Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik 023 poszukiwane wszelkie informacje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
(23-08-2022 12:44:50)romek napisał(a): [ -> ]Czyli jednak jak na razie wychodzi na moje z komarem Smile z ciekawości chlapacz przód czy tył ?

Stella weszła do produkcji w 1989? W tym roku w sumie byłoby wszystko możliwe , choć ja w pony z 1989 mialem gruby frez.. no ale miałem jej od nowości więc.. chyba były też 301 na drlrobnym ale nie wiem jak z deklami..

Wracając do komara, kolega miał 2352. Jeszcze przód starego typu, rocznika na ramię niet, tabliczki też niet. Wyglądał oryginalnie, oryginalny lakier i w ogóle ale silnik 023 miał do niego (inna rzecz że komara przyciągnął bez silnika a silnik miał w plecaku). Tylko że przez jakieś 30 lat wszystko mogło się zdarzyć. Tak swoją drogą potem tego komara kupiłem ale już bez silnika Smile

Chlapacz z tyłu- możliwe ze chodziło tu nawet nie o ten plastikowy a taki duzy chlapacz - mozliwe ze wymóg importera Wegierskiego lub ichnich przepisów.
WG mnie 2352 powinien byc opisywany z silnikiem 017 - to ze pojedyncze egzemplarze miały inaczej to norma - część wyszła bo czegoś tam zabrakło itp - cześć wychodził bo np. pracownik Rometa sobie tak go złożyła potem odebrał za talon(np przypadki chromowanych błotników i baku w Komarach 2350). Przykładem takiego modelu wprowadzonego odgórnie z braku cześci itp jest Komar 2350-2Smile

Podpowie mi ktoś cóż to za gaźnik?

No to jest właśnie słynny K60B, ruskiej produkcji. Jeszcze prostszy i duzo lepszy niz nasz gm12/13.
Nikt jeszcze nie wspomniał że niektóre silniki Stelli miały wały z grubym czopem a co za tym idzie innym kołem magnesowym na większy stożek. Zapłon o oznaczeniu 125 lub 127 (Chart miał 105). Mam taki silnik z fabrycznym Bingiem i elektronicznym zapłonem. Wał co prawda jest w nim normalny, ale koło magnesowe jest jak nowe, więc nie wykluczone że ktoś już wymianiał wał a co za tym idzie magneto. Lewa pokrywa z napisem Dezamet, prawa standardowa. Jutro mogę podesłać fotki, tylko go trochę obczyszczę. Jak by co mam też BMP z eletronycznym zapłonem, grubym wałem, pokrywami BMP i prawa tą charakterystyczną nowszą, gaźnik akutar w nim był standardowy GM12. Również mogę porobić fotki jak będzie potrzeba.
A to ciekawostka! Teraz niech ktoś jeszcze powie czy chartowskie Magneto pasuje na stożek 023? Były też kosiarki, one wiem że miały inny czop i Magneto. W końcu czym się różniły zapłony 105,125 i 127 ? I czy do któregos z nich był normalny wał?

Ciekawa dyskusja się wywiązała nam tutaj, nie spodziewałem się.
(23-08-2022 21:23:00)romek napisał(a): [ -> ]A to ciekawostka! Teraz niech ktoś jeszcze powie czy chartowskie Magneto pasuje na stożek 023? Były też kosiarki, one wiem że miały inny czop i Magneto. W końcu czym się różniły zapłony 105,125 i 127 ? I czy do któregos z nich był normalny wał?

Ciekawa dyskusja się wywiązała nam tutaj, nie spodziewałem się.
Magneto z charta pasuje do 023 Wink
Fakt rzeczywiście. Przecież ludzie zakładali te zapłony do zwykłych Rometów. (Chyba nawet ty masz w ogarze?)

Probowalem coś znaleźć w sieci na temat tych zapłonów ale ciężko

I znów przydałby się katalog ale do stelli
(23-08-2022 21:13:34)Tomasz-pr110 napisał(a): [ -> ]Nikt jeszcze nie wspomniał że niektóre silniki Stelli miały wały z grubym czopem a co za tym idzie innym kołem magnesowym na większy stożek. Zapłon o oznaczeniu 125 lub 127 (Chart miał 105). Mam taki silnik z fabrycznym Bingiem i elektronicznym zapłonem. Wał co prawda jest w nim normalny, ale koło magnesowe jest jak nowe, więc nie wykluczone że ktoś już wymianiał wał a co za tym idzie magneto. Lewa pokrywa z napisem Dezamet, prawa standardowa. Jutro mogę podesłać fotki, tylko go trochę obczyszczę. Jak by co mam też BMP z eletronycznym zapłonem, grubym wałem, pokrywami BMP i prawa tą charakterystyczną nowszą, gaźnik akutar w nim był standardowy GM12. Również mogę porobić fotki jak będzie potrzeba.

Kurde mam taki silnik z zapłonem eklektronicznym- musze zerknąc- bo sam nie wpadłbym ze ał jest innySmile. Zapłony były 2 to wiem.... Tak myślalem ze temat silnika 023 bedzie ciekawySmileSmile Dzieki wszystkim za dotychczasową dyskusję:)Prosze o zdjęciaSmile

(23-08-2022 22:49:29)romek napisał(a): [ -> ]Fakt rzeczywiście. Przecież ludzie zakładali te zapłony do zwykłych Rometów. (Chyba nawet ty masz w ogarze?)

