27-01-2023, 15:13:33
27-01-2023, 15:15:58
Jest możliwość rejestracji jako pojazd zabytkowy
27-01-2023, 15:33:35
Dodam że posiadam umowe kupna -sprzedarzy ,po sprawdzeniu w wk niema jej w systemie.
27-01-2023, 16:09:24
W sensie że motorynka jest z Węgier?
27-01-2023, 17:07:32
(27-01-2023 16:09:24)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]W sensie że motorynka jest z Węgier?
Taa z Węgier, niewiem skąd te Węgry wziales
27-01-2023, 17:22:45
Sorry źle przeczytałem na telefonie. Pęknięty ekran posiadam. To że już nie jest w cepiku to już jest dobrze. Teraz by trzeba załatwić biała kartę oraz umówić się z rzeczoznawcem
Poczytaj sobie na tej stronie http://www.jacomoto.pl/index.php/felieto...zaka-mr2-1 jakby to wyglądało ejestracja w dalszych etapach. Jeżeli bus chciał indywidualnej pomocy, to są osoby takie ale za opata to wykonują
Poczytaj sobie na tej stronie http://www.jacomoto.pl/index.php/felieto...zaka-mr2-1 jakby to wyglądało ejestracja w dalszych etapach. Jeżeli bus chciał indywidualnej pomocy, to są osoby takie ale za opata to wykonują
27-01-2023, 18:08:33
(27-01-2023 16:09:24)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]W sensie że motorynka jest z Węgier?
Coś mi się obili o uszy że można zarejestrować jako unikat?
27-01-2023, 19:05:28
yy, akurat tutaj w temacie tego unikatu nie siedze za bardzo w temacie, ale:
1. Nie wiem czy w przypadku braku dokumentów na unikat się da (wiem że na pewno w przypadku pojazdów wyrejestrowanych się da ale czy bez dowodu to nie wiem
2. I tak do tego trzeba opinii rzeczoznawcy więc koszt będzie niewiele mniejszy niż na żółte normalne a masz
a) Niższe oc (u mnie np różnica to 100 zł na rok w PZU)
b) bezterminowy przegląd (kolejne 50 zł co 2 lata a mogą podnieść te stawki)
c) ochrona konserwatora, czyli że jak ktoś ci zrobi szkodę to tak łatwo ci całki nie wklepią
3. Jak czytam na stronie twojego konserwatora https://wkz.lublin.pl/pojazdy/
to u ciebie opinia rzeczoznawcy na zabytek nie zawsze jest wymagana. Zadzwoń, dopytaj dokładnie, jeśli nie będą chcieli to sam zrobisz resztę dokumentacji (mogę pomóc ) i wtedy oszczędzisz parę stówek.
4. Jeszcze taka rzecz, czy osoba od której kupiłeś i z którą pisałeś umowę miała ją kiedykolwiek NA SIEBIE zarejestrowaną?
W sensie czy było tak że papiery 30 lat temu poszły do pieca, czy przechodziła z rąk do rąk bez dokumentów, a może w ogóle nie była rejestrowana?
1. Nie wiem czy w przypadku braku dokumentów na unikat się da (wiem że na pewno w przypadku pojazdów wyrejestrowanych się da ale czy bez dowodu to nie wiem
2. I tak do tego trzeba opinii rzeczoznawcy więc koszt będzie niewiele mniejszy niż na żółte normalne a masz
a) Niższe oc (u mnie np różnica to 100 zł na rok w PZU)
b) bezterminowy przegląd (kolejne 50 zł co 2 lata a mogą podnieść te stawki)
c) ochrona konserwatora, czyli że jak ktoś ci zrobi szkodę to tak łatwo ci całki nie wklepią
3. Jak czytam na stronie twojego konserwatora https://wkz.lublin.pl/pojazdy/
to u ciebie opinia rzeczoznawcy na zabytek nie zawsze jest wymagana. Zadzwoń, dopytaj dokładnie, jeśli nie będą chcieli to sam zrobisz resztę dokumentacji (mogę pomóc ) i wtedy oszczędzisz parę stówek.
4. Jeszcze taka rzecz, czy osoba od której kupiłeś i z którą pisałeś umowę miała ją kiedykolwiek NA SIEBIE zarejestrowaną?
W sensie czy było tak że papiery 30 lat temu poszły do pieca, czy przechodziła z rąk do rąk bez dokumentów, a może w ogóle nie była rejestrowana?
30-01-2023, 11:50:36
W CEPiK chyba nie ma żadnego motoroweru, który nie przechodził BT po wejściu tego systemu. Mam Komara zarejestrowanego na siebie w 99 roku (zielona tablica i stary dowód), opłacane OC co rok i brak wpisu w CEPiK. Kilku kolegów ma podobnie.
Jeśli masz umowę, ale brak dokumentów to rejestrujesz na zabytek:
1. Biała karta (opinia rzeczoznawcy - jeśli konserwator wymaga)
2. Zgłoszenie do konserwatora
3. Przegląd
4. Rejestracja
Wszystko powinno zamknąć się w kwocie ok 550-600 zł (chyba że sam zrobisz kartę to całość ok 200 zł).
Nie wiem dlaczego dużo osób pisze, że jak jest w CEPiK to problem z rejestracją na zabytek. Ja rejestrowałem 4 szt. WSK, które były w systemie i nie miałem żadnego problemu.
Jeśli masz umowę, ale brak dokumentów to rejestrujesz na zabytek:
1. Biała karta (opinia rzeczoznawcy - jeśli konserwator wymaga)
2. Zgłoszenie do konserwatora
3. Przegląd
4. Rejestracja
Wszystko powinno zamknąć się w kwocie ok 550-600 zł (chyba że sam zrobisz kartę to całość ok 200 zł).
Nie wiem dlaczego dużo osób pisze, że jak jest w CEPiK to problem z rejestracją na zabytek. Ja rejestrowałem 4 szt. WSK, które były w systemie i nie miałem żadnego problemu.
30-01-2023, 12:15:59
Gdzie uzyskać białą kartę?
30-01-2023, 12:31:04
(30-01-2023 12:15:59)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Gdzie uzyskać białą kartę?
Zlecić osobie która zajmuje się rejestracja na żółte tablice, lub wykonać samodzielnie
30-01-2023, 12:33:24
Powodzenia życzę w rejestracji. Warto ratować każdą sztukę.
Powoli zaczynają już dobrze zyskiwać na wartości. Będzie coraz lepiej w tej kwestii. Do tego dostępność części na dość dobrym poziomie. Daje rade zrobić na oryginałach silnik.
Powoli zaczynają już dobrze zyskiwać na wartości. Będzie coraz lepiej w tej kwestii. Do tego dostępność części na dość dobrym poziomie. Daje rade zrobić na oryginałach silnik.