Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Naprawa popsutego gwintu kolanka w silnikach z cylindrem 019
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
W trakcie remontu swojego 019 napotkałem na problem zużytego gwintu na cylindrze w miejscu mocowania kolanka wydechowego.
Rozmiar tego gwintu to M36 i idealnie tutaj pasuje Nakretka zużytego gwintu cylindra do Simsona. Redukcję występują w dwóch nad wymiarach. Na lekko popsuty i na popsuty gwint. Ja osobiście wziąłem ten ciaśniejszy. Po prostu te redukcję mają nieco mniejszą średnicę gwintu. Są stalowe i w momencie nakręcania nakretka nacina sobie nowy gwint na cylindrze i bardzo ciasno trzyma. Ja dodatkowo przed zakręceniem posmarowałem gwint klejem dwuskładnikowym do klejenia oeknietych bloków silnika.
Nakretka wchodziła dość ciasno i musiałem lekko jeszcze bardziej zetrzeć papierem ściernym stary gwint na cylindrze.
Wszystko trzyma idealnie, mocno i jest schludnie. Dodatkowo pasuje doskonale nakretka kolanka i uszczelka od Simsona.
Problem mam z głowy.
Polecam każdemu kto posiada cylinder z szerszym mocowaniem kolanka jak w cylindrach 019.
[attachment=22280][attachment=22281]
Szkoda że do 023 takiej redukcji nie ma.To jest chiński wyrób czy jaki niemiecki?
tokarz może zrobić taką redukcję pod 023
Różne są od różnych producentów. Wszystko pod 019 pasuje bez najmniejszych przeróbek.
Norweski też o tym myślałem. Wystarczy zrobić gwint nie M32 czy ile tam jest na 31.8.
Tylko nie wiem czy na tokarkach da się ręcznie ustawić czy też są konkretne rozmiary do wyboru. Nie znam się.
W każdym razie patent jest skuteczny, szybki i w miarę tani. W razie czego pasuje oryginalna ronetowska nakretka.
(29-01-2023 20:50:38)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]tokarz może zrobić taką redukcję pod 023
Zlecałeś takie coś tokarzowi?
a mam taką właśnie zrobioną ze stali
Ja myślę, że to nie byłby problem. Jedyne co mnie zastanawia to ten mniejszy gwint. Bo ten normalnej wielkości wewnętrzny jest do wykonania, tak samo jak cała redukcja.
(29-01-2023 21:45:35)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]a mam taką właśnie zrobioną ze stali
Co mu trzeba zanieść?cylinder,nakrętkę?Jaki koszt to był?

(29-01-2023 21:45:47)Maka_91 napisał(a): [ -> ]Ja myślę, że to nie byłby problem. Jedyne co mnie zastanawia to ten mniejszy gwint. Bo ten normalnej wielkości wewnętrzny jest do wykonania, tak samo jak cała redukcja.
Masz namyśli chyba normalny zewnętrzny gwint że jest do wykonania
Zanieś cylinder i te zdjęcie redukcji od simsona jak to ma wyglądać
Ja nie potrzebuje jak widać na powyższym zdjęciu.
Po prostu się zastanawiam. No ale skoro ty masz to pewnie się da.
Napisz coś więcej o swoim. Jak dorobiłeś?
Gdzie kupiłeś te redukcje?
Na portalu aukcyjnym.
Tyle cylindrów poszło na złom ze względu na zajechany gwint.Zapytam tokarza u mnie.Może zrobi.
(29-01-2023 22:07:13)Piotrekdriver1 napisał(a): [ -> ]
(29-01-2023 21:45:35)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]a mam taką właśnie zrobioną ze stali
Co mu trzeba zanieść?cylinder,nakrętkę?Jaki koszt to był?

(29-01-2023 21:45:47)Maka_91 napisał(a): [ -> ]Ja myślę, że to nie byłby problem. Jedyne co mnie zastanawia to ten mniejszy gwint. Bo ten normalnej wielkości wewnętrzny jest do wykonania, tak samo jak cała redukcja.
Masz namyśli chyba normalny zewnętrzny gwint że jest do wykonania

Tak, pomyliło mi się. Ten zewnętrzny gwin o standardowym rozmiarze.

PS
Jak kupowałem redukcję, to przewijały się oferty z rozmiarem 0.5 albo 0.8
Zanieść cylinder do tokarza i te zdjęcie redukcji od simsona pokazać np. na zdjęciu jak to ma wyglądać

50zł zapłaciłem
Stron: 1 2
Przekierowanie