Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć przychodzę z problemem ustawienia zapłonu w Romet Ogar 205.
Mój problem polega na tym, że iskra jest za późno, a brakuje mi już regulacji, by przesunąć zapłon. W jakimś wątku znalazłem, że może to być problem żle założonego lub zły wał (założony od innego silnika) co powoduje, że klin jest w innym miejscu. Ja również to podejrzewam, ponieważ gdy kiedyś go remontowałem razem z moim tatą to mieliśmy drugi silnik i możliwe, że część części jest przełożonych z niego.
Zrobiłem zdjęcia wałów z obydwu silników, gdy tłok jest na samej górze , chciałbym żebyście ocenili położenie klina w obydwu silnikach oraz poradzili mi co w takim wypadku powinienem zrobić.
Przez to, że nie mogę ustawi zapłonu - rozwarcie styków jest za późno - Ogar ma bardzo mało mocy, cięzko wrzucić 2 bieg, strzela i ogólnie nie ma radości z jazdy.

Zdjęcie wału oraz miejsce na klin w dodatkowym silniku gdy tłok jest na samej górze (GMP) - [attachment=22107]

Zdjęcie wału oraz klin w motorowerze podczas GMP - [attachment=22108]

Jeżeli potrzebujecie jakiś dodatkowych informacji to dawajcie znać. Z góry dzięki za sugestie i pomoc.
Zainstaluj Magneto bez klina. Tłok na gmp i wsadź tak Magneto, aby rowek klina był na godzinie 15:00

!UWAGA! Przed montażem dobrze odtłuścić czop wału oraz Magneto rozpuszczalnikiem czy nawet dotrzeć pastą zaworową łączenie
(03-10-2022 11:52:57)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Zainstaluj Magneto bez klina. Tłok na gmp i wsadź tak Magneto, aby rowek klina był na godzinie 15:00

!UWAGA! Przed montażem dobrze odtłuścić czop wału oraz Magneto rozpuszczalnikiem czy nawet dotrzeć pastą zaworową łączenie

Wiesz co raz tak zrobiłem przypadkiem przez swoją niewiedzę - zamontowałem magneto bez klina, dokręciłem i jeździł super (pociągnął nawet 2 osoby)- musiałem chyba przypadkiem trafić, potem znajomy mi przypomniał o klinie i go ostatnio założyłem

Zastanawiam się czy sobie nie zaszkodzę taką jazdą bez klina.
Klin ustala tylko pozycję magneta przy montarzu więc zaszkodzić sobie nie zaszkodzisz. Kwestia dobrze dotartego stożka.
Klin w wale od silnika 023 musi być pod kątem 45 stopni.Dużo remontów przez to poległo.
Sprawdź sobie magento tam gdzie wchodzi czop wału, bo mógł się zrobić próg od wielokrotnego osadzania Magenta na stożku, ale to wtedy gdyby klin zaczęło zrywać. Można go usunąć np. Skrobakiem. I tak jak Norweski Zomowiec pisze, dotrzeć potem Magento z czopem pasta 0
No to tak pewnie zrobię, bo remontu nie planowałem na razie. A w takim razie czy macie jakiś patent na dokręcanie magneta do wału? Ja zawsze zapierałem magneto i dokręcałem je, ale może znacie jakiś lepszy sposób, bo teraz pewnie będę musiał je mocno dokręcić.
Skręcaj jak skręcałeś tylko po dokręceniu uderz (z wyczuciem) gumowym młotkiem albo przez drewienko i dokręć jeszcze raz.
A po co młotkiem? Nic nie młotkiem. Jak stożek jest pokiereszowany, to dotrzyj go do stożka w magnecie pastą do zaworów. Wtedy się lepiej spasuje i wyrówna te wyrwy. No i ogółem zapieraj Magneto, lecz uważaj ażeby nie pokaleczyć cewek zapłonu, ani żadnej rzeczy która jego jest...
Przekierowanie