uszczelkami) oraz komorę spalania w odpowiedniej wielkości.
Tej, ale przecież pisał że coś planował... Co Pan planowałeś? Dolna płaszczyznę cylindra, czy co innego?
Napisz w punktach dokładnie co ty tam mordowałeś w poszczególnych częściach

bo to coś było kombinowane
Zgadza się, wał może mieć inna korbę i przez to tłok uderza, albo korba o tuleje.
ten cylinder z tłokiem miałem wcześniej w inny 023 tłok lekko wystawał ale nie wadził o głowice teraz ten cylinder mam w swoim 023 tłok wystaje z 2-3mm cylinder był palnowany z głowicą ale w tamtym silniku nic nie wadziło tłok jest skrócony ma 56mm z tą podkładką pod cylinder co zrobiłem tłok jest na równo z cylinder nie powinien uderzać o głowice bo głowice kupiłem rozwierconą ma rozszerzoną komore splania do głowicy tłok może wejść z 3mm więc miejsce ma

jutro filmik na yt nagram jak stuka

korbowód ma długość około 120mm w starym wale około 116mm
korba rometa ma 117mm


niepotrzebnie planowałeś wcześniej głowicę w tej sytuacji, bo tam jest tolerancja około 3mm...a teraz sam nie wiem ile jest

wyszlifuj górne boki tłoka o te 2mm dość równo, jak tłok wali właśnie w ten róg. Na koniec papierem wyrównaj płaszczyznę
prawdopodobnie to łożysko igiełkowe bo ma troszke luzu i wysuwa się z główki korby zmieniłem cylinder i głowice dalej stukał przełożyłem cyl na inny silnik nic nie stuka
kupie albo wybije tulejke z starego wału
Jeżeli na sucho ustawiasz GMP i widać, żę wystaje 1/2mm, to nie winda łożyska igiełkowego..
Stron: 1 2
Przekierowanie