Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 205 tuning gaznika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Teraz bedzie masakra, wielu znafcuf tematu juz sie na ten temat wypowiadalo. 90% was twierdzi,ze te gazniki sie do niczego nie nadaja,ciekna i wogole dno. Wasze doswiadczenie oraz wiedza,jak i logika i praktyka nawet do lasu nie poszla, bo wagarowala...

Podaje przerobke pod tuning typu: Jade spokojnie po bulki ale wracajac lubie odkrecic gaz. Cylinder 50cc 38mm, tlumik oryginal.
Bierzesz gaznik do reki i rozwiercasz otwor z przodu gaznika na 17,5 mm, robisz to jakims walkiem z papierem sciernym na wiertarce, lub urzadzeniem typu Dremel. Otwor mierzysz nie suwmiarka ale wiertlem o srednicy 17,5mm, mozna tez rozwiercic na 17mm jak nie masz wiertla 17,5mm. Robisz to ostroznie, zeby nie uszkodzic mosieznej rurki. Wiertlem mierzysz okrag/swiatlo gaznika,ma sie wiertlo obracac. Tylny otwor rozwiercasz na mniejszy wymiar czyli jak bylo 17,5mm to rozwiercasz na 17mm.
Przerubka powinna zajac jakies 15minut.
Dysze: Zmieniasz tylko dysze glowna z 68 na 0,85-moze 0,90. Jak zrobic dysze? Bierzesz jakas dysze 68,kupujesz takie urzadzenie do pomiaru dysz za kilka zlotych.Ono ma druciki pomiarowe z bardzo twardej stali. Nastepnie zaczynasz ta dysze przebijac,zaczynajac od 0,7,nastepnie 0,75 itd. Wyciagasz precik kontrolny,bierzesz mlotek i przebijasz dysze. Dziala ta metoda,mam tanim kosztem skalibrowany zestaw dysz.
Poziom paliwa: Po zdjeciu pokrywy gaznika i przycisnieciu palcem plywaka do dna gaznika. Talezyk na plywaku ma byc tylko co zakryty paliwem.
Co to daje? Osiagi sa lepsze,gaznik nie wariuje podczas hamowania.Mozna jechac caly czas z predkoscia 55km/h,spalanie 2,4-2,5l/100km,odpala bardzo latwo. Jesli masz dobry silnik, moze da sie jezdzic z zembatka 12 Z. Jesli zrobisz cos wiecej w gazniku przy takim setupie, tylko bedziesz zalowal i plakal.
Słuchaj.. super fajnie, że się dzielisz wiedzą, którą zdobywałeś wiele lat ale może przestań obrażać kompetencje innych. Nie każdy siedzi w tym tyle lat, nie miał też dostępu do wiedzy, która zanikła w czasach kiedyś to wszystko lądowało na złomie.

Staraj się też nie duplikować wątków ani nie rozbijać jednego tematu na 2. Zachowajmy na forum porządek Smile

Zmiany, które opisujesz dotyczą Ogara 200. Ogar 205 posiadał polski silnik 2biegowy.
Gościu, prujesz sie jakbyś wszystkie rozumy pozjadał a nie odróżniasz jafki od dezameta...
Poza tym jak sie "rozwierca" na mniejszy otwór, z 17,5 na 17? xDDD
(24-11-2022 13:58:07)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]Gościu, prujesz sie jakbyś wszystkie rozumy pozjadał a nie odróżniasz jafki od dezameta...
Poza tym jak sie "rozwierca" na mniejszy otwór, z 17,5 na 17? xDDD

Nie umiesz czytac ze zrozumieniem, brak logiki w twoim mysleniu. Nic na to nie poradze. Co to jafka? Jesli masz problemy ,,mentalne'' , ktore sie przekladaja na problemy z dysleksja to spoko, rozumiem. Kiedys w podstawowce byl taki kolo, ktory palil papierosy przed egzaminem z alfabetu.
Pomijając styl wypowiedzi (to nie jest grupa na Facebooku) to ciekawa metoda z przebijaniem dysz. Ale od siebie tylko dodam że średnica dyszy a jej przepuszczalność to dwie różne sprawy. Co nie zmienia faktu że oczywiście ze zwiększeniem średnicy zwiększy się przepuszczalność. Muszę spróbować.
Co to znafca?zarzucasz komuś dysleksje bo ktoś żartobliwie tak napisał a sam tak piszesz.Kontrolu bajere trochę.
Nie będę się przypieprzal o ciśnięcie dla nas. Ale powiedz Pan, czy ten tajuning, to podnosi obroty maksymalne chociaż o 500, dodaje to czego efektywnego, prócz spalania? Jeśli nie, to u mnie zwykle gm12 hula asz asz 50-55km/h może i dwa tygodnie jeździć bez odejmowania gazu o milimetr. Faktem jest, że dobrze rozgrzany silnik w lecie ma trochę się ciężej rozpędzić do fałmaksu po zwolnieniu z tempa.
Przekierowanie