Probowalem coś znaleźć w sieci na temat tych zapłonów ale ciężko

I znów przydałby się katalog ale do stelli

Co bys chiał z katalogu stelli? w katalogu z 92 roku wał jest oznaczony numerem 23.100.11 czy jakos tak- wiec wał z standardowy.

(23-08-2022 14:10:21)Debesta napisał(a): [ -> ]No to jest właśnie słynny K60B, ruskiej produkcji. Jeszcze prostszy i duzo lepszy niz nasz gm12/13.

w Takim razie te K60 to bedzie tylko w Pabelach z Duńska Wola bo inaczej nie trafiłem..
O, jeszcze lepiej, pabel jak pabel ale do listy trzeba dopisać motorynkę Kuba Rider dopiero teraz sobie przypomniałem.

I jako że Pabel produkowano wg twojej strony do 2000r, chyba można uznać że i co najmniej do tego roku był produkowany silnik.
(24-08-2022 08:49:07)romek napisał(a): [ -> ]O, jeszcze lepiej, pabel jak pabel ale do listy trzeba dopisać motorynkę Kuba Rider dopiero teraz sobie przypomniałem.

I jako że Pabel produkowano wg twojej strony do 2000r, chyba można uznać że i co najmniej do tego roku był produkowany silnik.

Kubę wząłem pod uwagę- Pabel jest w dziale Stella i pochodneSmile. Czy one byłuy rzeczywiście produkowane czy to jakieś stare zapasy.... tego nie wie nikt. Jak ogarniemy silnik 023Smile postaram sie zrobić mały wpis o... pewnym prototypowym silnikuSmile
W ogóle to Ci powiem tak.. stara strona była lepsza Smile ale to już chyba kiedyś mówiłem. Pomijając to że na nowej nie ma chyba wszystkich danych, zdjęc to nad wszystkimi prawie artykułami trzeba popracować...

Ps. Pamiętam jak kiedyś przeczytałem na niej historię o komarze którym gość jeździł za młodu a po latach go zrobił... Jakie to wrażenie zrobiło na mnie Big Grin
(23-08-2022 21:13:34)Tomasz-pr110 napisał(a): [ -> ]Nikt jeszcze nie wspomniał że niektóre silniki Stelli miały wały z grubym czopem a co za tym idzie innym kołem magnesowym na większy stożek. Zapłon o oznaczeniu 125 lub 127 (Chart miał 105). Mam taki silnik z fabrycznym Bingiem i elektronicznym zapłonem. Wał co prawda jest w nim normalny, ale koło magnesowe jest jak nowe, więc nie wykluczone że ktoś już wymianiał wał a co za tym idzie magneto. Lewa pokrywa z napisem Dezamet, prawa standardowa. Jutro mogę podesłać fotki, tylko go trochę obczyszczę. Jak by co mam też BMP z eletronycznym zapłonem, grubym wałem, pokrywami BMP i prawa tą charakterystyczną nowszą, gaźnik akutar w nim był standardowy GM12. Również mogę porobić fotki jak będzie potrzeba.

miałem taki w stelli,tez miałem zonk jak chciałem zmienić zaplon na platynowie
(24-08-2022 18:36:40)romek napisał(a): [ -> ]W ogóle to Ci powiem tak.. stara strona była lepsza Smile ale to już chyba kiedyś mówiłem. Pomijając to że na nowej nie ma chyba wszystkich danych, zdjęc to nad wszystkimi prawie artykułami trzeba popracować...

Ps. Pamiętam jak kiedyś przeczytałem na niej historię o komarze którym gość jeździł za młodu a po latach go zrobił... Jakie to wrażenie zrobiło na mnie Big Grin

Musiałem iść do przodu- stara strona nie wyświetlała się na telefonach (nie miała wyszukiwarki) - tu nieco łatwiej mi wrzucać dane. Tak do starej tez mam sentyment ale czasem trzeba zmiany. Nie jest ona najlepsza ale inaczej nie umiem jej poprawić. 98% art. robie sam poza tym prowadzę muzeum(co jest bardzo zajmujące- to średnio około 4 godziny dziennie) , i inne rzeczy prywatne czasu jest bardzo mało. Szukam chętnych do pomocy jeśli masz chęć zapraszamSmile. Co do art na nowej stronie W sumie jest 98% artykułów. Większość błędów przy przenoszeniu została poprawiona- typu zdjęcia itp. Z reszta z czasem będę starał się poprawić stare wpisy- i liczę także na czytelników tego forum.

Jeśli chcesz stare menu strony strone klikasz w start przewijasz i masz poniżej głównego menu w starym styluSmile.

Narazie zdradzę że probleme jest tez moje zdrowie.... które utrudnia także życie codzienne.... ale to juz zostawie dla siebie.
M
No coś możemy pomyśleć nad współpraca. Mogę pomóc z artykułami, kwestie techniczne nie moja bajka. Jak na razie masz tekst o silniku, tylko trzeba uzupełnić co koledzy dodali
OK podam ci jutro na pw namiary na mnie i powolutku cos podziałamy - tak tekst jest już nawet napisany ale--- szukam jeszcze zdjęćSmile - tekst to połowa sukcesuSmile. I tak dziekuje za nieocenioną pomoc.
jeżeli ktoś potrzebuje do Stelli wał, magneto i stator elektronic w kpl proszę o kontakt . Nowe starej produkcji
Stron: 1 2 3
Przekierowanie