Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprawdzenie przylgni połówek karterów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć

Czy może ktoś mi powiedzieć jak w domowych warunkach sprawdzić przylgnie karterów oraz jak w domowych warunkach ja naprawić jeśli jest zła.
Na przykład na szkle, lub jak masz możliwość to na czymś jeszcze równiejszym, tylko jak matce na lustro kartery położysz to potem wytrzyj żeby kwasów nie było :F
(08-11-2022 21:38:08)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]Na przykład na szkle, lub jak masz możliwość to na czymś jeszcze równiejszym, tylko jak matce na lustro kartery położysz to potem wytrzyj żeby kwasów nie było :F

A czym naprawić jeśli są Krzywe ?
(08-11-2022 21:57:16)KajtekŁużycki napisał(a): [ -> ]
(08-11-2022 21:38:08)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]Na przykład na szkle, lub jak masz możliwość to na czymś jeszcze równiejszym, tylko jak matce na lustro kartery położysz to potem wytrzyj żeby kwasów nie było :F

A czym naprawić jeśli są Krzywe ?

W amatorskich warunkach można spróbować przytrzeć na arkuszu papieru ściernego przyklejonego do owej szyby. Chociaż lepiej sprawdziłaby się płyta traserska.
(08-11-2022 22:03:00)Michał napisał(a): [ -> ]W amatorskich warunkach można spróbować przytrzeć na arkuszu papieru ściernego przyklejonego do owej szyby. Chociaż lepiej sprawdziłaby się płyta traserska.

A jakich gradacji używać ?
Ja nigdy nie próbowałem planować przylgni ale kiedyś trafiłem na ten film https://www.youtube.com/watch?v=4jmcNoay4w4
gość fajnie pokazuje jak pomierzyć i splanować blok silnika samochodowego domowym sposobem. Używa papieru gradacji p230 myślę, że przy aluminium można pokusić się o 2 razy wyższą gradację żeby nie zebrać zbyt dużo.
Dobry tip dotyczy zabarwienia szlifowanej powierzchni żeby widzieć gdzie mamy górki i doły
Kartka białego papieru

pomaluj przylgnie karterów olejem czy jakimś smarem i połóż na tej kartce.
Podnieś i będziesz widział gdzie są odchylenia
no tyle że kartka nie jest idealnie gładka i sztywna na tyle żeby trzymać płaszczyznę więc skończy się tak że cały obrys przylgni karterów mu się odbije
Robiłem tak samo z kartką i olejem w przypadku głowicy. Wszystko fajnie wychodzi tylko trzeba kartkę położyć na szkle.

Możesz też po prostu przejechać przylgnią na papierze ściernym na szkle. Wszystkie dołki będą widoczne w postaci braku rys od papieru. Słyszałem też od starszych mi osób o metodzie skruszonego pumeksu pomieszanego z olejem i to na szkło zamiast papieru ściernego.
Pumeks z olejem to pewnie zamiennik papieru, jakby akurat "nie rzucili". Nie ma sensu próbować, papier wystarczy.
Panowie jestem na etapie weryfikacji połówek. Jaka maksymalna wartość szczelinomierza może wejść miedzy szynę a karter jeśli uszczelka będzie około 0.5mm
Poprawnie technicznie 0,05mm maksymalnie.
(06-12-2022 03:06:09)Debesta napisał(a): [ -> ]Poprawnie technicznie 0,05mm maksymalnie.

A wystarczająco lub jeszcze ujdzie nie wiem jak to nazwać
Przekierowanie