Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: SHA 15/15 w 019 dobór dyszy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Chciałbym zapytać ludzi, którzy mają już doświadczenie z gaźnikami z JM P2R SHA w Romecie itp.
Po remoncie dla testów odpaliłem silniczek 019 z tym gaźnikiem. Sprawdzałem dzisiaj jaka tam jest dysza ale niestety nie jest syngowany rozmiar. Mam zestaw dysz kupiony i przymierzając to ta dysza ma rozmiar około 75.
Jaka dysze stosowaliście u siebie w silniczkach Dezametu? Ja mam 019, oryginalny cylinder, kanały po dopracowaniu i delikatnej korekcie. Podcięcie na denku i podcięta nóżka. Zapłon cdi od TZ.
Obstawiam, że trzeba zacząć coś około 60. Założyłem 62 ale niestety teraz nie mam warunków na przeprowadzenie regulacji. Pytam tutaj o wasze doświadczenia w tym temacie. No i ogólnie o tych gaźnika h jakie macie zdanie. Nie pytam czy się opłaca bo kwestia finansowa to osobna sprawa. Mam też oryginalnego cccp k60b.
jeździłem na tym gaźniku przez chwile dysza była oryginalnie 66 romet ładne chodził miał wolne obroty dobrze się wkręcał ale nie dał rady ruszyć potem założyłem 48 troche lepiej jechał ale dale tak średnio mam jeszcze coś pokombinować z dyszami ale trochę nie chce mi się zalorze coś po miedzy tymi co mam
Zmienić dysze, pojeździć i sprawdzić świece. Po świecy dobrać dysze
Obstawiam, że możesz mieć coś nie tak z innymi rzeczami, typu zapłon albo świeca. Wtedy ciężko aby silnik chodził dobrze nawet na najlepszym możliwym gaźniku.
Orginalnie szły dysze 55.
Jakby co to wchodzą dysze m5. Z Simsona pasują
Też miałem problemy z tym gaźnikiem P2R. Dysza dobrana odpowiednia (kolor świecy kawa z mlekiem), w jeździe sprawował się świetnie. Niestety ni cholery nie idzie ustawić na nim wolnych obrotów. Komarek popyrka z 20-30 sek i gaśnie - później masakra odpalić na ssaniu czy bez. Ogólnie z paleniem było różnie. .
Testowane na 023 i 223. W 223 problemu z odpalaniem nie ma jednak te same problemy z wolnymi obrotami.
U mnie obroty trzymał bardzo dobrze i stabilnie.
Po twoich objawach wydaje mi się, że po prostu go zalewa i dlatego później jest problem z odpaleniem.
A jaka ta dysza była u ciebie?
Też miałem takie wrażenie aczkolwiek zmieniając dyszę na rozmiar mniejszą już komar tracił na sile + były wgl problemy z odpaleniem. Druga sprawa - kolor świecy. Gdyby go przylewało to jednak wg mojej wiedzy nie byłoby koloru kawy z mlekiem.
Co dodam jeszcze, że na platynach nie było opcji ruszenia z tym gaźnikiem. Dopiero na CDI to ożyło aczkolwiek moje platyny są jakieś felerne i mają problem ze słabą iskrą.
W moim wrażeniu dostałem jakiś felerny egzemplarz. Bądź co bądz jest to replika..
Jak najbardziej możliwe po tym co piszesz.
Pochwalę się zdjęciami silnika ze spasowanym króćcem pod gaźnik i obrobionym dolotem.
[attachment=22324]
[attachment=22325]
[attachment=22326]
[attachment=22327]
[attachment=22328]
Z tym znaczeniem gwintów to poleciałeś. Jak już sprzedajesz rometa to gwarancja do bramy.. Big Grin
Nudziło mi się, a że już nie miałem co robić to pomalowałem. Moim zdaniem nie jest brzydko.

I nie szykuje go do sprzedania a dla siebie
Po testach wyszło mi, że pasuje dysza 68. Zacząłem od 62. Wszystko dobrze, tylko przy powolnej jeździe i gwałtownym dodaniu gazu do końca było przez chwileczkę takie jakby uuu a dopiero potem już dalej ciągnął silnik.
Dałem 65 efekt uuu zmalał. 68 i jest idealnie. Świeca - kawa z mlekiem.
72 też daje rade ale czuć, że jest trochę gorzej. Zostanę przy 68 ewentualnie na docieranie włożę 70.
Kto chętny to może zobaczyć jakie pracę były przy silniku. Mogę powiedzieć, że zrobiłem mały tuning i chciałem lepszy gaźnik.
Przy oryginalnym silniku i bez modyfikacji to przy tym gaźniku zaczynałbym testowanie tego gaźnika od dyszy 60.
A i zapomniałbym o tym, że rozwiercalem otwór dolotowy na wymiar gaźnika. Spasowanie aby otwory celowały idealnie i bez progu. Tak jak i przepłuki zrobione to samo. Powieszenie i pasowanie.
Głowica jest splanowana jakieś 1.5 mm. Z obliczeń wyszło mi, że stopień sprężania jest 9.5-10:1

Temat zakończony.
Przekierowanie