Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z sprzęgłem i gaźnikiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć mam Romera 2350 i mam z nim 2 problemy po pierwsze nie ma wolnych obrotów próbowałem przestawić iglice tak samo odkręcałem śrubę od mieszanki i nic to nie dało ,mam też wrażenie jakby komarek sam sobie gazu dodawał bo jak go przygazuje a potem popuszczę to obroty się prawie że nie zmieniają (jeśli chodzi o gaźnik to jest chiński i kupiony wczroaj, czyli iglica ma 4 rowki)

A drugim problemem jest to że linka jest chyba zbyt luznio bo na 0 czuje opór tak jak by była 2 a na 1 komarek chodzi jak by byłby na luzie a żeby wrzucić 1 to trzeba użyć bardzo dużej siły i 1 wchodzi trochę za symbolem (dołączę zdjęcie żeby lepiej zrozumieć). I pytanie jest takie jak wyregulować te sprzęgło i co zrobić z tymi obrotami. Jak coś jestem w tym dość zielony więc każda porada się przyda
1. Obroty możesz jeszcze podkręcić śrubka ze sprężynka, ale jeśli jest problem z dodawaniem gazu po puszczeniu to jest objaw za ubogiej mieszanki,sprawdź też szczelność (lewe powietrze) przy zatkaniu wlotu powietrza ręką powinien od razu zgasnac. Niemniej objawy są dosyć dziwne i podejrzewam że ten nowy gaźnik jest wadliwy, w moim przypadku 2 z 6 kupionych gaźników były trafione (jeden duells i jeden no name). Opcja ostateczna, zanieczyszczona (jakiś opiłek podczas produkcji?) dysza wolnych obrotów. Te gaźniki w ogóle tak maja że śrubka regulacji musi być prawie całkowicie wkręcona, poradniki o 1,5 czy 2,5 obrotu to tycza się starych socjalistycznych gaźników.

2. Na lince przy manetce jest regulacja - dwie nakrętki - długa nakrętka kręcisz a mała potem kontrujesz żeby się nie rozregulowało.
Wymieniłem gaźnik na ogrinalny (trochę cieknie ale wymienię uszczelkę i zobaczymy co z tego będzie), okazało się że linka jest pęknięta i to chyba przez to jutro wymienię linkę o ile będzie w sklepie i zobaczymy jak to wyjdzie (nie wiem do końca jak to się robi )
Mówisz o lince gazu czy biegów ?
(02-08-2022 10:49:57)romek napisał(a): [ -> ]Mówisz o lince gazu czy biegów ?

Linka biegów była popękana, kupiłem nową ale podczas montażu się okazało że jest problem z tym elementem (który jest załączony na zdjęciu) ponieważ jakby to dobrze opisać, wpada w manetkę przez co cały mechanizm nie dziła (zauważyłem że stara linka miała w tym miejscu coś dospawane na zwór nakładki żeby właśnie ten element nie wpadał w manetkę) wiesz może co mogę z tym zrobić?
A i chce dodać że jeszcze go nie odpalałem bo bez biegów nie mam jak 0 wrzucić a chyba się zablokował na 2 więc nie wiem jak wygląda teraz sprawa z tym gaźnikiem/
W silniku jest sprężyna która zaciska drugi bieg, żeby sprawdzić gaźnik możesz zdjąć łańcuch i zapalić normalnie na biegu. Lub po prostu tylne koło w górze. Jeśli linka wchodzi w manetkę to najprawdopodobniej masz rozwalony korpus rączki i jakieś druciarstwo, ja bym kombinowal z czymś takim https://gmoto.pl/obsada_linki_gazu,55261...IwQAvD_BwE żeby to założyć może być trzeba rozwiercić korpus, lub po prostu poprosił kogoś żeby dostawał tak jak było w starej. Ewentualnie kupić nową rączkę (raczej bralbym całość manetka i korpus bo nie wiadomo jak przypasuje stara manetka do korpusu) ale ostrzegam tanio nie będzie.
Lepiej ratuj starą linkę



Przetnij w "starej lince" linkę, aby wykorzystać ten starą metalową przerobioną tuleje, zmień pancerz i kup sobie nową linkę z Końcówką Baryłka.

Z doświadczenia wiem, że te nowe są słabe, a oryginalne są dobrze wykonane (te motylki)



możesz ewentualnie usadzić klina pomiędzy tuleje, a korpus - a klina możesz użyć np. aluminiowy ogonek z nita
(02-08-2022 21:49:13)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Lepiej ratuj starą linkę



Przetnij w "starej lince" linkę, aby wykorzystać ten starą metalową przerobioną tuleje, zmień pancerz i kup sobie nową linkę z Końcówką Baryłka.

Z doświadczenia wiem, że te nowe są słabe, a oryginalne są dobrze wykonane (te motylki)



możesz ewentualnie usadzić klina pomiędzy tuleje, a korpus - a klina możesz użyć np. aluminiowy ogonek z nita

starej linki nie da się uratować bo jak jest młoteczek to cała linka pękła a jeśli chodzi o tę tulejkę to też nic z nią nie zrobię bo się okazało że w miejscu co się nakręca śruby pękła w pół i dlatego nie mogłem napiąć linki bardziej, spróbuje nałożyć jakąś podkładkę bo z tego co widzę jest blokada i podkładka powinna się chyba zblokować w tym miejscu (dodaje zdjęcie)
Przekierowanie