Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 2350 025
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Od 20 lat w posiadaniu komarka po dziadku. Nie odpalany przez ten czas.
Nadszedł czas przywrócić do świetności ten cud motoryzacji..
Silnik 025
Komar 2350
Silnik spoko
a zarejestrowany?
Niestety nie. Z tego co wiem został wyrejestrowany jakimś cudem jak dziadek już nie żył. Papierów brak
Tak czy owak warto go ratować.
Widać, że jest zachowany całkiem dobrze i z tego co widzę w miarę kompletny. Dobra baza do renowacji.
Myślę że bez problemu znajdziesz kogoś kto będzie się chciał wymienić na zasadzie że za ten silnik w stanie nieznanym da ci wyremontowany s38. Tylko uważaj zeby się nie wpakować w jakaś padake
Ale po co się zamieniać? Jaki jest tego sens, moim zdaniem nie ma. Ciekawe jak ten silnik wygląda w środku ale widać, że przez wiele lat nie było ruszane a to raczej dobry znak i szansa, że silnik jest w dobrym stanie. Mówię tu o kartersch przede wszystkim
Do środka dostała się woda jakimś cudem. Ale kartery w ładnym stanie,skrzynia do uratowania. Wymieniłem wał na nowy"używkę" bo tamten miał krzywą korbę , cylinder nominał,
Pytanie mam do Was jaki to dokładnie model.
Na tabliczce pisze 2350
Oznaczenie na karterach 025
Silnik wymieniony, to zwykły 025.
W 2350 powinien być silnik s38 o oznaczeniu ZB4 albo 003 (z tego co pamiętam różnie się zdarzało w tym modelu). Oba te silniki są identyczne - s38 z begami w rączce i bez pedałów. Różnią się jedynie pokrywami sprzęgła i zapłonu (a raczej ich "zdobieniami").

Widzę, że brakuje Ci też osłony łańcucha - w tym modelu powinna być jeszcze ta metalowa. Plastikowa weszła dopiero w 2351.
Jeśli donrze widzę to bak jest na korek na wcisk. W tym modelu powinien być chyba jeszcze korek zakręcany.
Zakręcany jedynie w pierwszych rocznikach.
(01-02-2023 14:19:16)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Zakręcany jedynie w pierwszych rocznikach.
A to nie było tak 2351? Naprostuj mnie bo w jednym 2351 mam korek na wcisk i plastikową osłonę, w drugim korek zakręcany i metalową osłonę Big Grin
silnik ZB4 w 2350 do 1974. Potem 003, choć trafia się w roczniku 74, chyba IV kwartał.
Model 2351, korek wciskany od 76 roku, osłona metalowa
Model 2352, korek wciskany, osłona plastik.

(01-02-2023 16:10:23)joozek napisał(a): [ -> ]silnik ZB4 w 2350 do 1974. Potem 003, choć trafia się w roczniku 74, chyba IV kwartał.
Model 2351, korek wciskany od 76 roku, osłona metalowa
Model 2352, korek wciskany, osłona plastik.

A co do tego Komara. Jest to 2350 z pierwszych lat produkcji 71/72
Silnik i zbiornik przełożony.
Na tabliczce 1973
Resztki osłony były plastikowe,
Korek wciskany

Nie wiem czy to wszystko było oryginalnie.
Rama może być z 72 i początku 73. Wynika to z tylnego wahacza, mocowanie do ramy. Pokaz mocowania pompki to będzie coś więcej i skorupę lampy z licznikiem. Chodzi mi, że od przodu czy są pozostałości po grillu klaksonu, czy gładka.
Reszta to tak jak napisałeś, przełożone.
Tak to z przodu wyglada
Stron: 1 2
Przekierowanie