Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Koło keęci się na luzie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, w 023 po wymianie wału (czyli rozpołowieniu) koło kręci się mocno na luzie, można je zatrzymać, ale z dużą siłą. Kiedy po wyłączeniu próbuje odprowadzić motorynkę koło bardzo mnie hamuje.

Co robić??
Wyreguluj skrzynię na wodziku.
A kiedy zatrzymasz koło, silnik wydaje jakieś dźwięki? Może to być rozregulowana skrzynia.
Wodzik jest wyregulowany, a po zahmowaniu koła na luzie silnik wydaje dźwięk
Jaki olej lejesz?

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
Ja nadal uważam że to jest kwestia regulacji skrzyni. Po prostu bieg się nie wyłącza do końca.
Zębatka chodzi lekko czy ciężko? Możliwe, że skrzynia jest za ciasno spasowana, ale bardziej to chodzi o regulację biegów.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
(09-07-2022 12:41:18)goltupoland napisał(a): [ -> ]Zębatka chodzi lekko czy ciężko? Możliwe, że skrzynia jest za ciasno spasowana, ale bardziej to chodzi o regulację biegów.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka

Zębatka chodzi ciężko, jam sprawdzić czy biegi są dobrze wyregulowane? Póki co ręką wciskałem wodzik znajdując luz, 1 i 2. I na luzie właśnie ciężko chodzi
Spróbuj poluzować nakrętkę od tej zębatki zdawczej, jak to nic nie da, to masz prawdopodobnie za ciasno spasowaną skrzynie, ale może się mylę. Biegi regulujesz w ten sposób, że gdy masz 1 bieg, to wykręcasz tę śrubkę, czy co to tam jest do momentu, w którym nastąpi wyzebienie 1 biegu. Potem wkręcasz ją o około 2-3 obroty, jeśli 1 się nie zazębia kręcisz dalej, jak się zazębi sprawdzasz, czy 2 bieg się zazębił, jeśli nie wykręcasz, aż się zazębi o nie będzie wypadać. No i na sam koniec testy, czy biegi nie wypadają, możesz to zrobić szarpiąc kołem tylnym.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
Ja bym pojeździł trochę i zobaczył czy się coś zmieni.
I co, poprawiło się?
PROBLEM ROZWIĄZAN! Rozłożyłem silnik i usunąłem podkładkę dyst. z pod zębatki 2 biegu
Przekierowanie